Gå til innhold
  • Bli medlem

Stekepanne og kjele


gjranhansen

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ofte(st) ikke med stekepanne. Folie og/eller steinen ved bålet er perfekt for det meste unntatt pannekaker som jeg uansett ytterst sjelden steker på tur.

Phasers forslag er noe jeg absolutt stiller meg bak, selv om saken aldri er med på tur. Men jeg bruker den hjemme stort sett annenhver dag.

Dette med den tynne bunnen... Problemet må nok deles likelig mellom kokk og utstyr. En god en takler dårligere (og lettere) utstyr enn en dårlig og ukonsentrert.

Kjele? Min veier 20 gram (tom fiskebolleboks) og har vært med på haugevis av turer gjennom mange år, men innser at dette ikke er for hvermansen. En rendyrket kjele er for meg noe ikonisk. Jeg liker det, men den pragmatiske siden av meg overstyrer trangen på annet enn turer i nærmiljøet. Hvilken nytte har jeg egentlig av denne tuten!?

Nei, ingenting (bokstavelig talt) skal noensinne få ta fra meg gleden av selve turen og omgivelsene!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt livet av en del stekepanner men har veldig god erfaring med Eagle Products sin HotPan som bålpanne. En av få stekepanner med lokk som rommer 2 liter og veier relativt lite i forhold til størrelse. Synes den er som en sveitsisk lommekniv å regne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Mareng

Tenkte det var unødvendig å starte enda en ny tråd :)

Noen som har prøvd disse to på bildet? Diameter er lik, så lokket skal passe. Noen som har tips til mindre kjele med samme diameter, slik at man kan ta med den kjelestørrelsen man ønsker på tur, og lokket fortsatt passer?

 

IMG_0007.PNG

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MarengHar ikke kjelen, men pannen. Det er et utsparring i lokket på pannen som skal legge til rette for å felle inn pannehåndtaket, noe som jeg antar kjelelokket ikke har - men tror ikke det spiller stor rolle om det ellers passer til kjelen :). Selv har jeg filt den utsparringen litt større, noe som kan ses i denne posten: 

Edit: Lokk følger jo med på begge, så det er vel egentlig ikke nøye om lokkene er like? Eller? 

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Smart :)

Har sett på Trangia tet 24 og msr blacklite.

dette er kjelesett som passer meg bra, men det ser ut som de er utgått begge deler?

Non stick, ca 2 liter kjele (mer enn 1,75 liter), stekepanne. Lokk til stekepannen, og mulighet for å bruke lokket eller stekepannen som lokk til kjelen er mitt krav. Har ikke funnet noe slikt enda, sett bort fra nevnte sett som jeg ikke finner noe sted. Xxl ser ut til å være utsolgt for trangia settet.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.