Gå til innhold
  • Bli medlem

Gamasjer


Gjøran

Anbefalte innlegg

Hei eg har tenkt meg på eit par turar i vinter, men mine gamle gamasjer har kanskje gått ut på dato :?

Eg har sett på eit par stykk, men ikkje komt fram til noke.

Eg prøve og finna noken som er vind/vant tette, borrelås i front og gode stamme muligheter :cool:

Vist det er noken som har tips så hadde det vert til hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke anbefale deg å bruke vanntette gamasher på vinteren. Det er for varmt og for tett. Du trenger dem ikke til snø.

Når det gjelder sommer og høst, har jeg nå fått gamasher i Goretex, men som er kjøpt i England. I Norge er Goretex gamasher ofte ekstra forsterket, slik at de kan brukes med stegjern. De er for heavy for vanlige turer. I England har de et stort utvalg av vanntette, pustende gamasher av lett materiale. Kan anbefale dem. Selv disse blir svett på innsiden, men ikke så ille som gamasher som ikke er av Goretex.

Jeg har noen som ligner veldig på disse:

http://www.amazon.co.uk/Trekmates-Glencoe-GORE-TEX-Paclite-Gaiters/dp/B004BPEOXE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke anbefale deg å bruke vanntette gamasher på vinteren. Det er for varmt og for tett. Du trenger dem ikke til snø.

Når det gjelder sommer og høst, har jeg nå fått gamasher i Goretex, men som er kjøpt i England. I Norge er Goretex gamasher ofte ekstra forsterket, slik at de kan brukes med stegjern. De er for heavy for vanlige turer. I England har de et stort utvalg av vanntette, pustende gamasher av lett materiale. Kan anbefale dem. Selv disse blir svett på innsiden, men ikke så ille som gamasher som ikke er av Goretex.

Jeg har noen som ligner veldig på disse:

http://www.amazon.co...s/dp/B004BPEOXE

Hvordan er holdbarheten på disse? Får du tak i ny stropp under foten når denne ryker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten på disse? Får du tak i ny stropp under foten når denne ryker?

Hei.

Reimen er veldig solid. Foreløpig har jeg ikke hatt slitasje på dem har ennå ikke gått veldig mange turer. Totalt kanskje 15-20 dagsturer. Selve stoffet virker solid, den tåler busker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Reimen er veldig solid. Foreløpig har jeg ikke hatt slitasje på dem har ennå ikke gått veldig mange turer. Totalt kanskje 15-20 dagsturer. Selve stoffet virker solid, den tåler busker og sånt.

Takk for tips, sjekker dem neste gang jeg er i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Yeti Ekstreme. Disse er ... varme. Stort sett bruker jeg dem halvåpne, men så er jeg heller ikke ekstrembruker. Dersom du skulle landa på disse (neppe det Lindap føreslår, som jeg tror er kunnigere enn meg på området), så lete på Youtube etter videoer om hvordan man får dem på. Meget bra å ha sett det før man prøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kjøp fra utlandet kan det være lurt å forvisse seg om at varene passer.

Jeg kjøpte en gang et par gamasjer fra Amazin,com. Jeg tror de ble kalt "Ventigaiters". De hadde en trekantet luke, øverst på baksiden, som kunne åpnes for å lufte hvis det ble for varmt. Det var greit nok, men med skonummer 42 - 43 og høye fjellstøvler så ble de alt for smale opp over leggen. Jeg valgte den største typen, men likevel var de så stramme at med vanlige lave fjellsko så satt de som et pølseskinn opp over leggen. Nå har kanskje jeg en litt kort og kraftig leggmuskel, men jeg er nok ikke alene om det.

http://www.amazon.co...im/B000VGSXES/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eg har tenkt meg på eit par turar i vinter, men mine gamle gamasjer har kanskje gått ut på dato :???:

Eg har sett på eit par stykk, men ikkje komt fram til noke.

Eg prøve og finna noken som er vind/vant tette, borrelås i front og gode stamme muligheter :cool:

Vist det er noken som har tips så hadde det vert til hjelp ;)

Hei :-)

Prøv Berans Dermizach??? ( stavemåten underordnet :-)) Med Borrelås forran og glidelås under . :-) Bra de oxo. Men gleder meg til det kommer en skikkelig løsning ift strikker/ snorer etc. Har laget noe selv ved et par anledn som holdt mye lenger enn strikkene som følger med:-=)

Jenseman :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.