Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyrshysteri.


larka

Anbefalte innlegg

Mye overdreven bruk av sitat gjør denne tråden ekstrem lang og tung... Ellers mange gode momenter. Bra utstyr av god kvalitet kan vare livet ut. Teltet mitt er 30 år. En kano over 40 og sekken 18 år. Det er fullt mulig å finne bra utstyr til en billig penge på bruktmarkeder (f.eks. Readys skimarked), loppemarkeder og på Finn.no. Mange som kjøper fullt utstyr de brukert par ganger før det blir liggende. Typisk for f.eks. kajakk og toppturski. At man skal bli skremt fra friluftsliv pga utstyrsjag er leit. Går sikkert an å starte i det små og kanskje låne eller leie for å finne ut om det er en aktivitet man liker eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det hysteri nar folk ender opp med a tro at high-end-produkter gir bedre turopplevelser.

Det er også hysteri når folk ender opp med å tro at det simpleste utstyret gir bedre turopplevelse. Kan ikke huske at dårlig utstyr har gjort turen til en bedre opplevelse.

 

Begynner å få et inntrykk av at man må gjøre innkjøpene på Clas Ohlson, Rema1000 og Cubus for å få innpass blant de rettroende. Jeg forbeholder meg retten til å fortsatt være hedning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode poenger og meninger i denne tråden, men det virker som om det er forbudt å bruke dyre, gode friluftsklær i byen. Livet består da unektelig av langt flere hverdager enn fridager? Regner med at de fleste her inne er i full jobb, og da ikke får brukt turklærne sine på store ekspedisjoner og lange turer hver dag.

Selv kjøpte jeg meg en god og varm dunparkas på cubus til den nette sum av 500kr. Den ble brukt to ganger til å vente på bussen i mange minus og sur vind, før den ble hengt i skapet. Nå venter jeg på bussen i den svære, stygge ekspedisjonsjakka, med ordentlig hetteløsning og stramminger. Den fineste lette skalljakken min bruker jeg når jeg sykler til og fra jobb, og ellers i hverdagen. Den får derfor ikke være med på båltur...(men på høyfjellet)  Softshellbuksa fra norrøna bruker jeg nesten hver dag, men ikke på tur! På tur bruker jeg den gamle, slitte, hullete buksa...

Men selvfølgelig, har man bil, og kan kjøre fra dør til dør, trenger man jo heller ikke klær som beskytter mot været i hverdagen.

Min mor har en regel for pris på klær - kjøpesum delt på antall ganger brukt. Altså; billig jakke til 500, brukt 2 ganger koster 250 kr hver gang. Dyr jakke til 1500(på halv pris av halv pris...) brukt 100 ganger koster 15 kr pr gang.

 

Med andre ord - hvis de dyre klærne kun skal brukes på tur, blir de veldig mye dyrere enn hvis de også kan brukes til hverdags.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også hysteri når folk ender opp med å tro at det simpleste utstyret gir bedre turopplevelse. Kan ikke huske at dårlig utstyr har gjort turen til en bedre opplevelse.

Det er ikke det jeg skriver.

Min pastand nr 1 er bare at det for mange er mer fokus pa utstyr enn selve turen og opplevelsene, .... hvis de kommer seg sa langt som til tregrensa da.

Min pastand nr 2 er at f.eks. Norrona og Arc`teryx antagelig hadde vart konkurs dersom det ikke var utrolig mange frilufts-"wannabe`er" der ute.

Fakta er vel at boden min egentlig er ganske dyrt utstyrt den ogsa... :whistle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode poenger og meninger i denne tråden, men det virker som om det er forbudt å bruke dyre, gode friluftsklær i byen. Livet består da unektelig av langt flere hverdager enn fridager? Regner med at de fleste her inne er i full jobb, og da ikke får brukt turklærne sine på store ekspedisjoner og lange turer hver dag.

...

