Gå til innhold
  • Bli medlem

Tynne gode hansker?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Annonse

Hestra har flera olika varianter, de kallar dem för Liners.

http://hestragloves.com/sv/gloves/liners/

Har själv tre olika, merinoull och silke och Power Strecht. Den i silke är suverän när man skall ta av sig eller ta på sig ytterhandsken. Den fastnar inte i handskens innerfoder/tyg. Det gör merinoullvarianten men inte så att det är något problem. Power Stretchen är den som "fastnar" mest i ytterhandsken men det är också den som är varmast och den ger också bra grepp något som de andra är sämre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Swix langrennshansker og for guds skyld: STYR UNNA! De er etter min mening ubrukelige. Ikke er de varme, snarere tvert i imot, og de trekker vann som om de var en svamp og blir dermed enda kaldere.Nytter ikke engang å børste snø av skiene uten at de har trukket til seg fuktighet fra snøen. Puster dårlig gjør de også, så når man blir varm og svett i hendene er hanskene gjennomvåte og iskalde. Hvordan det er mulig å lage så dårlige hansker til vinterbruk skulle jeg likt å vite!

post-4444-0-28661400-1351530686_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Swix langrennshansker og for guds skyld: STYR UNNA! De er etter min mening ubrukelige. Ikke er de varme, snarere tvert i imot, og de trekker vann som om de var en svamp og blir dermed enda kaldere.Nytter ikke engang å børste snø av skiene uten at de har trukket til seg fuktighet fra snøen. Puster dårlig gjør de også, så når man blir varm og svett i hendene er hanskene gjennomvåte og iskalde. Hvordan det er mulig å lage så dårlige hansker til vinterbruk skulle jeg likt å vite!

Takk for advarselen. Minner meg på en skitur som begynte i sol (og -10 grader) som avsluttet i -15 og solen hadde gått ned. Hadde bare noen tynne hansker som var blitt svette og klamme underveis og som så ble iskalde. Genialt design og godt å vite at det ikke er blitt forbedret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amelie00-

Jeg ser du har litt forskjellige swixhansker enn det jeg har brukt. Mine har skinn rundt fingrene og et tykkere stoff over fingrene. Men er uansett som du sier, de trekker vann som en svamp og er et eget prosjekt å tørke.

Vil si at de egner seg best i kalde og tørre omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcteryx har noen funky hansker. Prisen er litt stiv, men de har virkelig satt lista for meg. Et skikkelig aggressivt grep og bra lær i grepsflate er fint når en går litt fort/sykler/jakter osv. Med tynne ullinere under blir de litt halvvarme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har klatret rundt på en oljeplattform vinterstid så har du erfart hva det vil si å ha hansker som er både varme, sitter bra på hånda og helst vanntette.

Det finnes flere typer. Noen av skinn, andre med gummi grep og noen er foret. De kalles montasjehansker og koster ofte under hundrelappen pr. par.

Du får noen typer hos Clas Ohlson og andre hos de som selger verktøy og arbeidsklær.

Et bra alternativ som ikke koster for mye.

http://www.clasohlson.com/no/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=montasjehanske&Nty=1&D=montasjehanske&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med stivfrosne fingrer og like mange ubrukelige par hansker falt valget på

Outdoor Research Flurry Glove Men fra Sportsnett. Var litt spent på om de ville holde fingrene sånn passe varm og jeg må si jeg ble positivt overrasket.

Kjempe gode hansker til et par hundrelapper så dette ble en god og billig invistering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har klatret rundt på en oljeplattform vinterstid så har du erfart hva det vil si å ha hansker som er både varme, sitter bra på hånda og helst vanntette.

Det finnes flere typer. Noen av skinn, andre med gummi grep og noen er foret. De kalles montasjehansker og koster ofte under hundrelappen pr. par.

Du får noen typer hos Clas Ohlson og andre hos de som selger verktøy og arbeidsklær.

Et bra alternativ som ikke koster for mye.

http://www.clasohlso...l&showTabs=true

Svarte montasjehansker med tynt gummigrep og fòr har vi på jobben. Men hvor får man tak i vanntette slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte montasjehansker med tynt gummigrep og fòr har vi på jobben. Men hvor får man tak i vanntette slike?

Prøv en slik butikk som selger arbeidstøy og vernesko.

For en del år siden drev jeg ganske aktivt med sportsdykking, og noen sommerferier var jeg med sjøfartsmuseet på utgraving av gamle skipsvrak. Dette gikk hardt ut over hanskene og resultatet ble vanlige oppvaskehansker med en tynn ullhanske inni. Dette funka bra selv i vann som ikke var mer enn 4 - 6 grader.

kanskje ikke så fancy å gå i fjellet med gule oppvaskehansker, men prinsippet kan kanskje overføres til en eller annen arbeidshanske med en ullhanske inni.

Ellers har jeg vinterstid alltid bare brukt en enkel vindvott med en tåvet ullvott inni. Ble det for varmt så hadde jeg vanlige ullhansker , hjemmestrikka, som funka veldig bra.

Etter min mening så er det enkleste ofte det beste. Ull til isolasjon og nesten hva som helst utenpå bare det stopper vind og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, men jeg er ute etter et enkelt par med hansker som holder meg varm ved et par minusgrader (når jeg er i bevegelse) og samtidig er tynne og i hvert fall litt vannresistante slik at jeg ikke går rundt med to svamper på hendene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, men jeg er ute etter et enkelt par med hansker som holder meg varm ved et par minusgrader (når jeg er i bevegelse) og samtidig er tynne og i hvert fall litt vannresistante slik at jeg ikke går rundt med to svamper på hendene. :)

Tynne neoprenhansker er kanskje løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har postet her nå, men i dag fant jeg noen hansker som dekte alle kravene mine! Jeg har ikke prøvd de i felten enda, men jeg tror de vil gjøre jobben. Hanskene var et par Sealskinz KJ911 med geiteskinn i grepet. Tynne, formsydde, godt grep, pustende og ikke minst vann- og vindtette (i hvert fall i teorien). De kostet litt mer enn jeg hadde tenkt, men siden jeg starter i ny jobb i morgen kunne jeg koste meg på det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.