Gå til innhold
  • Bli medlem

(Primus og kokesystem) - MSR Dragonfly


glote

Anbefalte innlegg

Dette er en brenner med meget god flammekontroll, under vindstille forhold kan man faktisk få flammen ned på nivå med et stearinlysflamme. Dette gjør brenneren godt egnet for de som ønsker muligheten for mer avansert kokkelering enn å koke vann til frysetørret turmatBrenneren er multifuel, men jeg har bare kjørt den på bensin og aldri prøvd parafin i den.

Koketider for en liter kaldt vann (springvann på vinteren.. .5-6 grader?) er 4,5 -5 minutter med primus etapowergryter og omtrent 6,5 minutter i en trangiagryte... MSRs oppgitte kodetider på 3,5 minutter for en liter vann med besnin som drivstoff har jeg aldri klart å oppnå...

Dette er en typisk bråkebrenner så på full guffe høres den ut som et lite jetfly. Jeg synes egentlig det er helt greit, men det kan skyldes tidlig eksponering for lyden av optimus 111 bråkebrenner og klassisk primus i barndommen :D

Alt i alt en brenner som er verdt å vurdere om du er på jakt etter en multifuelbrenner med gode justeringsmuligheter på effekten.

Click here to view the article

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.