Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport lanserer ny extrem sovepose, Northpole


rotehodet

Anbefalte innlegg

I går kveld var jeg på lanseringsfesten av det nye patagonia teltet til Helsport og Børge Ousland.

I tillegg så fikk vi se det kommende extrem soveposen som Børge brukte på siste ekspedisjon til Nordpolen, den eneste ekspedisjonen som har blitt tatt vintertid i bekmørtet. Posen heter ikke uventet Northpole.

Mitt inntrykk av det nye teltet og soveposen er at helsport har tatt et kvantesprang hva gjelder kvalitet på extrem produktene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre ikke noe mer informasjon om soveposen, jeg så og tok på den, og den føltes veldig extrem ut.

Jeg skrev meg på en liste på de som ønsket mer informasjon. Så snart jeg.får info skal jeg poste det.

Det at Børge Ousland brukte kun den og en dampsperrepose på nordpolen i 90 dager eller så gir i hvertfall meg en visshet om at den duger for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt av en pose ja,tusen takk får bilde "rotehodet" det her er vel i det meste av ekstrem sekment man kan komme......hvor mange av oss skal være ute i så lenge osv,men moro att det går ann og kjøpe seg slike ting da får dem som skal ut på slike turer :)

men tror nok 99.9% av oss er det bedre og kjøpe en "vanlig" sovepose som er laget til den turen man skal på :) (dvs vekt/størelse/dun kvalitet) ofte blir viktigere enn att den skal holde i 90 dager ekstremt bruk.

var det noe spesilet gamme sa på kvelden? sa ikke noe om de nye skiene han har holdt på med? (fjell ski)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av det nye teltet og soveposen er at helsport har tatt et kvantesprang hva gjelder kvalitet på extrem produktene sine.

Og igjen: alt er relativt... Helsport har kanskje tatt et kvantesprang, men når det er et kvantesprang fra.. drit, så skjønner man jo at man til slutt ender opp på middelmålig/bra kvalitet. At den dunposen kan kalles for et kvantesprang: det går jeg ikke med på, da det finnes andre poser som passer til arktiske strøk like bra, men som for det første: veier halvparten. For det andre: koster halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvantesprang er vel strengt tatt det minste spranget det er mulig å ta.

Bortsett fra det; fortell mer!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

I dagligtalen brukes begrepet om bla. noe som markerer et skifte eller et avgjørende skritt i en utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen: alt er relativt... Helsport har kanskje tatt et kvantesprang, men når det er et kvantesprang fra.. drit, så skjønner man jo at man til slutt ender opp på middelmålig/bra kvalitet. At den dunposen kan kalles for et kvantesprang: det går jeg ikke med på, da det finnes andre poser som passer til arktiske strøk like bra, men som for det første: veier halvparten. For det andre: koster halvparten.

Skeptisk til å kalle noe som helst drit når det tydeligvis er designet og produsert for å utfylle alle krav en av verdens mest erfarne polfarere settet til utstyret sitt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycker det är intressant att Börge, när han har möjlighet att välja precis som han vill, väljer en sovsäck med huvuddelen av fyllningen i syntet. Han om någon vet hur viktig sovsäcken är på vintern, på en lååång tur. Gör att jag tänker till runt mitt framtida val av sovsäck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk til å kalle noe som helst drit når det tydeligvis er designet og produsert for å utfylle alle krav en av verdens mest erfarne polfarere settet til utstyret sitt..

Hvis du leser det en gang til, så var poenget mitt at "det eksisterende sortimentet"/gamle produksjoner var drit, ikke at det nye var drit.

Selv om jeg stiller meg skeptisk til Børge sine serier, så har jeg ikke testet det, og kan ikke gi noen formening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.