Gå til innhold
  • Bli medlem

Bensinbrenner i Afrika


Lompa

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kompis som skal ut i bushen i Afrika om en stund. Laaangt uti bushen.. Vi snakket om brennere og muligheten for å få tak i skikkelig bensin. Det blir å kjøpe bensin der den er å få fatt i. Neppe noe dobbeltrensa miljøgreier der..

Er det noen som har anbefalingen for hvilken brenner han bør satse på? Hvilken tåler best "dårlig bensin"? Hvilken er enklest å rense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jeg fartet rundt i Afrika en masse og den aller aller beste brenneren som både jeg og andre jeg traff hadde funnet utav var Coleman 533. I Afrika får du kjøpt vanlig bensin i varierende kvalitet og min coleman har brent fra 98 oktan blyfri og helt ned til 76 oktan blybensin. Den bare virker problemfritt. Du får dem på ebay for en billig penge, og den anbefales av mange jorden rundt motorsyklist bøker o.l. spesiellt på grunn av evnen til å brenne alt av bensin.

Lykke til på turen. Hvor skal dere? Og hvor stager dere turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraråder bruk av slange multifuel brennere, de tåler ikke alkoholblandet bensin noe særlig og de lekker som bare det. Tro meg jeg har erfart svikt i flere modeller av forskjellig merke. De beste brennere i bushen er solide, og har ikke flimsete slanger og flere potensielle lekkasje punkter. Svea 123 gamle optimus boksen og alle slike funker bra. Men for ekte multibensin brenner som du kan rense med en nål, en spiker, litt piggtrå wire o.l. finner hvertfall jeg og veldig mange bush reisende coleman 533 som optimal. Traff en som hadde reist i 3 år i Afrika og Asia (nonstop) og han hadde da brukt denne i flere hundre døgn helt feilfritt. Det var da jeg slengte de forbanna slange multifuel brennerene jeg sleit med og fikk meg en. Min er brukt i over 100 døgn i Asia og Afrika med null feil. Uansett hva du går for pass på med de moderne slangebrennerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.