Gå til innhold
  • Bli medlem

(Klær, sko og fjellstøvler) - Bergans Breheimen bukse


fjellrypa

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt denne buksen i to perioder. Den første varte et par år, jeg brukte buksen som fjellbukse om vinteren.Så bestemte jeg meg for å bruke den også i Marka om høsten i dårlig vær, dessverre med dårlig resultat. Når det regner mye, lekker det vann inn ved skrittet og jeg blir klissvåt nedover bena. Riktig så kaldt og ufyselig. Jeg kontaktet Bergans, som ba meg sende inn buksen, og etter en tid fikk jeg en ny.

Dessverre lekker den også... Lørdag endte på nytt med vått undertøy, etter en times tid i kraftig regn.

Bergans sier at ingen glidelåser er vanntette. I reklamen for buksen står det ingenting om at plagget ikke egner seg i regnvær pga lekk glidelås, derimot står det "Alle sømmer er tapet – sikrer en vanntett bukse selv etter lang tids bruk". Joda, en bøtte holder også vann, bare du ikke snur den på hodet :D

Tro hva slags bruk de har forestilt seg når de kaller buksen vanntett? Skikkelig synd, for buksen er god på alle andre områder, men jeg tør ikke satse på den når jeg risikerer å bli bløt og kald.

Den ender nok opp som min vinterfjellvenn igjen :D

Click here to view the article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.