Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Sir Joseph dunjakke


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe dunjakke til både meg selv og datteren min på seks før vinterens turer. Dette er først og fremst tenkt som et pauseplagg utenpå skalljakke, og vekt og volum er nokså viktig. Det blir mye å dranpå når man er på tur med barn.

Jeg har mulighet til å handle i Tsjekkia, og det betyr gode priser på Sir Joseph. Ulempen er at jeg ikke får prøvd eller undersøkt jakkene først. Er det noen som har erfaring med disse jakkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har veldig god erfaring med Sir Joseph. Har både kjerag og Koteka jakke. Jeg anbefaler spesielt koteka. Svært lett, topp dunkvalitet, meget komprimerbar (kan vrenges inn i sin egen lomme). God hette og relativt vid halsåpning, noe som er en fordel når du bruker den over skalljakke, da du får lukket den helt.

Jeg bruker vanligvis medium i de fleste klær, men Sir Joseph er litt små i størrelsen, jeg måtte opp i Large. SÅ en størrelse opp er nok et bra tips om du skal bruke den utenpå skalljakka (som jeg som oftest gjør). Ytterstoffet er ganske tynt, så om du har tenkt å bruke mye verktøy når du har den på, kan nok stoffet være litt utsatt.

Tommel opp fra meg :smile:

http://www.klikk.no/...ticle650443.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Apron, en veldig tynn og lett dunjakke som erstatter ullgenser/flecejakke. Kvaliteten er god og jeg er godt fornøyd. Jeg har ikke erfaring med de tykkere og varmere jakkene dog.

Min erfaring er også at de er små i størrelsen, jeg måtte også opp ett nummer.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Sir Joseph 8000long jakke i mange år. Knallgod, kan konkurrere med Western Mountaineering og andre knalldyre merker i kvalitet.

Var egentlig på utkikk etter Mountain Equipment Greenland-jakka, men det virker som om den holder på å utfases, så den er veldig vanskelig å få tak i. Så mulig jeg ender opp med denne. Hva mener du om at Sir Joeseph er små i str, slik som det sies over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 jakka er langt fra kort. Den når nesten ned til knehasene. Men det har vært mange korte jakker på markedet, ser imidlertid ut til at moten holler på å snu. Jeg tror det er riktig at Sir Joseph er litt liten i størrelsene.

Eneste jeg har å utsette på 8000 er at den er for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å kjøpe dunjakke til både meg selv og datteren min på seks før vinterens turer. Dette er først og fremst tenkt som et pauseplagg utenpå skalljakke, og vekt og volum er nokså viktig. Det blir mye å dranpå når man er på tur med barn.

Jeg har mulighet til å handle i Tsjekkia, og det betyr gode priser på Sir Joseph. Ulempen er at jeg ikke får prøvd eller undersøkt jakkene først. Er det noen som har erfaring med disse jakkene?

Jeg har også handlet en del Sir Joseph i Tsjekkia - og da spesielt Koteka soveposer og jakke. Nå har ikke jeg noe særlig sammenligningsgrunnlag med konkurrenter men jeg synes Koteka lekker litt mer dun enn jeg hadde forventet. Spesielt posene, men jakken er i samme stoffet.

Handlet forøvrig alt mitt på Hudy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 jakka er langt fra kort. Den når nesten ned til knehasene. Men det har vært mange korte jakker på markedet, ser imidlertid ut til at moten holler på å snu. Jeg tror det er riktig at Sir Joseph er litt liten i størrelsene.

Eneste jeg har å utsette på 8000 er at den er for varm.

Den jeg har er også helt klart liten i størrelsen, faktisk kort i ermene, noe jeg aldri ellers opplever i "min" størrelse på noen plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.