 

Å bo i Alta kvalifiseres som å være på ekspedisjon året rundt :D

 

Er vel litt enig i begge sider her. Men liker ikke at noen skal bestemme hva som er rett friluftsliv. Så lenge man ikke ødelegger for andre så må folk få bruke det utstyret man vil uavhengig av hvor mange døgn man har ute hvert år. Men er jo dumt om nybegynnere får det inntrykk av at man må ha dyrt utstyr for å drive friluftsliv. På den andre siden har jeg kamerater som ikke blir med på telttur vinterstid fordi eneste preferansen på teltliv vinterstid er fra forsvaret. Med rett utstyr kan turen bli ganske mye mer komfortabelt, spesielt om været ikke er det beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo i Alta kvalifiseres som å være på ekspedisjon året rundt :D

 

 

Tja... Etter 18 år med regn og vind i Stavanger kaller jeg meg klimaflyktning, her jeg bor i Alta. her kan man jo faktisk forlate huset uten full skallbekledning, de fleste dagen i året... ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis friluftslivet består av noen få kilometers tur med mulighet til rask retrett til en varm hytte eller bil, har trådstarter rett, men er man på langtur og blir overrasket av storm, regn eller ekstrem kulde har ikke trådstarter rett.

Må en gå milevis hver dag, for å drive med friluftsliv? Det er også lov til å ha regntøy i sekken. Og tror du flertallet av friluftsfolk, er ute på langtur vinterstid, i ekstrem kulde? Det er ikke min erfaring. Ser ikke så mye folk i fjellet, hvis det er 12 - 15 minus og det blåser., dvs, de er på vei bort fra fellet, eller i hus. :) Og sjelden noen, når det er 15 - 20 minus. Og det er ikke ekstrem kulde. Men er en på vandring (over dager), så må en selvsagt sikre seg uansett temp. Men så var det det med fjellvett da og erfaring. En går ikke i ekstrem kulde og sterk vind. En slår leier, før det blir ille!

 

Personlig så tror jeg jeg har flere timer på tur og jakt (dagsturer), i jeans bukse og bommulls skjorte, enn mange andre her har vært i terrenget totalt. Er jeg på kanotur, eller jakt over flere dager/uker, har jeg selvfølgelig sikret meg med nødvendige klær og for alle forhold. (Tenker nå dagsturer fra camp og ikke vandring). Og jeg har mye jaktklær, men bruker etter behov. De siste årene har enkelte dager brukt skall klær, da helst ved bygevær. Men som regel foretrekker jeg lettere klær og har heller tynt fleksibelt regntøy i sekken. Lang jakke og lårings. Veier lite og kan puttes i en lomme på flere av jakkene mine. Ellers så tåler impregnert bommull, en "regnskvett". I kulde ser jeg ikke fordel fordel med membranklær og bruker mest tykkvevd bommull ytterst. Nå skal det også sies, at til mitt bruk så er det en fordel med klær, som tåler litt røff bruk. Ikke uvanlig at vi må igjennom busker og kratt.

 

Kan nevne at sommerstid, så er det vanlig å trene hund 3 ganger i uken (Mest korte intensive turer, på grus i høy fart), gjennom sommeren og noe på høsten. Buksa er normalt jeans og hvis vært tillater, den sjorta jeg "står og går i" før turen. Det hender til og med, at jeg trener hunder på vinteren (snørekjøring) i jeans. :) Så, vanlig klær kan brukes til mye.

 

Editt: Det er ikke galt å kjøpe nytt egnet utstyr, eller klær. Men det blir galt, hvis dette fremstilles som en nødvendiget. Og en nybegynner bør vel ikke legge ut på langtur aleine. En bør lære å "krype, før en skal gå".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også hysteri når folk ender opp med å tro at det simpleste utstyret gir bedre turopplevelse. Kan ikke huske at dårlig utstyr har gjort turen til en bedre opplevelse.

 

Begynner å få et inntrykk av at man må gjøre innkjøpene på Clas Ohlson, Rema1000 og Cubus for å få innpass blant de rettroende. Jeg forbeholder meg retten til å fortsatt være hedning.

Mener du at ALT, som ikke er hypermoderne er simpelt? Det er forskjell på simpelt/dårlig og egnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det hysteri nar folk ender opp med a tro at high-end-produkter gir bedre turopplevelser.

Jeg kan arlig talt ikke huske en eneste gang hvor det har vart utstyret i seg selv som har gjort turene spesielt minneverdige.

 

Jeg tror ikke det gir bedre opplevelser, jeg VET det.

