Gå til innhold
  • Bli medlem

Alaska Husky vurderes for salg.


Herva Huskies

Anbefalte innlegg

Vi har en hanhund som blir 2 år i mars 2013, som vi vurderer å selge. Han heter Trond og er av meget gode trekkhundlinjer. Bla, Jeff King , Bjørnar Andersen og Stein Håvard Fjestad linjer. Vi vurderer å selge han fordi vi venter valper utpå vinteren og vi må selge 4 hunder før de kommer. Trond har godt med pels og veier rundt 20 kg. Han lyder navnet sitt og er tillitsfull og trofast i vår kennel. Når vi trener lange distanser blir han for lett i selen. Han har ikke like stor trekk kraft som det vi trenger for å kunne ha han med i et 8 spann, men han vil passe ypperlig som turkompis til et aktivt menneske event familie. Han kan bære kløv og trekke pulk.Trond er godt likt og en trygg hund som vi vil vurdere å selge til de rette. Han er vaksinert i år og har aldri vært syk eller skadet. Finner vi de rette å selge til kan pris diskuteres.

Ta kontakt!

Herva Huskies

post-11874-0-94505600-1355665023_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok over en tilsvarende hund fra samme kennel i vår. Flott turkamerat, bærer kløv, fin å snørekjøre med og mer enn gjerne med på sykkel og løpeturer. Snill og grei med ungene og krangler ikke med andre hunder. Masse energi og turlyst. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg tatt denne også, men må nok greie meg med en (inntil videre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det bilder av hunden? Og hvordan takler han bilkjøring?

Han er vandt med å kjøre hundehenger, noe vi gjør hele året pga treningsamlinger. Han har ikke sittet inne i bil siden han var valp, men hadde ikke noe problemer med dette da. Men det forutsetter jo at hunden er sikret i bilen og har et trygt sted å ligge.

Hvordan legger jeg ut bilder her? Jeg kan eventuelt sende deg et bilde på mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

http://lir.kuvat.fi/... alaska husky?/

Dette er ikke meg men det sier mye om hunderasen jeg bruker. Alaska Huskyen er veldig undervurdert som familie/brukshund.

Hanhunden er fremdeles ikke solgt og til de rette friluftsfolkene vil han være en turkamerat av de skjeldne. Utholdenhet, styrke og ydmykhet beskriver Trond godt. Han er alltid klar for tur!

Ta kontakt om du er interessert :)

Mona

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.