Gå til innhold
  • Bli medlem

Lang buff


Geb

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et par buffer, men ingen som er skikkelig lange slik jeg ønsker.

Poenget mitt ved at de skal være lange:

Jeg liker å ha muligheten å lage en lue av buffen ved å brette den dobbelt, slik at buffen dekker hele hodet og ørene 2 ganger, og i tillegg skal den dekke hele hodet, dvs på toppen må den snurres litt sammen, som en "mini-turban".

Jeg kan legge til at jeg er tjukk i hodet, str ca 60-62..

Buffen skal altså ikke bare brettes slik at den ser ut som et dobbelt pannebånd, etter å ha blitt 29 år et par ganger med dertil minkende hårvekst blir jeg fortere kald på hodet enn i mine tidligere dager da jeg hadde en like kraftig manke som en uklippet sau.

Så spørsmålet er: Har noen en lang buff å anbefale? Både ull og evt annet materiale er interressant

Jeg syns dette er et veldig fungerende hodeplaggg, spesielt under sykkelhjelmen, da den ikke er så mye i veien som en vanlig lue ofte blir under en hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikke helt hvordan du gjør det med "miniturban" For meg er Lue= vri en gang på midten og brett den dobbelt. Da får man en dobbel lue som er tett på toppen. Går greit med "standard" buff.

Det var det jeg mente. Vri en gang,og det blir en liten topp (eller turban) midt oppå hodet. For meg blir dette litt for kort med "standard" buff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta buffen rundt halsen og så trekke den oppover og rundt ørene. Det funker også fint når du bretter den dobbelt for bedre isolasjon. Som regel så bruker jeg da caps eller lue for å låse den oppe. Løsningen med å tre den ovenfra vri og lage den dobbelt funker ikke hvis du skal dekke ørene for meg som også er tjukk i huet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett bare en finnlandshette som bare henger rundt halsen når det ikke er behov for å varme hodet. Det er ofte mer viktig å varme nakken enn hodet og da er jo en buff fin, men når det friskner på så synes jeg at det er enklere med en finnlandshette som bare trekkes opp over hodet.

Av og til er jeg en tur ute i Nordsjøen og da er denne hetta god og ha. Det er ikke mye varme i en glassfiberhjelm.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34033089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.