Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy sovepose til hund av gammel sovepose


Villmarking

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om det blir vanskelig og lage en sovepose til hund av en sovepose jeg har byttet ut med en nye en.

Vill dette gå eller vil alle fjærene dette ut

Kanskje et rart spørsmål men tenkte at jeg dermed ihvertfall får bruk for den gamle soveposen

Tar i mot alle svar.

Hilsen Vilmarking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lurte på om det blir vanskelig og lage en sovepose til hund av en sovepose jeg har byttet ut med en nye en.

Vill dette gå eller vil alle fjærene dette ut

Kanskje et rart spørsmål men tenkte at jeg dermed ihvertfall får bruk for den gamle soveposen

Tar i mot alle svar.

Hilsen Vilmarking :)

1.. Finnt først ut hvor lang hundeposen skulle være

2. "Forseglet" glidelåsen, dvs sy rundt den slik at den ikke "revnet"

3. Klipp over posen ca 3 - 4 cm nedenfor Forsglingen"

4. Vreng posen og sydde Sikk/sakk og rettsømmer med symaskin

Se nå hvor lett eller vanskelig det er å få hunden ned i posen.

Er det problematisk gjør følgende:

5. Klipp et rett snitt rett på motsatte side av glidelåsen, kanskje det holder med å klippe 1/2 -2/3 lengde

6. Brett litt av fyllet i posen inn, og sikk og sy rett søm på trekket.

7. Sy fast en borrelås. Dette kan være problematisk å klare med en vanlig symaskin, men en salmaker greier det fint

Om du klarer å sy de andre sømmene med mors symaskin blir det ikke så dyrt å bruke en salmaker til å feste borrelåsen.

Forresten det skulle ikke forundre meg om du finner gode tips på: http://www.andersj.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.. Finnt først ut hvor lang hundeposen skulle være

2. "Forseglet" glidelåsen, dvs sy rundt den slik at den ikke "revnet"

3. Klipp over posen ca 3 - 4 cm nedenfor Forsglingen"

4. Vreng posen og sydde Sikk/sakk og rettsømmer med symaskin

Se nå hvor lett eller vanskelig det er å få hunden ned i posen.

Er det problematisk gjør følgende:

5. Klipp et rett snitt rett på motsatte side av glidelåsen, kanskje det holder med å klippe 1/2 -2/3 lengde

6. Brett litt av fyllet i posen inn, og sikk og sy rett søm på trekket.

7. Sy fast en borrelås. Dette kan være problematisk å klare med en vanlig symaskin, men en salmaker greier det fint

Om du klarer å sy de andre sømmene med mors symaskin blir det ikke så dyrt å bruke en salmaker til å feste borrelåsen.

Forresten det skulle ikke forundre meg om du finner gode tips på: http://www.andersj.se

Takk for kjapt svar da få jeg sette i gang og prøve :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en hobovariant til hunden min. Sydde tvers over en gammel sovepose på midten og klipte av alt nedenfor. Må være forsiktig med å ikke dra glidelåsen for langt ned da det ikke er noen stoppere nederst på den.

Om det funker? Aner ikke. Drittbikkja foretrekker å ligge på jakka mi med ullgenseren min over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme som "seven". Sydde først, klippet etterpå. Kan bruke maskinen til å sy stopper for glidelåsen også. Eller bare sette noen grove sting med kraftig tråd for hånd på tvers av den.

Hunden er ikke overbegeistret for å ligge i posen, helst oppå. Eller aller helst oppå oss!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Jeg bruker fjellduken sin hundepose. Har både yttertrekket og innertrekket. Yttertrekket har jeg knapt brukt.

Hunden har innerposen i hundeburet sitt til daglig.

Fordelen med dette er at når vi er på tur så der jeg legger hundeposen så aksepterer hunden at dette er hennes plass.

Hun er bare 6mnd så hun har kun vært med på kun 1 overnattingstur. Satser på flere mot påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en hobovariant til hunden min. Sydde tvers over en gammel sovepose på midten og klipte av alt nedenfor. Må være forsiktig med å ikke dra glidelåsen for langt ned da det ikke er noen stoppere nederst på den.

Om det funker? Aner ikke. Drittbikkja foretrekker å ligge på jakka mi med ullgenseren min over seg.

Kan ikke annent enn å le. Også min hund, en labrador, foretrakk å ligge på underlaget, medjakka mi over seg, i 20 minus. Eller jeg tror hun helst likte å ligge uten noe oppe på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.