Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor skal Toms sykkeltur i helgen gå?


Tom

Hvor bør Tom og hans dårligere halvdel sykle  

9 stemmer

  1. 1. Hvor bør Tom og hans dårligere halvdel sykle

    • Inn Leirdalen
      1
    • Fra Skjolden til Urnes
      4
    • Andre gode alternativer i nevnte område (vennligst presisér)
      5


Anbefalte innlegg

Nå har du en unik sjanse til å påvirke hvor jeg skal sykle i helgen - du må riktignok holde deg innenfor gitte rammer. Det må presiseres at jeg skal ha med min dårligere halvdel, så noen stor utskeielse kommer neppe på tale. Likevel håper jeg på tips fra godtfolket her på forum.

Jeg skal ta en biltur fra hytta i Valdres, over flya, til Lom og over Sognefjell til Luster. Deretter vurderes Berdalsbandet - Øvre Årdal - Årdalstangen - Lærdal - Aurland via fjellveien (noen som vet når denne åpner?)

Stem, stem, så er du ikke slem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av forslagene. De er for kjedelige.

Skjolden - Urnes er kjedlig flatt og med svarte tuneller. Fin utsikt, men fint lite nyttig sykkel. Topp gir og lat, beeeeeeeeeeeedagelig sykling. Sove-sykling.

Leirdalen er ensporet og fint lite ellers.

Du trenger litt flat, litt opp, litt ned og VARIASJON. I Sogn er dette vanskelig. Veldig vanskelig (hvorfor ikke Skottland ??). Men; det er en strekning som er rimelig bra. Jeg stemmer for Skjolden - Sogndal. Alternativt; Skjolden - Gaupne - Solvorn - ferge - Urnes - Skjolden. Langt, rimelig hardt og miks av lett til utfordrende, teknisk mellomtung sykling. Fin natur + skryte rettigheter (Lustrafjorden Rundt) er bonus.

Det er mitt forslag. Happy ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje vore der før, men kva med å sykla Skjolden - Mørkridsdalen, Góppn - Jøstedalen (Gaupne - Jostedal), Hafslo - Veitastrondi (Tungestølen), Sogndal - Fimreite, eller eit litt meir spenstig forslag: Parkér og ta ferja frå Amlabukti (Kaupanger) til Frønningen, og sykla på grusvegane i skogane der borte, til Åsen og Buene. God tur, somme meldingar tyder på godt vêr til helga.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skjøte på den turen fra Skjolden til Urnes (eller Ornes). Ta ferja til Solvorn og fortsett over Hafslo til Gaupne og tilbake til Skjolden. En flott rundtur på 70-75km, med litt stigning over Hafslo. Jeg har syklet denne runden flere ganger, begge veier. Husk godt lys på syklene og sjekk rutetider på ferja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærdal - Aurland via fjellveien (noen som vet når denne åpner?)

Den ventes åpnet i uke 22 i følge tekst-tv, som er denne uken. Det var fire meter snø der i påska (Nalfarhøgdi). Vi skal på ski der på fredag, fortsatt masse snø i høyden! Men veien er muligens åpen til helga, så du kan jo høre. Veldig fint der i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag. Oppdatert værmelding tyder plutselig på drittvær. Pokker heller, hvor blir det av sommeren.

Torgeir, jeg skal ta en ti-mil over Hurumlandet. Er det bra?

Den beste turen i Oslo & Omegn. En norsk klassiker med meget variert, endel meget teknisk sykling (Storsand - Tofte der giringen gis en omgang juling) og kvass klatring. Med start og stopp i Asker, er turen rundt 140 km. Alle norske syklister med selvrespekt har Hurumlandet Rundt som en av sine (norske) favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka.

Bil til Oslo S, buss eller tog til nord eller øst i marka og så sylker du der du vil og dit du vil. Masse fine muligheter...

Hmmm , du skulle ha i nevnte området ja da kan glemme Nordmarka. Sorry, pass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv å sykle på vannet (Sognefjorden) med ballongdekk. Hvis vi ikke får turrapport, gikk det ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.