Gå til innhold
  • Bli medlem

Behøver truger å være så dyre?


UlvenKolbein

Anbefalte innlegg

Annonse

Har sett villmarkslivs test av truger, og alle de gode trugene ligger i en prisklasse 2500 ++. Må man ha så dyre truger for å være tilfreds på tur vinterstid. Noen som har erfaring med billigere truger (... -1500)?

Mine truger kostet definitvt mindre enn 2500, men jeg husker ikke helt hvor mye. Mine er tubbs og jeg melde kan melde tilbake om at reimen er litt knotete å feste og umulig med hansker på. Min mann har samme system og han banner ofte om det. Jeg har litt mindre store problemer med det. Men ellers fungerer trugene godt og har også en brems for når det er glatt.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :smile:

Jeg har googlet mye mtp truger i det siste. Endte opp med å kjøpe billige hyttetruger til dama hos XXL, da de kommer til å bli lite brukt og kun på korte turer. Har sett på disse til meg selv, men vet ikke hvordan kvaliteten er. Noen som har erfaring med disse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33155602

Er ny på forumet, så det er litt å sette seg inn i... Håper linken funker :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe truger utenfor sesongen .. Kan spare deg opptil 50% .... men "gode" truger koster men de varer svært svært lenge med mindre du ikke springer/går for mye over stein / fjellgrunn.

Mitt første par kjøpte jeg brukt, så ble det senere et nytt par til redusert pris ( solgte de gamle ) så det ble ikke så dyrt.

Kan anbefale truger, gpde staver og god tid i skog og fjell --- behagelig om en ikke har det for travelt !

God tur

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truger til en 50 lapp.

6 eller 8 mm kryssfiner skjæres i trugeform, bor hull til reimer gjerne

flere hull for å lette vekta på truga, lim og stift tynne lister

langsgående og tverrgående under truga, og vipps så har man en truge.

Smør mot kladdeføre.

Trugene fungerer utmerket men bråker på skareføre,for å dempe bråket

kan granbar festes under trugene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.