Gå til innhold
  • Bli medlem

xxl og "tilbud"


svingen

Anbefalte innlegg

har sett lit på sovepose i det siste blant annet i den posten her http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/24849-hvilken-sommersovepose-pakker-minst/

og siden det var åpning på nytt xxl med mange tilbud skulle det være,dvs på strømmen (oslo) tenkte jeg og ta en tur kanskje det var noe god tilbud og få i havn.

kom opp og ble møtt av en sinsyk kø og sykt med folk,og folk handlet noe vilt,tenkte her er det nok bra og gikk bort til sovepose avdelingen fant fort soveposen det sto "anbefales" men fikk rimlig sjokk av prisen,spurte en som jobbet der om det var korrekt pris? den koster vel rundt 2200 på nett sa jeg,han sa han skulle sjekke og komme tilbake,han sa att det var korrekt pris og det var en utrolig bra dunpose så den koster den,sa da får jeg nok bare vente på en tilbud sa jeg og orka ikke gjøre noe mere ut av det.

sjekket når jeg kom hjemm (var nesten ikke dekning i butikken en gang hvis ikke skulle jeg nok ha vist han) http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/sovepose/sphere-alpine-spring-1079150 2199 koster den! :)

Men må si meg veldig spørrende på hvordan xxl behandler kunder,dem har pris garanti og på en ny åpna butikk bør det vel faktisk være bra priser.

se og vedlegg,utrolig "artig" att dem anbefaler den og til den prisen :)

post-9803-0-67441000-1351199320_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke de ansatte i butikken som bestemmer prisen, og de setter bare på den de får oppgitt, og når den ansatte til og med går å sjekker prisen for deg for å være sikker på at den er riktig (selv om de har fått oppgitt feil) er ikke det feil behandling av kunder. Det er i hvert fall mitt syn på saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,det er jo ikke dem ansatt sin skyld sier ikke det han var jo veldig hyglig og hjelpe han fyren,men jeg syns det er noe som går igjen på xxl det med web pris og butikk,kompis av meg skulle kjøpe en sovepose (junior) og på nette kosta dem vel 799 kr og i butikk skulle dem ha 1300 kr,han viste på tlf sin att den koster 799 kr på internett og fikk da den prisen.

det samme er det andre og som har opplevd,syns det er rart dem fortsetter på den måten her men,skulle kjøpe noe trytech mat selv og sto på nette det kostet 47 kr og var 20% salg eller noe men når jeg kom i butikken kostet dem 57 kr,ikke mye penger men er liksom en gjenganger :)

Men jeg er jo veldig pris bevist så jeg kommer til og stikke innom xxl igen jeg,spesielt når man har mulighet til og prøve soveposen osv,det fikk jeg hverfal gjort før jeg gikk :)

så "løsningen" er og sjekke pris på nett og ta det med seg i butikken eventuelt har en "smart" tlf og vise dem da får du somregel den prisen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør oppmerksom på at den Trangia multifuelbrenneren de reklamerer for ikke er den du faktisk får i posten. Den jeg fikk har ikke reguleringsnøkkel ved brenneren, kun ved tanken. Brenneren er basert på Primus Omnifuel, men kommer med to dyser (32 for gass/bensin, og 28 for parafin/diesel), mens den originale Primus Omnifuel leveres med tre dyser (45 for gass, 37 for bensin, og 28 for parafin/diesel). Den leveres også med reguleringsratt på brenneren i tillegg til den ved tanken. Brenneren de har bilde av er basert på Optimus, men det er altså ikke den du får i posten.

Jeg har nevnt dette for dem på Facebooksiden deres, og de lovte å oppdatere bilde og varebeskrivelse. Men det er en måneds tid siden. Fortsatt viser de feil brenner..

http://www.xxl.no/vi...brenner-1031922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært hyppig bruker av XXL av forskjellige grunner. Men det jeg vil fram til er:

Har overhørt flere ganger hvor selgeren presentere varen og anbefaler kunden å kjøpe varen på nett hvor kunden har sett prisen - men på nettsiden velge å hente varen i butikken eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis litt forskjellig praksis i butikkene. Jeg handler evt på XXL Alna. Skulle ha noe småting sist det var venners venner dag der med 25% på alt unntatt varer i ukens kundeavis.

Så på en Recon Pack. Den hadde butikpris på 4199, og nettpris på 3999. Fikk da beskjed at det var nettpris som gjaldt så lenge det ikke spesifikt var merket med Internettpris.

De endrer priser stadig på nett så de rekker ikke oppdatere alle prisene i butikken til enhver tid.

Så da var det 25% på 3999 som ble 2999. Fin pris for en sekk som veil koster 5499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender titt og ofte at nettbutikk og butikkpriser er forskjellig.

