Gå til innhold
  • Bli medlem

Slingsby - Til fjells i Norge / Norway: The Northern Playground


Gal Krokfot

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det nokon som har lest The Northern Playground og kan svare på om det er samme boka

som Til Fjells i Norge eller om det er ei utvida utgåve med masse ekstra snadder?

Jeg har begge bøkene. "Til fjells i Norge" som kom ut for mange år siden (tror det var på syttitallet), var en forkortet utgave av originalen og hvor de mest interssante turene var tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er seinare (1998) kome ut ei ny, utvida versjon på norsk. den heiter 'Norge, den nordlige arena'. Den er også utvida i forhold til den engelske orginalen ved at det er kome med nokre turar som vart gjort etter at den engelske orginalen vart utgjeve. Boka har også masse notar og kart.

http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2010040820009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Om noen har den fra 1998 å avse, ønsker jeg gjerne å kjøpe den av deg :)
(Om du ser dette lang tid etter inlegget, er det fortsatt akutelt) 

Jeg har lånt den på biblitioteket, og kan bekrefte at det er en fantastisk bok som tar for seg langt mer enn fjellklatring. Dette er Norsk kulturhistorie pakket inn i fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.