Gå til innhold
  • Bli medlem

Bouldrevegg i kjelleren


Xcilrozz

Anbefalte innlegg

Annonse

Heisan.

Jeg er i gang med et lignende prosjekt hjemme i min garasje.

Sjekk www.moonclimbing.com

De har et veldig greit konsept med tegninger til vegg, samt monteringsanvisning for diverse problemer. Jeg bestilte klatregrep derfra, og dette var av meget god kvalitet, samt mye biligere en i butikk i Norge.

Min vegg vil bli bygget utfra konseptet til Moonclimbing, men litt redusert i høyden, da jeg ikke får plass til en fullstendig vegg utfra tegningen. Kommer også til å lage veggen min slik at jeg kan justere vinkelen, og dermed også vankelighetsgraden.

Settet med klatretak (50 stk) betalte jeg 173€ for.

Selve veggen (finer plater og material) kommer på 2000,-

Håper å begynne å montere sammen veggen til helgen.

Håper det var til litt hjelp. Lykke til :cool:

Magne

> godtur.blogg.no <

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg er i gang med et lignende prosjekt hjemme i min garasje.

Sjekk www.moonclimbing.com

De har et veldig greit konsept med tegninger til vegg, samt monteringsanvisning for diverse problemer. Jeg bestilte klatregrep derfra, og dette var av meget god kvalitet, samt mye biligere en i butikk i Norge.

Min vegg vil bli bygget utfra konseptet til Moonclimbing, men litt redusert i høyden, da jeg ikke får plass til en fullstendig vegg utfra tegningen. Kommer også til å lage veggen min slik at jeg kan justere vinkelen, og dermed også vankelighetsgraden.

Settet med klatretak (50 stk) betalte jeg 173€ for.

Selve veggen (finer plater og material) kommer på 2000,-

Håper å begynne å montere sammen veggen til helgen.

Håper det var til litt hjelp. Lykke til :cool:

Magne

> godtur.blogg.no <

Men er det fra USA? I så fall vil frakten bli veldig dyr og ta lang tid. Og hvor kjøper du plater og planker og sånn. Ugh... det er så mye jeg må vite jeg er ikke den beste snekker og kansje jeg må leie en ekte snekker. Og hvordan skal jeg sette platene i forhold til plankene og veggen og sånn. Kan du sende meg en tegning?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

173€ var inkl frakt fra England. Muligens det blir 3-400 i mva/toll i tilegg, men uansett halve prisen i forhold til her hjemme. på siden til Moonclimbing finner du steg for steg anvisning på bygging av veggen, og du trenger ikke være snekker for å få til dette :-P

Tegning finner du her: http://www.moonclimbing.com/moonboard/page.php?page=B:1

Eneste jeg måtte lete litt for å finne var disse mutterne som skal feste bak finer platene, men den lokale jernvarehandlen skaffet disse til meg til kr 1,- pr stykk

Planker og plater finner du i vanlig byggevarehandel. vanlig 18mm finerplater og 2"x 4" (48 x 98) stenderverk.

Magne

> godtur.blogg.no <

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå at du ser på Atomik (US) http://www.atomikclimbingholds.com/ meget rimelige priser og grei person som selger/lager de. Mange gode tips på siden hans.

Jeg har brukt 15mm plare (plywood bjørk - dyrt men fint) Hvis du har tilstrekkelig med stenderverk under platene synes jeg det holder med 15mm, men sikkert greit å gå opp til 18-20mm man det blir vesentlig dyrere. Hvis du ikke er så nøye på finishen kan du jo evt bryke OSB plater - de koster ca halve prisen av plywood.

Som MagneKr sier så kan du godt betale seg å importere fra UK eller US tross MVA og frakt.

M10 slagmutrer fåes hos Biltema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.