Men det er min personlige oppfatning, og ingen skal komme å si at jeg driver friluftsliv på feil måte bare fordi jeg ikke bruker selskinnstøfler og rød anorakk, og smører skiene mine med stearinlys.

For meg personlig er det stor glede i å planlegge turer, drømme om nytt utstyr og stadig endre på det utstyret jeg har. Hvis noen av det utstyret jeg har ryker, så kjøper noe som er minst like bra, om ikke bedre. Da ender man fort opp på dyre ting, uten at det bør være noe feil i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tråden minner egentlig mest om han som klager over at naboen har kjøpt seg en 4x4 SUV til 480.000 baaaare fordi han har hytte på fjellet...

""Gaaalskap altså, INGEN behov...""

 

Folk har faktisk lov å bruke penger på det de vil...

Om det er FancySmanzy Friluftsutstyr for å halvere vekta på sekken, spare helsa, øke sikkerheten whatever.

Eller om det er treningstudio, bil, motorsykkel, seilbåt, sydenferie eller pusse opp hjemme. Alt er unødvendig å overdrive...

 

Kjøkkenet her hjemme fra 1954 fungerte fint, men manglet plass for oppvaskmaskin, men kom aldri til å gå sunt..

Men jeg ville nå ha meg nytt kjøkken likevell jeg da, fordi jeg er blitt bitt av Hysteriet??

 

Skjønner at folk heller vil kjøpe en jakke til 2500kr en å kjøpe 2 jakker til 1000kr.

Jeg mener også at når noen har kjøpt seg jakke til 2500kr, så må det også være greit at personen bruker samme jakken når man skal på butikken når det regner...

Eller skulle man kjøpt seg enda en jakke da? for å bruke blant folk, slik at folk ikke skal bli sure for at man har på seg en jakke "som ikke egner seg til å bruke på butikken" og/eller bli oppfattet som en wannabe frilufter.

 

Har folk rå og interesse så må de kjøpe hva ___ de vil...

 

Den andre siden av brødskiva er at på et slikt forum så er det 2 ting man kan gjøre...

 

  1. Planlegge (utstyr, turer, spørre)
  2. Dele (turopplevelser, utstyrserfaring)

 

= Det blir jævlig mye snakk om turutstyr og innkjøp...

Om noen tolker at det snakkes om turutstyr her inne som om Hysteri og at man må ha det beste av det beste og dyreste så ja..

Det er verken forumet eller brukerne det er noe feil med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer vi for så vidt to forskjellige ting.

Vi har de som forsvarer innkjøp av dyrt utstyr, gjerne med at man er klok av skade grunnet tidlige dårlige erfaringer med dårlig/tungt utstyr. Jeg har selv brukt bamse et års tid, og aldri hatt en god natts søvn. Nå som jeg har spandert på meg en Downmat 9 XP LW, så kan nesten madrassen i senga hjemme ta seg en bolle.

Også har vi de som synes disse nymotens overprisa tøysegreiene er helt bak mål, og er selv kjempefornøyd med et Phoxx skumunderlag til 99kr på XXL, eller enda bedre, noe til 10 spenn på loppis.

At folk klarer seg fint med 10kroners underlag synes jeg er knall, men ryggen min lar meg ikke sove bedre av den grunn.

Det hjelper heller ikke at jeg kreperer etter en uke med alt for tung sekk, når jeg heller kan fortsette en uke til hadde sekken vært lettere.

Saken er den at vi er dønn forskjellige alle mann(damer).

Og dersom noen synes det er kult å ha alt mulig stæsj i boden som aldri brukes, så er det helt greit. Så lenge vi slipper å se dem på Luksusfellen neste uke, kan vi ikke klage stort.

Husk at jo mer utstyr folk fyller bodene sine med, desto billigere blir det for oss andre som tenker å bruke det vi kjøper :) Og kanskje vi kan kjøpe ett og annet på Finn.no til en hyggelig peng i ny og ne. Vinn-vinn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at ALT, som ikke er hypermoderne er simpelt? Det er forskjell på simpelt/dårlig og egnet!

