Gå til innhold
  • Bli medlem

Suprabeam lykter


Phaser

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti Suprabeam hodelykter/lommelykter

Så på noen i butikken i dag da jeg skulle ha en forsinket julegave til min nevø. Han ønsker seg hodelykt med minimum 900 lumen for det er tøft. Men tenkte at det strengt tatt ikke er nødvendig. Lommelyktene virket ved første øyekast greie men hodelykta kjentes veldig billig ut.(V3) også påstår de 10-30timer på 3stk AA batterier og 220lumen som ikke virker veldig troverdig for å si det mildt. Led lenser sier noe om 13timer på H14 som også skryter av 220lumen Men den har 4stk AA batterier som jo er ganske mye mer strøm enn 3stk AAA Og når man da tar med at H14 ikke gir full styrke i mer enn ca to timer så blir regnestykket enda værre :P Suprabeam v3 koster 700kr her og H14 kan jeg få for 678kr inkl frakt. Så i mine øyne er vaget enkelt. Han får penger så kan han spare til hva han vil. :)

Noen som har noen erfaringer med merke?

De har 5år garanti da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt 2 lykter fra Suprabeam noen måneder nå.

Falt for dem grunnet bra garanti og pent design..

Jeg har den oppladbare hodelykta som heter v3r. Synes den har fungert super til løping i allefall. Har ikke fått testet den i kulde/ski enda. Lyskjeglen kan lyse meget langt eller justeres til bredt arbeidslys.

Har ikke tatt tid på utladning, men den lyser lenge. Sålangt er jeg meget fornøyd med den.

I tillegg har jeg en liten plugg av en stavlykt. Modellen heter q7xr. Også oppladbar og henger alltid mellom setene i Jeepen. Leveres med fin nylonveske med hempe og hardplast koffert. Lysmengden på den er enorm. Enten man velger fjernlys eller nærlys. Kvaliteten virker også skuddsikker. Den trekker noe mer strøm en hodelykta og må således lades oftere. Dette er ikke noe problem da det følger med 2 batteri, samt at jeg lader den via usb i bilen.

Her er link for dem som er interesserte.

http://www.suprabeam.com/en/products/q-series/q7xr/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke er helt på bærtur med matte så har vell V3r (10.4 Wh) dobbelt batterikapasitet av V3(trippel AAA = 4,5v 1200mah) Og siden V3 har høyere lysstyrke på high(220 kontra 170) regner jeg med batteritiden blir ganske så lav. Regner med den er dårligere enn om man kjører V3r på boost (300lumen) hele tiden.

V3r virker da som ei ganske grei lykt men koster jo ganske mye mer enn V3 også. mener det var 1500-1600kr ett sted og da begynner det å bli en del andre lykter å velge i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Suprabeam er sikkert ikke de rimeligste lyktene man kan finne. Tror jeg ga nærmere 4k for mine to lamper.

Jeg har hatt flere ulike merker tidligere, også ledlenser. Har vel aldri vært helt fornøyd. Nå er riktignok led teknologien en helt annen

enn mine tidligere lamper med halogen etc..

Nå gjorde jeg ikke noe dypt studie før jeg kjøpte lampene, men av det jeg har sett synes jeg v3r hodelampa er et greit valgt. Savner ingenting ved den. Til sykling bruker jeg nok min billige Magicshine lykt med flomlys på bekostning av kjappe ladeintervall.

Favoritten min er dog q7xr lampa. Som en backuplampe i bilen er det selvsagt luksus, men utgiften er glemt og nå gleder jeg meg over lampa hver gang jeg tar den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.