Gå til innhold
  • Bli medlem

(Telt, soveposer og liggeunderlag) - North Face ve-25


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Dette teltet er det samme teltet som ble testet i Forbrukerportalen i 2006. Jeg kjøpte det etter at de var ferdige med testen.Positivt: Teltet er kjapt å sette opp, og er veldig stabilt i all slags vær. Jeg har brukt teltet på all slags turer hele året, og det har aldri sviktet. Har også erfaring med dette teltet på lange turer i andre strøk av verden. Det er ikke uten grunn at det er svært mye brukt på høye fjell.

På det meste har vi vært 2 voksne og 2 små barn i det - og det fungerer helt utmerket både til kajakkturer og til fjellturer.

Teltet er noe tungt til fjellturer, men samtidig er det praktisk med at man kan dele vekten av teltet i 3 deler - innertelt, yttertelt og stenger. På sommerturer har vi ofte bare teltet uten ytterteltet når det er godt vær.

Negativt:

Har opplevd at snøen blåser inn i forteltet siden det ikke er stormmatter. Det er ikke helt ideelt til vinterturer sånn sett og man trenger en god le' vegg.

De gamle modellene hadde noe lavere vekt, siden det er mye glidelås og knapper på den modellen jeg har.

Det teltet jeg har har ikke klips for å feste ytterteltet til innerteltet. Om det er vind er det ikke alltid like enkelt å få borrelåsene til å sitte når man smetter fast ytterteltet. Llipsene som var tidligere er bedre.

Konklusjon:

Teltet er noe tungt - 4,5 kg, og prisen er stiv, men det er verdt hver en krone.

Click here to view the article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.