Nei, det mener jeg ikke. Har en Optimus 111 liggende og den er av gammel og god kvalitet, men syntes nok den svei litt i lommeboka da jeg kjøpte den for 30 år siden. Bruker den ikke lengere fordi pakningene er morkne og så har jeg kjøpt meg gassbrenner, en MSR-lookalike til halve prisen av originalen. Lurer på om ikke jeg er litt ambivalent til akkurat denne tankegangen at MSR skal stå for produktutviklingen, og så kan jeg sitte på gjerdet til det dukker opp en billig kopi.

 

Jeg tror ikke 300-kroners teltet fra Clas Ohlson dekker mitt behov for overnatting ute like bra som mitt Ringstind2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en gå milevis hver dag, for å drive med friluftsliv? Det er også lov til å ha regntøy i sekken. Og tror du flertallet av friluftsfolk, er ute på langtur vinterstid, i ekstrem kulde? Det er ikke min erfaring. Ser ikke så mye folk i fjellet, hvis det er 12 - 15 minus og det blåser., dvs, de er på vei bort fra fellet, eller i hus. :) Og sjelden noen, når det er 15 - 20 minus.

Friluftsliv er så mangt, både en halvtimes rusletur i nærmeste skog og ukesturer i villmark. Mange som er ute i kulda om vinteren, og da trenger man varme, vindtette klær. En av debattantene her greide seg året rundt i all slags vær i en softshelljakke fra Cubus. Så hardfør er dessverre ikke jeg. Tilbringer mye tid i Valdres og der er 15-20 minus ganske normalt i desember og januar. Sitter ikke inne av den grunn...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv er så mangt, både en halvtimes rusletur i nærmeste skog og ukesturer i villmark. Mange som er ute i kulda om vinteren, og da trenger man varme, vindtette klær. En av debattantene her greide seg året rundt i all slags vær i en softshelljakke fra Cubus. Så hardfør er dessverre ikke jeg. Tilbringer mye tid i Valdres og der er 15-20 minus ganske normalt i desember og januar. Sitter ikke inne av den grunn...

Grunnen til at jeg klarer meg fint med den Cubusjakka er at den går inn under kategorien "Varme, vindtette klær". Jeg er helt sikker på at du hadde greid deg helt fint i den jakka. Særlig når du forsterker den med en tynn skalljakke eller en regnjakke når været slår seg skikkelig vrang og bruker ull under når det blir kaldt. Den jeg forsterker med er ei goretex jakke jeg betalte 250 kroner for...

 

 

Men det er faktisk ingen som tvinger deg til å gjøre det samme som meg. Hovedgrunnen til at jeg gjør dette er at jeg har ikke penger til noe bedre. Men det jeg har er faktisk godt nok for meg, Men her gjelder det jo å dekke seg motr alle hårsåre misfortåelser, så jeg sier det ganske klart... Alle må få lov å gå sin egen tur. Føler du at du trenger en teknisk bedre jakke for å komme deg ut, og føle deg trygg, skal du selvsagt ha den jakken om du har råd til det. 

 

 

Forøvrig er forholdene jeg bedriver friluftsliv i. Kystklima i lavlandet  på Hinnøya i Sør Troms. 

 

 

Klima her er: 

Sjelden under -20, 90% av tiden er tempen over eller rett under null

Snør det en dag, kan du banne på at neste dag, eller tilogmed samme dag , så regner det. For så å bli -15 om natta og det fryser på. 

Også ruller det inn noen polare lavtrykk som gir vind opp til orkans styrke i kastene, eller den fyker rett over oss og dumper en halvmeter våt snø på oss i løpet av natta..

 

Om sommern er det sjelden over 15 varmegrader....så jeg bruker akkurat samme klær på tur om sommeren som om vinteren...jeg har bare mer med meg om vinteren, da jeg bruker pulk.

Og godt er det for jeg har ikke råd til å holde meg med flrere sette etter årstid...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv er så mangt, både en halvtimes rusletur i nærmeste skog og ukesturer i villmark. Mange som er ute i kulda om vinteren, og da trenger man varme, vindtette klær. En av debattantene her greide seg året rundt i all slags vær i en softshelljakke fra Cubus. Så hardfør er dessverre ikke jeg. Tilbringer mye tid i Valdres og der er 15-20 minus ganske normalt i desember og januar. Sitter ikke inne av den grunn...

