Gå til innhold
  • Bli medlem

Er Alpina SR 30 skisko varme nok til Fjellski


Vindvisby

Anbefalte innlegg

Hej

Jeg tænker at købe Fischer E 99 Tour, med Rottefalla BC magnum.

I skispor løber jeg på Madshus Birkenbeiner og har et par Alpina RS 30 skisko.

Hvis jeg køber et par Alpina overboot turning* til Mine Alpina RS 30, vil det være varmt nok til fjelltur med overnatning i telt?

Kan Alpina RS 30 bruges til Fjellski ture?

Kan Alipna RS 30 bruges til telemark sving på lette nedkørsler (utforkjøringer)?

Mine fjell ture er med rygsæk og telt over kuperet terræn med lette nedkørsler

Hvis Alpina RS 30 ikke er varm nok, tænker jeg at købe Crispi "STETIND - Gore-Tex".

* (http://www.alpinasports.com/product/overboot_touring/97)

god jul og på forhånd tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Til E99 skiene og bindingene som passer til disse skiene kan du ikke bruke de skoene du har. Til fjellski/binding trenger du støvler med med like bredt feste og såle som bindingen. Stivheten og støtten ville heller ikke være særlig optimal til utforkjøringer utenfor løyper, for ikke å snakke om telemarksvinger.

Sko til de nye skiene kan du velge mellom alt fra Crispi til alpina, så lenge disse er BC sko. Har selv crispi stetind, og dette er veldig gode sko med god avstivning. Ankelstøtten er også etter min mening av de beste med dette bindingsystemet til telemark osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.