Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaktradio


Sondres

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne med god kunskap om jaktradio?

Jeg kjøpte nylig en Icom f34gs fra Nederland.

Jeg får bare BIIS opp i displayet og klarer ikke helt å tyde bruksanvisningen.

Mulig jeg må legge inn Norske kanaler også?

Send meg en PM eller svar her om du vil hjelpe meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BIIS er så vidt eg vet systemet rundt GPS-mottaker og flåtestyring/tracking. Om den kommer opp i displayet så tipper eg at tidligere eier enten har lagt dette inn som standard melding(evnt at det alltid har vært standard melding), kanalnavn eller at radioen låser seg ved oppstart. Hva skjer om du trykker inn PTT-knappen? I displayet så skal det være tegn på at radioen sender signaler.

Om den er kjøpt brukt kan det jo være eneste kanalen som er lagt inn, og da må du få oppdatert kanallisten på radioen. Dette er det strengt tatt kun ett autorisert Icom verksted/distributør som har lov til og gjøre. I tillegg, om radioen ikke er godkjent for norske forhold så er det lite sannsynlig at ett autorisert verksted/distributør påtar seg den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.