Jeg har tilbrakt mye tid i Valdresfjella, på jakt, jakt prøver og trening av jakthunder, i temperaturer du nevner. Også noe kaldere. Samt i store deler, av den resterende sørnorske fjellheimen. Også flere ti-år, før det var mulig å kjøpe dagens hypermoderne klær. Men ikke i Desember, da er dagen for korte til at jeg gidder. Men derimot siste del av januar, februar og i mars, er jeg normalt mye i fjellet. Og reiser en 3  - 6 timer en vei (før parkering), gjelder det å utnytte dagene som er til rådighet. Lite i år, med det har sin årsak. Har en noe som er "vintett" utvendig, så er det erfaring og hva du har under, som avgjør om du fryser.

 

Jeg mye utstyr også klær, både nytt og gammelt. Men ofte så benytter jeg fremdeles gammelt godt utstyr og klær. Når en har noe ti-års erfaring, så vet en hva som er godt nok. De som er erfarne, vet å finne egnet utstyr, enten det er nytt eller gammelt velprøvd.

 

Men jeg føler det blir feil, når noen av dere hevder at dyre hypermoderne klær må en ha. Og da er det dette nybegynnere søker.

Og dere bruker eksempler ekstreme værsituasjoner, hvor de fleste likevel ikke er i fjellet, som begrunnelse. Mange har ikke råd til det og holder seg borte fra fjellet, spessielt på vinteren. Virker heller ikke som om, dere skiller på årstidene i deres anbefalinger. 

 

Som et eksempel, så nevnes sterk vind. Tja...hva er det? Hvis det er noe løs snø i fjellet og det blåser frisk bris/liten kulig, er det ikke lenger så godt å se uten snebriller. Selv om en har vinden i ryggen, eller fra siden, er sikten kanskje bare 3 - 10 meter. Da har en ikke noe å gjøre i fjellet, hvis en ikke har slått leir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan klare seg med billig-varianten av utrolig mye klær. Det er viktig å ha riktig varianter med seg da. F.eks, så vil jeg aldri gå på fjelltur i jeans igjen. For meg fungerte det faktisk helt fint, helt til dagen vi skulle gå opp på Fanaråken i regnvær i +2 grader (eller deromkring) og råtten snø og en elendig regnbukse, som gjorde at jeg var våt og jævelig kald. Det andre jeg aldri kommer til å gjøre igjen er å bruke gummistøvler hvis jeg forventer å gå i snø. Det er rett og slett sjanseløst.

 

Alternativene ble en billig treningsbukse i ett eller annet kunststoff, og vinterstøvlene mine. Som tilfeldigvis hadde goretex-membran og var helt uutslitelige. Fjellstøvler og skikkelige vinterstøvler har faktisk veldig mye til felles. Btw, så brukte jeg for det meste joggesko på alle fjellturene, de veier mye mindre. Det er faktisk lettere å ha et par fjellstøvler i sekken og et par joggesko på føttene enn å ha på seg fjellstøvlene, med unntak av veldig myrete terreng, snø eller sinnsyk steinur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tankegangen til Anti med å dele prislappen på antall dager i bruk. Bor i Tromsø og her er vi ikke bortskjemt med sol, vindstille og oppholdsvær, så da har jeg behov for å beskytte meg mot været i veldig mange av årets dager. Både på tur og sivilt. Har en 14-15 år gammel Norrøna Trollveggen goretex jakke og selebukse. Jakka vil jeg tippe har vært brukt i allefall 200 dager hvert år i 10 av disse årene. Det er 2000 bruksdager. Husker ikke hva jakka kosta, men la oss si 3500 kroner. Da blir det 1,75 kroner pr dag i kostnad. Det kan jeg greit leve med. Jakka og buksa brukes ennå på tur, men jeg har nå en annen goretexjakke til sivilt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tankegangen til Anti med å dele prislappen på antall dager i bruk. Bor i Tromsø og her er vi ikke bortskjemt med sol, vindstille og oppholdsvær, så da har jeg behov for å beskytte meg mot været i veldig mange av årets dager. Både på tur og sivilt. Har en 14-15 år gammel Norrøna Trollveggen goretex jakke og selebukse. Jakka vil jeg tippe har vært brukt i allefall 200 dager hvert år i 10 av disse årene. Det er 2000 bruksdager. Husker ikke hva jakka kosta, men la oss si 3500 kroner. Da blir det 1,75 kroner pr dag i kostnad. Det kan jeg greit leve med. Jakka og buksa brukes ennå på tur, men jeg har nå en annen goretexjakke til sivilt bruk.

