Gå til innhold
  • Bli medlem

Stopper på skiene, eller fangrem? (Se video)


mindviruz

Anbefalte innlegg

Annonse

Stoppere helt klart. Dramtisk video. Med fangremmer ville jo skiene ha hengt og slengt mens du for nedover.....spiller kanskje ikke noe rolle for deg siden du insisterte på å gå inn i kampens hete.....

Lurer på om kanskje et "løssnø bånd" hadde reddet denne situasjonen - at det hadde klart å få skia på rett kjøl slik at stopperne kunne fungere.

Ising av frontbinding er noe dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min video. Fant den bare tilfeldigvis på vimeo. :)

Men tja. Noen ski som henger og slenger etter deg, eller ett par ski som fyker utfor stupet og du må vandre ned fra 1800moh i løssnø til livet? Jeg vet ikke hva som er verst jeg...?

Hva er ett "løssnø bånd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppere er jo tryggest for helsa i nedkjøringen. Ingen tvil om det. Men å gå uten fangreim i breterreng kan jo fort bli litt leit det også. Kjipt å traske hjem igjen med skiene liggende i bresprekken.

er jo bedre med en skikkelig kjip skidag, enn en ødelagt sesong.. Men om man bare har en skidag i året så er det kanskje verdt det.

Alternativt kan man bruke noen skikkelig svake fangreimer som hindrer at skia reiser, men sliter om du faller skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Til emnet:

Skjønner at fangremmer kan forårsake mer skade ved et eventuelt fall, men hvordan er de da ment? Skal de bare brukes av noen eksperter som "aldri" faller ned?

En ting jeg gadd vite er om skia vanligvis løsner fra støvlene hvis man blir tatt av et snøskred. For hvis ikke, ser jeg ikke fordelen med stoppere fremfor fangremmer.

Noen som har erfaringer med disse FKF48308Big.jpg fangremmer? Har hatt dem på tur og de oppførte seg helt elendig. Den dingsen som ser så sofistikert ut med det L formete stykket holdt på å løsne (frakoble) fra den ringen det skulle holde seg i. Under turen har dette skjedd minst 4-5 ganger, både ved oppstigning og nedoverkjøring. En gang løsnet det seg etter 2(!!) skritt.

Er det eventuelt noen som har erfaring med det såkalte "løssnø bånd" (tiefschneeband på tysk)?

Jeg har et par randonnee ski med dynafit tlt speed bindinger uten stoppere (derfor bruker fangremmer), men ville kanskje overgå til stoppere likevel. Går det an å montere dem på, eller må man bytte ut helstykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.