Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskisko


allegretto

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på utkikk etter nye fjellskisko, 75mm, str.44. Skiene jeg bruker er Åsnes Storetind.

Jeg har lenge vurder Varg Morgedal.. men har nå kommet over endel sider på nettet som omtaler de som lite slitesterke.. stemmer dette?

Hvilke er de "beste" og mest slitesterke fjellskiskoene?

Jeg har fra før Scarpa T4, men trenger nå noen skisko som bedre egner seg for lange skiturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en eldre variant fra Varg, noe høyere og stivere enn Morgedal, og er strålende fornøyd. Slitesterke og meget gode å gå i. Kona har Morgedal og jeg har ikke hørt noen klager hittil. De må selvsagt behandles skikkelig, som alle lærstøvler, men har ikke tenkt på dem som lite slitesterke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eldre variant fra Varg, noe høyere og stivere enn Morgedal, og er strålende fornøyd. Slitesterke og meget gode å gå i. Kona har Morgedal og jeg har ikke hørt noen klager hittil. De må selvsagt behandles skikkelig, som alle lærstøvler, men har ikke tenkt på dem som lite slitesterke...

Takk for svar!

Ja, tror det blir Varg Morgedal på meg.

http://www.fjellforum.no/topic/12535-hvilke-skisko-varg-vs-crispi/#entry99786 (her var det en som klaget over dårlig slitestyrke.. men det var Asolo Morgedal.. som visstnok skal være samme sko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.