Gå til innhold
Kontorstol

Den beste skalljakken til rundt 2000?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ute etter en skalljakke som er vanntett og vindtett, og som samtidig varer lenge. Jeg skal bruke den hele året, men det viktigste er at den puster godt og tåler mange timer med regn. Fra før har jeg en Bergans Breheimen bukse som jeg er veldig fornøyd med, men jeg er også åpen for Gore-Tex og andre merker. Budsjettet er på ca 2000, og jeg vil derfor ha mest mulig for pengene, og da må jeg nesten spør dere her på forumet siden dere sitter på mye kunnskap og erfaringer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på den, men jeg syns den virker litt lang og posete, og så er den litt dyr (rett under 3000). :) Om jeg må opp mot 3000, så syns jeg at Skjult lenke - logg inn for å se den ser mer ut som noe for meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du skulle bestemme deg for Luster, kan jeg anbefale denne. Kjempejakke.

Den er i hvert fall notert. :)

Skjult lenke - logg inn for å se den :)

Takker! Er det tilbudspris eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Norrøna Falketind dri3? Jeg har tenkt å gå en del med sekk, så den må tåle litt slitasje fra den også. :)

Fikk Bergans dynamic til under 2000 en gang på salg. Kjempegod.

Finner den ikke til den prisen, men tilbud dukker opp hele tiden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Bergans sekken jakke til min sønn for et par år siden og det har vert en fantastisk god jakke.

Denne modellen begynner vel å bli utsolgt rundt forbi så det burde kanskje være mulig å få en god pris

Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg ser at Komplett Fritid selger ut damemodellen til en tusenlapp så kanskje det også er noen andre som har gode tilbud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest JRH

Er det noen som har erfaring med Norrøna Falketind dri3? Jeg har tenkt å gå en del med sekk, så den må tåle litt slitasje fra den også. :)

Til aktivt fjellbruk med ryggsekk vil jeg absolutt ikke anbefale Dri3 membran da rygg- og skulderpartiet blir gjennomvått av svette. Jeg har brukt Gore-Tex i alle år, noe jeg kommer til å fortsette med. Lykke til med valget!

Finner den ikke til den prisen, men tilbud dukker opp hele tiden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Fjelljentaaa
      Noen som vil fortelle om sin erfaring med Garmin InReach Explorer+? 
      Skal kjøpe meg ny Gps. 
      Den må ha godt batteri, grei størrelse, helst ikke over 5000 og den skulle helst ha gått an sendt mld med uten dekning for sikkerhet for meg som går mye alene i fjellet. 
      Har sett på en Garmin InReach Explorer+, noen som har erfaring? Evt noen som har tips om en annen en? 
    • Av Marit Normann Aspelund
      Hei kloke menneske!
      Eg er på utkikk etter eit anvendeleg telt med grei plass til to stykker, og har skjønt at eg då bør gå for eit tremannstelt. Kjøper no telt ifm. ein lengre sykkeltur på Vestlandet til sommaren, men vil gjerne kunne nyte det ved seinare fjellturar òg. Då vêret på Vestlandet kan vere så som så tenkjer eg grei plass i fortelt er å føretrekkje, samtidig som det ikkje bør vere for tungt. Pris er òg ein faktor då eg er student, men tenkjer det er verdt ein liten investering då eg kan ha glede av teltet i mange år framover. Sykkelturen går over 10 dagar (nokre overnattingar hjå vener), og kva gjeld fjelltur ser eg ikkje for meg noko særleg lengre turar enn over ein helg.

Etter å ha sett litt rundt på nett har eg fått sansen for Helsport sine Lofoten- og Reinsfjell-modellar, men er litt usikker. Eg har lest fleire samanlikningar og tips i andre trådar, men blir altså ikkje heilt klok på kva eg bør gå for. Det må seiast at eg strengt tatt ikkje er heilt nybegynnar kva gjeld tur og teltovernatting, men dette vert mitt fyrste telt til odel og eige.

Eg er med andre ord veldig open for, og set stor pris på tips fra dykk med meir kunnskap! 
    • Av Sneisen
      Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??
    • Av elisati
      Har noen erfaring med denne jakken? Skjult lenke - logg inn for å se den
      Tenker meg en ny skalljakke og er generelt veldig glad i passformen og kvaliteten på Bergans sine klær.  Tar også gjerne i mot  tips om andre gode skalljakker
      Bruksområdet for jakken er allsidig friluftsliv.

• Av Erikstad88
      Hei! 
      Noken som har kjennskap til den nye Harkila dressen? Held den mål mtp regn og mykje nedbør? 
      Takkar for svar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.