Gå til innhold
  • Bli medlem

Turutstyr i julegaver


steingrd

Anbefalte innlegg

Jula i år var jeg heldig og fikk mye fint turutstyr:

  • Exped Synmat 7UL - gleder meg til å teste denne om noen dager!
  • Ullfleece-jakke fra Nøstebarn - endelig kan jeg bytte ut den hullete gamle fleecejakka :) Tipper denne også blir med på romjulsturen om noen dager.
  • Kaffekopp i utskjært tre - turkompisen min har en flott utskjært kopp som jeg lenge har vært misunnelig på, og nå fikk jeg jaggu en lignende selv!
  • Fiskekniver fra Rappala - disse blir nok liggende, sjelden jeg får noe som er verdt å sløye når jeg pilker.

Hva med dere andre? Fikk dere fyllt opp utstyrsboden med noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålsteikepanne med foldbart håndtak man kan stikke en grein inn i for å forlenge når man bruker den over bålet. Den er fra Eagle Products og kommer med pose så man slipper å få sekken full av sot etter bruk over bål. Har bålkjelen deres fra før og er godt fornøyd med den :-)

Og fikk også et greit lommebryne til å holde kniven skarp med på tur. Eggen på Joikesabelen kan jo av og til få seg en smell, og da er det greit å kunne grovrette litt ute i skogen...

Ellers var det bare slips, sokker og halvparten av en oppvaskmaskin, den andre halvparten fikk kona, he he (den gamle utåndet like før jul)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye turutstyr, men jeg hadde ikke så mye på ønskelista. Har mye fra før.

Fikk en BG feltflaske. Trengte noe nytt å ha med på tur. Se hvordan det lille kokekar som sitter i bunn på flaska virker i praksis.

Så fikk jeg en liten brenner fra Eagle Products. Lite stativ som bruker brenseltabletter. Er nok ikke all verden effekt men en lett og liten greie som går i lomma. Får vel kokt litt vann uten å dra med så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har drevet med friluftsliv en halv menneskealder så er det ikke så mye som mangler, og i år hadde jeg bare to ønsker.

Stormlighter og ny tursag. Den gamle sagen hadde jeg brukt så mye til å beskjære trær i hagen med at den var blitt ganske sløv.

Jeg leverer alltid ønskeliste med bilder og utfyllende beskrivelse.

Kona, som ikke er noe utpreget friluftsmenneske, gikk til Jernia og kjøpte sag uten å se på ønskelista.

Jernia selger ikke mye turutstyr, så denne sagen får nok gjøre nytte for seg i hagen. Den veide nesten like mye som turøksa mi.

Men stormlighteren fra Primus ser ut til å funke bra.

Jeg får nok ta meg en tur og finne en Eagel tursag på egenhånd. Det går nok bra siden det alltid er noen som velger den enkle løsningen med å gi en konvolutt med sedler i stedet for å kave rundt i butikkene før jul.

Svigermor kommer alltid med en konvolutt, og i år var den tykk nok til at familien sikkert kan ta seg en sydentur, men vi får se om det ikke kan finnes en eller annen friluftsopplevelse som frister mer.

Ja forresten, jeg fikk en vakumpakkemaskin så nå blir det spennende å se om turmaten holder seg bedre vakumpakket enn bare i en plastpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen på 7 fikk ME Glacier 1250, kort utgave, sovepose til jul. Nå sover for andre natt på rad på gulvet i den nye posen;-) Urutinert av far å ikke ta med sin sovepose på juleferie så vi kunne ligge ute!

det var veldig urutinert ja ;)

du får skrive en omtale/erfaring etterhvert da skal og kjøpe ny vintersovepose til junior etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To par tykke ullsokker. Og en stillongs fra Devold. Var omtrent det jeg skrev på ønskelista og. Guttungen fikk kart og kompass, så nå skal det trenes på orientering, og jentene fikk turbestikk og tallerken. Kona sier du? Hun få låne av jentene om hun skal være med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket ingenting til jul, what so ever, sa klart fra om det. Er mann nok til selv å kjøpe/skaffe det jeg trenger til turlivet mitt. Mer miljøvennlig også ;)

Når det gjelder turutstyr så er det nok det som er tryggest. Har opplevd flere ganger at selv om ønskelista er nøye spesifisert så kommer kona eller barna til butikken som selvfølgelig ikke har akkurat den tingen eller det merket og så anbefaler selgeren noe annet. Til meg blir det som oftest feil. (Og så blir det byttesjau på nyåret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gopro Hero3. Tre sett ullundertøy. To par ull-lester. Ullvotter. (Ok, akkurat de er kanskje for fine til turbruk.) Hjemmestrikket ølvott. (Eller kakaovott.) To ullbuffer, to Trojka.

Selv ga jeg fra meg turpakke med bl.a. turgavekort til fire familier, første ble innløst første juledag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt stormkjøkken (stod på lista, og fikk akkurat det vi ønsket oss), Og to eagle vinglass (i tre - hihi)

Så nå får både ungene mat og mor kan nyte et lite glass vin i det fri når det er stille i teltet... Idyll! :)

Vinglass i tre?

Da skulle du kanskje hatt et par av disse også.

Min erfaring er at vinglass ikke står så bra på ujevnt underlag, og når de har vert fullt opp noen ganger så blir det, av en eller annen merkelig grunn, enda vanskeligere.

post-4220-0-64465200-1356678976_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.