Supert at du har skikkelig utstyr, og jeg unner deg det selv om du bor i Tromsø ;-) Men hva når man ikke har 3500 kroner til goretex jakke fordi man skal betale husleie, strøm, billån, veiavgift og gutteslasken maser om ny mobil...

 

Jo man logger in på ebay, og finner ei goretexjakke som er god nok til kr 250...så har man kansje penger å legge i den soveposen man hvertfall må ha for å ligge ute under nordlyset i februar...

Så får det være at innen 2 år har man enten lyst eller råd til noe annet, eller rett og slett er nødt til å skifte. I mellomtiden har man hatt masse fine naturopplevelser man ikke ville hatt om 

alternativet var sofaen fordi man tror man må ha jakka til 3500 for å ha det fint ute. 

 

Men så er det også slik at jeg har i grunnen aldri gjort meg den erfaringen heller at høy pris = høy kvalitet. Så her går det i det velprøvde og jeg er ganske konservativ av meg.

Jeg vet at den hjemmestrikka ullgensern min funker. Derfor trenger jeg ikke bytte den ut med et eller anna hi-tec mellomplagg i tusenvis eller endog hundrevis av kronersklassen...

Fotposene til Forsvaret jeg plukka opp på fretex funker helt fint de så jeg trenger ikke et par fra Arc'teryx (om de lager sånt) til 2000 kroner...osv...

 

Men hadde jeg hatt kronasje....klart jeg hadde kansje noe av tingene mine blitt bytta ut med noe lettere. 

Og det er da Fjellforum er greit å ha. For når jeg først kjøper noe jeg syns er dyrt, så vil jeg vite om det funker, om det er kvalitet, og om forhandlern er til å stole på om ting må byttes...

For jeg har ikke råd til å kaste vekk kansje tusenvis av kroner på ting som må byttes ut like ofte som tilsvarende ting til noen hundrelapper...

Så den dagen jeg legger ut 3-4000 kroner til en turjakke, så skal den vare i mange, mange år....og kunne brukes året rundt.

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

Men hadde jeg hatt kronasje....

Så den dagen jeg legger ut 3-4000 kroner til en turjakke, så skal den vare i mange, mange år....og kunne brukes året rundt.

Det er klart at livssituasjonen, betyr mye for hvordan den enkelte oppfører seg. Og jeg har ikke tenkt å overlate mer en huset til arvingene.

Og jeg er da kommet i den heldige situasjonen at jeg endelig skal få lov til å kjøpe ny Norrøna Dovre bukse til over 3000.

Den gamle har holdt bra, den er faktisk over 8 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min Norrøna Dovre-bukse har holdt i minst 10 år, men nå er jo dette en goretexbukse til ekstremvær, ikke noe jeg bruker på godværsdager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Norrøna Dovre-bukse har holdt i minst 10 år, men nå er jo dette en goretexbukse til ekstremvær, ikke noe jeg bruker på godværsdager.

Bare for å kontollere at mine antakelser (og tidligere påstander) er riktige...

 

Du holder til på østlandet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi vanlig, dødelige turfolk som ikke er på tur hver eneste helg og ikke har bruk for ALT utstyret også finner en plass her, må alle bare bruke tusenvis av kroner på alt de mener de trenger.

Jeg kjøper nytt når jeg må, og synes det er greit m utstyrsdiskusjon for å få gode råd.

God påske til alle! Håper dere som skal til fjells har utstyret i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kontollere at mine antakelser (og tidligere påstander) er riktige...

 

Du holder til på østlandet?

Du trenger ikke være snåsamannen for å gjette at han holder til på østlandet.

Det står jo "Location Oslo"... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være snåsamannen for å gjette at han holder til på østlandet.

Det står jo "Location Oslo"... :)

Men muligens burde jeg være noen år yngre....

Det fikk jeg ikke med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.