Gå til innhold
  • Bli medlem

XXL, prisgaranti og kundekveld.


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Annonse

Stas! Men jeg er i en litt forvirrende situasjon. Jeg skal kjøpe meg Åsnes Amundsen skiene, og tenkte å slå til i morgen, men jeg ser at det er tre forskjellige versjoner/ design. Jeg kan ikke se noe forskjell, borsett fra på printet av Amundsen. Noen som vet? Begge har stålkant, feller, lik bredde og BC bindinger... De fra sportsnett er greie, fordi de er en sterkere/ forbedret versjon.. Men de andre skjønner jeg ikke. Jeg skal gå over Grønland neste år og ser at ingen av alternativene blir feil, men hvem er mest riktig? Vil så klart få det billigst mulig.

XXL: http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/langrennsski/amundsen-fjellski-m-fellelaas-1112-1075117

Oslo sportslager: http://www.oslosportslager.no/produkt/amundsen-fjellski-mfellefeste-1112-27540.aspx

Sportsnett: http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=5697&cid=757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at utgaven ifra sportsnett har 2 sett med fellefester.

Det er jo en forskjell å kunne velge "størrelse " på festesona :)

Ja, men jeg prøver å se litt bort i fra sistenevnte pga prisen. Det er Oslo sportslager og XXL sine som skaper forvirring.

Jeg er en fersking på ski-utstyr og betaler gjerne noen lapper ekstra for ekspertisen på Oslo sportslager, men om noen har peiling på det her, er det toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert bilder stemmer 100% alltid med det de selger. Kan være illustrasjonsbilder. Begge oppgir jo at det er 11/12 modell. Dog kan det hende at en av de alikevel bruker bilde av årets modell.

MEN det som i følge bildene er forskjellig er at de på OS har fellelås for kortfeller mens de på XXL har ikke.

Så da spørs det om det er forskjell eller om det er bilde som er feil. De skriver jo at det er med felleslås, så sannsynligvis har de feil bilde på XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ofte ønsket meg fellelåsen litt nærmere skotuppen på mine Åsnesski.

Det må være en stor fordel å kunne variere med 2 fellelengder etter aktuell vekt, føre og terreng.

Dersom skiene også ellers noe "tøffere" kan det være verdt å betale litt ekstra, men kanskje Expedition navnet på skia er dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått det skriftlig fra xxl også. Får 25% rabatt på alt jeg handlet forrige uke (kun i dag), samt prisgaranti på varene som er nedsatt. YESS!

I tillegg spurte jeg om jeg kunne få nettpris i butikk, og det gikk men man måtte spørre i butikken pr. enkelt vare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg spurte jeg om jeg kunne få nettpris i butikk, og det gikk men man måtte spørre i butikken pr. enkelt vare.

Nu blev jag nyfiken!

Fick du 25 % avslag på nettpris? Eller säger du att man får nettpris på en vare även om det står något annat pris på varen i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble idag på xxl i storgata opplyst om at på "vennefesten" -25 %, så er det butikkpris som gjelder, ikke nettpris. Ellers er det nettpris som gjelder, slik at man alltid ellers kan be om nettpris i butikken når nettpris er lavere enn butikkpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spm:

Ang. nettbutikken: Dersom en vare er rimeligere i nettbutikken enn i butikk, får man da kjøpt varen til nettpris i butikken om man gjør selger oppmerksom på det?

XXL sitt svar:

Man kan få nettpris i butik på noen varer, då får man nästan bara fråga i butiken vilka varer det gäller.

Så, de gav ikke spesifikk beskjed om at det gjaldt på vennefesten, men min bekjent fikk det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å være greie på å gi nettpris vis den er billigere, også hvis man kommer tilbake i etterkant av kjøpet.

Fikk igjen 400kr på en Helsport Isfjorden pose som jeg kjøpte her om dagen uten å sjekke på prisjakt.no først.

Fint at man får penger snarere enn tilgodelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på XXL sandvika og der fikk jeg nettpris (måtte fortelle dem at varen faktisk var billigere i nettbutikken) og så fikk jeg 25% på det igjen.

Det verkar som om XXL har problem med att få fram till sin personal vad som gäller. Det står ju klart och tydligt på det man skall skriva ut och visa upp i butiken att det inte är 25 % på xxl.no (nettpris). I det här fallet så är det ju postitivt för de kunder som får till det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verkar som om XXL har problem med att få fram till sin personal vad som gäller. Det står ju klart och tydligt på det man skall skriva ut och visa upp i butiken att det inte är 25 % på xxl.no (nettpris). I det här fallet så är det ju postitivt för de kunder som får till det!

Hadde og vært greit hvis de hadde oppgitt butikkpris på nettet; Jeg fikk bomtur fordi det etterlengtede ringstind superlight teltet kostet 500 mer i butikken :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det sto at -25% venneprisen ikke gjaldt kjøp i nettbutikken,men det sto ikke noe om at man ikke kunne få varen i butikk til nettpris i tillegg til -25% avslag.

Jag tänker att om det inte gäller på xxl.no, det vill säga nettpris, så verkar det ju ologiskt att man i butiken skall kunna få nettpris samt 25% prisavslag som inte gäller i nettbutiken. Jag förstår inte annonsen så som du beskriver det men jag har sagt det tidigare, inte i denna tråden, XXL behöver bli bättre på att kommunicera. De är för otydliga! Länk till en tråd där annonsen är med. Dock så är det bra för de som lyckas med att få till den dealen!

http://www.fjellforum.no/topic/12163-r%c3%b8verkj%c3%b8p-og-gode-tilbud/page__st__1625#entry237914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis XXL skulle bli mer tydlig ovenfor sine ansatte så måtte de ansatte også gjøre kunder som ikke er klar over rimeligere priser i nettbutikken oppmerksomme på akkurat dette.

Det blir ikke ekstra kroner i kassa om man konsekvent skal be kunder som ikke er prisbevisste om å betale mindre enn de er villige til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.