Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus no.11 explorer


Plohn

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Optimus no.11 explorer for noen år siden (antakeligvis for flere år siden enn det jeg tror da tiden går fort :-) ), og jeg er i og for seg meget godt fornøyd med den. Jeg bruker den kun med renset bensin (sånn som man får kjøpt i sportsbutikker) da jeg syns det er lettest i forhold til forvarming m.m.

Jeg syns brenneren er lett å bruke, den brenner stille og er lett å stille helt ned på "simring". Med Optimus Terra kjelesettet syns jeg også den fungerer fint til matlaging.

Men jeg kunne gjerne tenkt meg å vite mer om denne multifuel-brenneren. Jeg har søkt en del på nett men ikke funnet så mye.

Er det noen som kan fortelle meg mer om denne brenneren? Regnes det for å være en bra brenner? Hvordan er kvaliteten på den i forhold til de brennere som selges i dag? Hvilke svakheter har denne brenneren? Noe man bør passe på i forhold til vedlikehold etc? I det hele tatt all type informasjon om denne brenneren ... uansett hva det er.

mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke så godt til Explorer, men mener den skal ha Cobrabrenneren, samme som 111C Hiker.

Jeg har 4 stk 111C og begynner å kjenne godt til Cobrabrenneren nå. Søk på 111C på forumet og det vil nok komme opp en del info.

Kort fortalt fungerer denne brenneren best på bensin. Brenneren har hatt noen tilfeller der den har sprukket, men etter det jeg har fått forklart av andre "primusguruer", så er det helst med parafin dette har skjedd, ved bruk av bensin ville ikke dette være et problem. Hvorfor bensin ikke er like hard mot brenneren vet jeg ikke. Kanskje noen har en teori på dette?

Så fortsetter du og bruke bensin vil du nok ikke ha mye problem :)

Kan nevne som et tips at jeg skiftet ut multifueldysa (merket "M") som stod i brenneren med en bensindyse (merket "G") og fikk litt mer effekt og den brenner renere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler än du som har sökt information om köket.

http://www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=178

Några få recensioner finns på utsidan.se. Klicka på länken visa äldre recensioner.

http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=606&all=1

En tanke är att man kan ställa sina frågor till www.fogas.se de står för underhåll och reservdelar i Sverige och har så gjort under lång tid. De kan säkert hjälpa dig med dina frågor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan finne mye på spiritburner.com

Det er fult mulig at du har T brenneren (forgjengeren til Cobra) Denne har litt mindre gods, og er lettere å forvarme en cobrabrenneren som ble utviklet for å få ned produksjonskostnadene.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.