Gå til innhold
  • Bli medlem

Feltreir og sommersovepose - duger det i oktober?


Plohn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har laget en liten minitest på feltreir (Hennessy Hammock Deep Jungle Asym Zip) og sommersovepose (Ajungilak Altitude Spring). Testen omhandler også Zippo Håndvarmer.

Testen er gjort med tanke på å benytte utstyret på sykkelturer i peroden fra sen vår til tidlig høst + - .

Testen ligger her (kom gjerne med kommentarer og innspill):

http://www.plohn.com...elturer/?p=2001

Med vennlig hilsen

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I England/ USA bruker de ei underdyne til hengekøya. Den henges under selve køya men starmt intil, for å isolere under. Ofte bruker de en gammel sovepose som de syr om til formålet. Dyna festes med

strikktau....

Her har du et eksempel:

Og her har du mitt forsøk med en jungelhengekøya fra andre verdenskrig i 5 plussgrader fra i høst, med underdyne (100 kroners teppepose fra Jysk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har laget en liten minitest på feltreir (Hennessy Hammock Deep Jungle Asym Zip) og sommersovepose (Ajungilak Altitude Spring). Testen omhandler også Zippo Håndvarmer.

Testen er gjort med tanke på å benytte utstyret på sykkelturer i peroden fra sen vår til tidlig høst + - .

Testen ligger her (kom gjerne med kommentarer og innspill):

http://www.plohn.com...elturer/?p=2001

Med vennlig hilsen

Trygve

Interessant lesning som stemmer godt med mine gne erfaringer. Jeg har selv en Henessy Safari Deluxe hammock og kjøpte etterrettelige en 'underdyne' i din laget av Jack's R Better spesielt for Henessy modellen. Med den og en varm dunpose med gode luftemuøigheter har jeg henget ute i temperaturer helt fra over +20 ned til -10 og har holdt meg god og varm. Den tåler også mye vind om du spenner opp tarpen lavt ned mot bakken på dn siden vinden kommer fra.

Men på høyfjellet hvor jeg helst ferdes fungerer den jo dårlig grunnet fravær av trær.

Men der det finnes trær gir den overlegent bedre liggekomfort enn allt annet jeg har prøvd, inklusive feltseng og Exped Downmat 9.

Det hele blir dog vesentlig tyngre enn mitt foretrukne lettvektstelt som er et Helsport Ringstind Superlight 1-2 som veier under en kilo.

Men for de som ferdes i skogsterreng og vil ligge GODT så anbefaler jeg åmprøve en Hammock. Modellene fra Henessy er slik konstruert at man liggerbdelvis på tvers, min modell er veldig stor og rommer to om man er særdeles gode venner, og man blir liggende nær sagt helt flatt og slett ikke som en banan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.