Kona handlet Moccamaster på Elkjøp . Butikkpris 1999,- - Nettpris 1499. Butikkdama ville ikke slå av på prisgaranti.

Kona spurte om hun virkelig mente at kunde måtte kjøre 17 km hjem for deretter bestille moccamasteren og krysse av for levert i samme butikk som hun nå stod i og deretter kjøre 17 km enda en gang for å hente den. ???? Dekker da Elkjøp dieselen og betaler for brukt tid??? Det endte med at kona fikk rabatten med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg vært borti flere ganger. Svaret har da vært att det er nettprisen som gjelder, så lenge det ikke er spesifiser att det bare gjelder nettbutikken, og de korrigerer den før du går å betaler i kassa. Unnskyldningen er att det er vanskelig å oppdatere butikkprisene i tandem med konkurrentene(som de gjør daglig i nettbutikken).

Skal nevnes att det ikke er hylleprisen som korrigeres men du blir gitt ett tilbud som du leverer i kassa når du betaler. Dette er ihvertfall tilfellet på Gulskogen og Sandvika Storsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ett par krangler med XXL butikker på dette. Dessverre.

Svaret eg får fra personalet er som regel at nettbutikken og butikken er to adskilte butikker, med forskjellige priser, og at prisgarantien kun gjelder nettbutikk mot nettbutikk eller butikk mot butikk(i lokalområdet).

Etter ett par henvendelser til XXL sentralt(kundeservice i nettbutikken) så får eg alltid beskjed om at butikken skal gi nettpris med mindre den er merket med "internettpris".

Så hver gang eg får avslag i butikken så argumenterer eg med at eg har pratet med kundeservice tidligere, og om det ikke hjelper tar eg opp "dokumentasjonen" som er e-poster i retur. Da gir de seg. Men det er surt å måtte gjøre dette ofte. Spesielt når det attpåtil er samme person hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sente mail til xxl og fikk svar,iriterende att det er så stor foskjell..

men som xxl sier skal det være samme pris så case closed ;)

Fra: XXL Kundeservice [mailto:[email protected]]

Sendt: fr 26.10.2012 14:21

Til: meg :)

Emne: Nytt svar på: ny åpnet butikk og helt feil priser (strømmen)

Hei!

Ditt innlegg på XXL sin portal for Sosial kundeservice har blitt besvart:

Hei svingen!

Her kriger vi på nett mot andre nettbutikker.

Varehusene kriger mot lokale butikker.

Regelen er at om du finner den billigere i vår nettbutikk skal du få kjøpt den til denne prisen i varehusene.

Her vil jeg råde deg til å handle i nettbutikken med det samme før prisen går opp igjen.

Skulle du angre kjøpet følger det med returetikett for fri retur.

Mvh

"navn"

Med vennlig hilsen XXL Kundeservice

Endret av Kjell Iver
skriftstørrelsen var så liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk XXL! Sånn er det ALLTID på den møkkabutikken der...

Jeg var innom XXL på lagunen. Der hadde de ett par fjellsko som passet perfekt til konen min. Men de hadde bare høyre fot i 39, mens venstre fot var i 40.

"Jaja" sa jeg. "Vi har god tid, så dere kan vel bestille inn ett par i størrelse 39 da, eller skaffe den andre skoen i størrelse 39. Så kan vi komme å hente de når dere har fått de inn".

Svaret jeg fikk fra damen i butikken var: "Nei, det er helt umulig. Vi kan ikke bare bestille varer inn til butikken, det går ikke an det!" (!) "Men om dere vil kan dere kjøpe den ene skoen i 39 og den andre skoen i 40 til normal pris..."

Etter mye om og men, så kom vi altså fram til at de ikke bare kunne bestille varer inn til butikken. Det er ikke mulig å gjøre det altså.

På veien hjem så tenkte jeg mye på hvordan butikken får varer hvis de ikke bestiller de. Ber de til Gud om å få varer, eller er det julenissen som leverer varene?

Og hva gjør de når de blir utsolgt for noe? Og hva om de blir utsolgt for alle normale størrelser til ett populært produkt? Lar de da de ukurrante størrelsene (eller ett skopar med to forskjellige størrelser) stå og råne i butikken til de går ut på dato og går rett i forbrenningsanlegget på rådalen?

Nesten hver gang jeg er på xxl og skal handle klær har de kun noen få størrelser inne. De har aldri hatt alle størrelsene inne på de klærene jeg har sett på, og det er flaks om jeg finner ett plagg i rett størrelse.

