Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd - vintersovepose dun dame


Torill

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en god vinterpose. Har en tresesongers + en sommerpose fra før.Jeg er 160cm og av typen hunkjønn :) Posen må jo da ikke være for lang - og det setter straks noen begrensninger i utvalget. "Drømmen" er kanskje WM Puma GW , men den er jo sinnsykt dyr. Hva sier dere til:

Rab Andes 800W eller

Marmot W Ouray

Er de varme nok til teltturer på fjellet vinterstid, eller må/bør jeg opp ett hakk i pris og temp?

Rab Andes har 800fp og comfort på -13, Marmot har 600fp og comfort på -15.5 (!) Hvorfor? Hvilken er best?

Andre forslag? ME Glacier 1250?

Og til slutt: hvor kan jeg gjøre "kuppet" - best mulig pose til minst mulig penger?

Har sett litt på tidligere debatter her inne og noen vil sikkert nå foreslå å kombinere to poser (even. de jeg har fra før), men jeg ønsker altså en egen vinterpose i dun. Den polske varianten som i noen tråder blir nevnt ønsker jeg ikke. Vi forutsetter at underlaget er varmt nok (Exped down 7?).

Hjeeeeeelp, Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har falt totalt for Mont Bell sine ultralette stretch soveposer. Både sommer og vinterposen er av dette konseptet. Veldig behagelig med

En pose som man kan bevege seg i. Western Mountainering har som du vet også meget fine poser.

Uansett vil jeg anbefale å importere posen selv. Det er fort 50% å spare.

Jeg har kun positiv erfaring med dette. Bruker mye Campsaver, Backcountry Gear og Prolite.

Campsaver tilbyr gratis frakt på ordrer over 400 $

Her er en billig pose fra Campsaver f.eks.

http://www.campsaver.com/edna-sl-5-women-s-sleeping-bag-800-down

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kör med Valandré (swing 700). Dom har säckar för alla årstider.

Du köper dom direkt från valandré genom att skicka mail.

Kostar ganska mycket, men värme/vikt/kvalitet är svårslaget.

OBS: Ska man ha swing 700 på vintern måste man ha ett ull eller syntetlager på sig. Och mössa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den fra Marmot og må ha en tynn sovepose inni for at det skal bli bra på vinteren.

Men kan anbefale deg den expeden, den er helt rå! føler jeg ligger som en dronning når jeg har den med, ikke veier den så himla mye heller.

lykke til med valget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.