Gå til innhold
  • Bli medlem

Kudo til Helsport


rotehodet

Anbefalte innlegg

For tre uker siden ble teltet, bikja og jeg tatt av stiv kuling og våknet opp med brekt teltstang.

Jeg tok bilder av teltet, teltstanga og sendte det til Helsport med en kort forklaring.

Svaret jeg fikk var:

- de beklager at stanga ikke holdt den kvaliteten det skulle holde

- de holder på å skifte teltstangleverandør i disse dager

- de sender meg ny teltstang så snart de får inn nye stenger fra den nye leverandøren

Kudo til Helsport :smile:

Teltet gjaldt Fjellheimen Camp 3, ca 3 år gammelt med ca 50 overnattingsdøgn.

Til deg som ikke er sikker på hva kudo(s) er så har du en fin forklaring her : http://no.wikipedia.org/wiki/Kudos

Mvh

Rote

post-5172-0-66764500-1349382317_thumb.jp

post-5172-0-69692900-1349382333_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Takk for at du kontaktet oss i Helsport. Vi vil svare på din henvendelse så snart vi kan!" er alt eg har høyrt i fra Helsport etter at eg klaga på knekt teltstang for 2 år sidan. Eg løyste problemet med å bytte leverandør sjølv. Det er jammen på tide at Helsport gjer det same, for teltstengene deires har vore så elendige at det (sammen med vektjukset deires) har stoppa meg frå å kjøpe vintertelt derifrå. Det har også vore grunnen til at eg har fraråda andre til å kjøpe Helsporttelt når dei har spurt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dårlige erfaringer med Helsport, deres hovedprodukter eller tilbehørsutstyr. Det klages på teltstenger, ser jeg. I vår lå jeg under en isfisketur i mitt Helsport Ringstind Light II når det slo inn en sydvestlig stormfront på kvelden. Vindmålerne viste opp mot 28 m/s i Tromsø by, og det var neppe særlig mye mindre vind på fjellet der vi lå, en time utenfor byen. Det var en helvetes vind, for å si det mildt. Det raskeste og mest voldsomme væromslaget jeg har opplevd i naturen, og jeg har noen feltdøgn bak meg. Vinden slo inn i lengderetningen av teltet, hovedsaklig. Ringstind II Light er et lett 3-sesongstelt med kun èn stang, og jeg var oppriktig talt bekymret for at hele teltet skulle rives i fillebiter. Det slamra, rista og var et helvetes leven gjennom natta. Fikk ikke et sekunds hvile. Var jevnlig ute og inspiserte og forsterket barduneringene. Teltet, bardunene og stanga fikk enormt mye juling i løpet av natta. Så mye juling jeg er rimelig sikker på at det ikke vil få igjen, da jeg ikke kommer til å ta risken med å bruke det teltet der i lunefulle nordnorske vårfjell igjen. Uansett - da været roet seg dagen etterpå, var det eneste synlige tegn på påkjenningene ila natta, at teltduken på et spesielt punkt hadde blitt strukket ut sånn at det bare var "ett lag" igjen over belastningspunktet. Det lappa jeg med repsettet som fulgte med teltet da jeg kom hjem. Jeg er steikanes imponert over at teltet holdt stand rett og slett.

Uansett så er det i Helsports interesse at de har god kundeservice ved reklamasjonssaker som den enkeltsaken over. Min opplevelse av Helsport som produsent, er at de er svært seriøse og tar sitt fag på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.