Gå til innhold
  • Bli medlem

Fluebinding


ruggen

Anbefalte innlegg

Min spede start på fluefiske startet da jeg rappa stanga til far min nå jeg var 12. Noen uker etter at den var plassert tilbake på plass i boden kom spørsmålet om "noen" visste hvorfor snøret plutslig så ut som piggtråd. Etter dette ble det egen stang og jeg begynte så smått å binde fluer. Dette vedvarte vel frem til ca 18 års alder og siden har det ligget brakk.

I sommer tok jeg frem min første fluestang, pakket sekken og leide meg en kano som ble hevet på biltaket. Nye fortommer, tørrfluer og andre småsaker var handlet inn. For å oppsumere kort kom "kicket" med fluefisket tilbake. Speide etter vak av storfisken, prøve å presentere flua og når det i tillegg viser seg at huggene også kom, ja da....da begynte jeg igjen med fluefiske.

Frem til neste sesong tenkte jeg da også å leke litt med fluebinding igjen. Alt har praktisk talt gått i glemmeboka så jeg lurer på om det er noen som vet om noen gode sider på nettet hvor tips og triks blir presentert. Fremgangsmåter på fluer er også av interesse. Det finnes jo på youtube, men vil gjerne også sitte og lese med tilhørende bilder. Generell informasjon om fluefiske for nybegynnere vil også komme godt med da både kunskap og prestasjon er rusten.

Til slutt.....noen tips om gode bøker som tar for seg emnet?

På forhånd takk!

post-1044-0-27237200-1352751044_thumb.jp

Eneste bildet jeg hadde tilgjengelig nå fra turen hvor mine første ørreter på tørrflue ble tatt på 15 år.

Mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Vel, da er første fluen etter nensten 20 års opphold snekret sammen. Det ble en europa 12. Resultatet ble så som så, men det viktigste var der....nemlig gleden ved å binde. Dette ble den første, men garantert ikke den siste.

post-1044-0-02084200-1359245096_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.