Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkellykt


brage

Anbefalte innlegg

Annonse

Enda et forslag til lykt:

http://www.lightmalls.com/3600-lumen-3t6-led-high-power-bicycle-light-for-3-cree-xm-l-t6-4-mode-led-bike-light-kit

Jeg et lysende fornøyd med lykten! Den brukes hovedsakelig til stisykling og skiturer. Lykten er rimeligere og mye kraftigere enn feks den på 900 lumens på xxl. Hodebånd følger ikke med, kan evt kjøpes på xxl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte to slike lykter for noen måneder siden og de kostet mellom 300 og 400 kroner pr. stykk. I pakken lå det også et rødt baklys.

Muligens samme type som denne.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38219968&kwUnica=sykkellykt

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38126609&kwUnica=sykkellykt

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32185590&kwUnica=sykkellykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bare et lite tips sånn på slutten av sykkellyktsesongen.

Nå har jeg prøvd ut noen slike billige sykkellykter som nevnt ovenfor og et problem man skal være oppmerksom på er at batteriene på disse billiglyktene har en tendens til å ta fyr hvis de overlades. Laderne har ingen sikring og de fortsetter å levere strøm selv om batteriet er fulladet.

Min lokale sykkelbutikk har flere eksempler på dette og selv har jeg opplevd et batteri som tok fyr i jakkelommen på vei ut til sykkelen en morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange lykter, sykkellykter og ladere  fra Kina levert med Li Ion batterier.

Laderene som er levert med er skrur av ladingen når batteriet er fullladet, det samme gjør de løse laderene jeg har kjøpt.

Har ikke hatt problemer.

 

Så dette er typisk eksempel på skremselspropaganda fra sykkelbutikken.

 

Når det er sagt var batterier med Litium teknologi som satte Boeings Dreamliner på bakken.

Sony har tapt etpar hundre millioner dollar på bare å skifte ut batterier levert til Dell og Apple for bruk i bærbare PCer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange lykter, sykkellykter og ladere  fra Kina levert med Li Ion batterier.

Laderene som er levert med er skrur av ladingen når batteriet er fullladet, det samme gjør de løse laderene jeg har kjøpt.

Har ikke hatt problemer.

 

Så dette er typisk eksempel på skremselspropaganda fra sykkelbutikken.

 

Når det er sagt var batterier med Litium teknologi som satte Boeings Dreamliner på bakken.

Sony har tapt etpar hundre millioner dollar på bare å skifte ut batterier levert til Dell og Apple for bruk i bærbare PCer.

Bare den ene lykta jeg har, som er kjøpt på XXl, slår av laderen når batteriet er fulladet. Postordreutgavene, 4 stk., gjør ikke det, men de kostet til gjengjeld under halve prisen.

Det var et av disse batteriene som tok fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig om du har fått tak i en lader uten laderegulator.

Laderegulator er en enkel og simpel elektronikkrets som koster nada og som er en integrert del på "alt" som selges av batteriladere.

Mulig du baserer dette på at batteriet tok fyr? Men det betyr mest sannsynlig ikke at det er laderen som er problemet.

Ei heller at det er kinavare, det er alt med eller uten logo.

Det er ikke hver kinamann sin batterifabrikk som noen tror.

Mye batterier har brent opp, og i starten med Li-Ion var det vel Nokia som var mest utsatt.

De prøvde også å skylde på uorginale batterier, samme som feks Dell gjorde når folk fikk svidd av skrittet.

I ettertid så har det jo i alle tilfellene kommet frem at det er fabrikasjonsfeil på batteriene som forårsaket problemene.

Li-Ion batterier har innebygd en beskyttelseskrets mot overbelastning, og både den og selve batteriet svikter uavhengig av logo en gang i blant.

Feks så har de fleste pc-leverandører hatt store runder med tilbakekalling av batterier for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke elektriker, men gikk ut fra at så lenge laderen eller batteriet ikke viste, f.eks. med rødt og grønt lys, at batteriet var fulladet, så manglet denne sikkerheten.

Men selvfølgelig kan jeg ta feil.

Dvs. "Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil".  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.