XXL har gode priser på visse ting, men sett bort fra det så er det en god dritabutikk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror XXL gjør noe ulovlig når de setter prisene opp og ned hele tiden. Ofte er det såkalt tilbud eller salg når varene er på det billigste. Selv om det bare er 2 uker siden forrige gang varen var til salgs til tilsvarende pris. Er det ikke noe lover/regler som sier at varen skal ha ligget høyere i pris en viss periode før de kan kalle det "salg" ?

Forøvrig så fikk jeg Lavvulight til 2500 i butikk selv om både prislapp og nettpris sa 2700. Aner ikke hvorfor og spurte ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sente mail til xxl og fikk svar,iriterende att det er så stor foskjell..

men som xxl sier skal det være samme pris så case closed ;)

Fra: XXL Kundeservice [mailto:[email protected]]

Sendt: fr 26.10.2012 14:21

Til: meg :)

Emne: Nytt svar på: ny åpnet butikk og helt feil priser (strømmen)

Hei svingen!

Her kriger vi på nett mot andre nettbutikker.

Varehusene kriger mot lokale butikker.

Regelen er at om du finner den billigere i vår nettbutikk skal du få kjøpt den til denne prisen i varehusene.

Mvh

"navn"

Med vennlig hilsen XXL Kundeservice

När jag läser på deras hemsida om deras prislöfte så tolkar jag det som att deras butiker skall vara billigast jämför med deras konkurenter och deras internetbutik skall vara billigast jämför med konkurerande internetbutiker.

Uppenbart är att de skriver inte att de skall konkurera med sig själv. I ditt svar så gör de det och de säger att internetpriset skall vara billigare än i den fysiska butiken.

Jag kan tycka att XXL bör uppdatera texten på sin hemsida så att den på ett korrekt sätt beskriver vad som gäller. De är då tydliga i sin kommunikation och för en kund så är det enkelt att visa till deras hemsida om en diskusjon skulle uppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er at om du finner den billigere i vår nettbutikk skal du få kjøpt den til denne prisen i varehusene.

Denne linjen oppsummerer vell det som er temaet? De sier svart på hvitt at om varen er billigere på xxl.no enn i fysisk butikk så skal man kunne kjøpe varen i fysisk butikk til nettpris. Det ha vell ikke vært snakk om konkurranse/prisgaranti mellom forskjellige butikkjeder her?. Når det kommer til det så må det jo være greit at nett konkurrerer med nett og butikk med butikk.

At ikke prisene på lappene i hylla stemmer bestandig må vi sikkert tåle men kassa burde jo være mulig å få til å stemme med nettprisen. Men det taper de sikkert masse på, det er sikkert bare ett fåtall av kundene som sammenligner pris på nett og i butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne linjen oppsummerer vell det som er temaet? De sier svart på hvitt at om varen er billigere på xxl.no enn i fysisk butikk så skal man kunne kjøpe varen i fysisk butikk til nettpris. Det ha vell ikke vært snakk om konkurranse/prisgaranti mellom forskjellige butikkjeder her?.

Jag tänker att det håller inte att bemöta personalen i butiken med - det står i en forumtråd på fjellforum.no att ni skall sälja till det pris som ni har i er nettbutikk. Jag vill ha något mer handfast att hänga upp min argument på. Det var därför jag ville se vad som står på deras hemsida. Deras prislöfte var det närmsta jag kunde komma när de förklarar vilka priser som gäller i deras butiker/nettbutikk.

De lovar lägsta pris mot sina konkurenter men inte att konkurrera med sig själva.

Har dock själv fått köpa till nettpris + fraktkostnad. Så jag tycker nog att XXL kan behöva att formalisera vad som gäller och kommunicera det på deras hemsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig i det. Og samtidig la det inngå som en del av opplæringen av personalet. Da slipper vi å krangle på det.

Eg handler ALLTID hos XXL med mindre eg skal ha noe de ikke har, eller eg skal kjøpe noe som koster ett par hundrelapper maks, og da ikke gidder å sjekke med XXL først. De har ofte gode priser på det meste, de har ett stort utvalgt, bytter ofte ut vareutvalget sitt og har gode kjøpsvilkår(fornøydgaranti, prisgaranti osv). Ja, eg må ofte krangle med de om det, men det er faktisk verdt det.

I løpet av bare det siste året har eg fått ett par tusenlapper tilbake når eg har klagd. Absolutt verdt det.

Og for ikke så lenge siden skulle eg handle inn åtte GPSmap 62s. XXL.no var billigst i hele markedet med en pris på rundt 2300,- pr stk. I butikken skulle de ha rundt 2800,-. En forskjell på 4000 på hele ordren. Måtte krangle litt her også, men gikk til slutt hjem med GPS'er til 2300,- pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.