Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett 2-mannstelt


Sig Man

Anbefalte innlegg

Har Ringstind 2, og egentlig ganske fornøyd med det, utenom vindstabilitet.

Er på jakt etter ett telt som har nok plass til meg på 189, sekken og behagelig plass til primusen. Som også er vindstabilitet nok til å brukes rett nedom tregrensa på vinteren, men primært ett telt til fjellbruk vår/sommer/høst.

Vekta bør ikke ende på så mye mere enn 2kg.

Har så vidt sett på hilleberg soulo, men ønsker flere tips/kanditader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sliter nok med et telt til under 2 kilo hvis det skal tåle fjellbruk og samtidig ha plass til 2 mann og ikke bare hete 2 manns.

Et poeng er jo at det skal være mer vindstabilt enn Ringstind. Da tenker jeg vel at det skal være EN GOD DEL bedre, ikke bare litt.

Første jeg tenker på her er Hilleberg Nallo 2 (GT). Hvertfall ikke så langt unna 2 kilo. GT gir deg et stort fortelt. Blir og et bra supplement til det du har siden det blir mye mer plass.

Til slikt bruk har jeg selv Big Agnes String Ridge 2. Veier omtrent det samme som Nallo 2 GT men har mindre fortelt men bedre høyde jevnt over. Er også selvstående så får mindre "sag" i inntertelt.. Dog må det kjøpes fra utland. Bruker det til meg og bikkja og da er fortelt stort nok. En del billigere enn Nallo.

Alternativ fra Helport er vel Fjellheimen 3 superlight. veier under 2 kilo og har bra plass. Dog har det ikke vært så lenge på markedet så man vet vel ikke helt hva det tåler enda. Dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trenger litt guiding igjennom, er alle disse utenlandske telta, hva som funker og ikke, her har jeg jo fått noen tips, som jeg skal sjekke ut.

Av skandinaviske telt, så er det vell bare hilleberg som har noen kanditader, tror jeg.

Var vell litt upresis i overskriften, det jeg skal ha, er telt til meg, sekken og primusen. Om det står 1 eller 2 på lappen har lite og si, så lenge jeg kan fyre i primusen uten å svi hull i teltduken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg bruker for tiden MSR Hubba Hubba HP. Dette er et to duks telt som veier 1,6kg. Overraskende vindstabilt, har brukt det ca 50 døgn, og det har tålt overraskende mye vind!

Teltet har en unik konstruksjon men en tverrstang på midten, det gjør at teltet ikke bare heter tomanns, men også er veldig romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.