Gå til innhold
  • Bli medlem

(Telt, soveposer og liggeunderlag) - Hilleberg Nallo


Fimax

Anbefalte innlegg

Nallo 2 er et lite og lett telt med grei plass til 2 personer. En finner lettere telt enn Nallo, som veier 2,1kg, men jeg tror du da ofte taper på plass og slitestyrke.Jeg har brukt teltet både sommer og vinter, alene og sammen med andre. Jeg har ikke GT-versjonen, men forteltet er stort nok til at en stor hund har vært fornøyd med liggeplassen. Man får grei plass til sekker, og kan likevel lage mat i forteltet. Innvendig er plassen stor nok for to mannfolk, men ikke mer. Alene er plassen grei nok til at man kan fyre inni teltet. Det er imidlertid ikke lett å sitte oppreist i teltet, til det skråner taket for mye. (Jeg er 188cm, og bruker downmat som bygger 9cm. For lavere personer går det så vidt.) En blir altså liggende i romerstilling. Det er faktisk den største innvendingen jeg har mot teltet til bruk vinterstid.

Teltet står bra i vind og er lett å sette opp. Jeg har satt opp teltet i liten storm om vinteren, uten større problemer. Det kan være litt vanskelig å få den bakre veggen stram nok, innertelt og yttertelt kan komme for nær hverandre ved sterk vind (rettet opp fra 2006-versjonen). Den lave lufteluken bak vil også snø ned. Luftingen er ikke helt på topp for vinterbruk. Stabiliteten og barduneringsmulighetene er imidlertid gode. Så lenge den bakre luka ikke snør igjen er luftingen i teltet god.

Jeg har eid teltet i ca 7 år, og har mange hundre bruksdøgn i teltet. I fjor vinter røk et av pluggfestene. Jeg har fått sydd det på igjen, men jeg bruker ikke teltet lengre på vinterturer. Jeg er meget fornøyd med slitestyrken. Jeg har slitt ut to Helsport Rundehø 3 telt før Nallo. Jeg synes Nallo hadde bedre slitestyrke enn Helsports sine telt.

Jeg har sett på mange konkurrenter, men synes de lett enten har for liten plass eller blir for tunge. Skal man bare ha et telt, for bruk til alle årstider, er Nallo et godt valg.

Click here to view the article

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.