Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fjellheimen Superlight 2 og 4 Camp?


finnjpedersen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Annonse

jeg var på skimessen i dag på lillestrøm (http://www.skiexpo.no/) og da var helsport der,tenkte kanskje det nye telte sto der men var bare et annet "kjedlig" telt,snakket litt med han og da sa jeg att det blir nok ikke et pentagonia telt på meg men mere et 4 mans telt,da sa han att superlight 4 kom i mars/april så hvis jeg trengte det til mai (skal ha det til hele familien i sommer) skulle det gå bra,mener han sa 2.3kg som vekt (uten att noen skal siteres på det) han såg i papirene men hadde ingen ting på det enda,så får vel bare vente i spenning,prisen var ca 8000 tusen mente han (så blir vel par tusen billigere i butikken vil jeg tro)

han sa og att alle telt kommer nå med DAC stenger fremover :)

ps grunne til jeg fant den posten her var pga jeg google på Fjellheimen Superlight 4 Camp bra att fjellforum er plassen får info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

sente mail til komplettfritid og spurte om telte (turte ikke sende flere mailer til helsport,dem syns vel jeg er en plage som har spurt om det teltet i over 1 år) 4 mans utgaven kommer i sortimentet fra våren 2013,dem hadde ikke fått noe dato enda,men ut fra tidligere erfaring fikk dem det ofte i overgangen mars/april dvs nyheter fra helsport.

så da er det jo bare og vente i spenning,trenger det ikke selv før april (hvis det er varm i april da siden minste mann er da 9 mnd) så det bør holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har Helsport Fjellheimen Superlight 2 (1.65kg) og 4 (2.10kg) Camp kommet på Helsport sine nettsider.

Mistenker bredden på innerteltet på 4 Camp skal være 215cm istedenfor 200cm på det bredeste.(akkurat som std. Fjellheimen)

Hvis ikke er stanglengden på 364cm oppgitt feil.

http://www.helsport.no/no/produkter/TELT/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sente mail til helsport om størelsen på  superlight 4,sente inn mail om det 7 januar så sente en purring nå :) 

Er jo veldig bra bra att dem kom med 2 og 4 størlse,så er det bare og vente på att noen har 25% salg på alt i butikken og kjøpe seg et,var innom xxl får 1 mnd siden og da hadde dem ikke fått noe informasjon om når det her skulle komme ut da det ikke var i sortimange enda,jeg må ikke ha det før april/mai så har litt tid og vente :)

 

Takk får info Finnjpedersen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja dårlig nytt her er fjellheimen vanlig som er 15cm feil så er kun 200cm og ikke 215 så da ble det plutslig ikke så lett valg får meg med telt alikavel vil jo gjerne faktisk ha plass til 4 stk fleste liggeunderlag er jo 52cm (har Exped SynMat UL 7 M) så da tipper jeg posten min her om helsport cm http://www.fjellforum.no/topic/24777-helsport-cm/?hl=215 var faktisk feil fra helsport,ikke rart xxl ble  oppgitt når jeg starta og lurer på om det var feil med telte osv.

Har spurt dem om det og,slik att dem får rette det opp på hjemme sidene sine og i katalogen etterhvert :)

skaper jo bare problemer får alle slike feil :)

 

skal sies att dem svarte rask på facebook når jeg spurte om det er jo veldig bra og rask respons fra helsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at innertelt er ca. 200 cm bredt, målte nettopp på mitt Fjellheimen 4. Feil oppgitt mål fra Helsport på den modellen,

og korrekt oppgitte mål på Superlight 4 ser det ut som.

Da er det egentlig bare luftingen og prisen som gjør meg usikker.

Takk for info/oppklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Dette er hva jeg målt på mitt Fjellheim Superlight 2 Camp.
Bedt om kommentar fra Helsport, men ikke mottatt svar.
 
Pose til stenger og plugger 13 g
Plugger 121 g
Rød DAC Stang 165 g
Gul DAC Stang nr. 1 138 g
Gul DAC Stang nr. 2 139 g
Reserve stangledd + Skjøt 25 g
Totalt Vekt, målt: Stenger, plugger og pose 602 g
 
Rep. Kit 92 g
 
Ytterpose 22 g
Innertelt 507 g
Yttertelt 789 g
 
Totalt målt, alt nedpakket i Ytterposen 2011 g
Avvik Totalt på oppgitt vekt 1,77kg 14 %
 
Inner+Yttertelt + Barduner + Stenger 1738 g
Avvik på oppgitt vekt 1,65kg 5,33 %
 
Inner+Yttertelt + Barduner + Stenger+plugger 1859 g
Avvik Totalt på oppgitt vekt: 1,77kg 5 %
 
Rep.kit +Ytterpose+Pose S/P+X Ledd 152 g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Købte i 2013-14 Fjellheim Superlight 2 Camp., har ikke kontrolleret om vægten passer med Hellsport's oplysninger, er bare rigtig glad for teltet.

Der er rigtig god plads til en person, fin plads i absis til rygsæk og madlavning, yderteltet går helt ned til jorden, derfor står det godt i blæsevejr.
Jeg har modificeret afstanden mellem ydertelt og indertelt ved at sænke inderteltet ved indgangen ca. 3-4 cm (jeg er 178cm høj), og der er ingen kondens, og har forlænget stropperne i bunden i inderteltet med snor ca. 10cm, da jeg syntes bunden på inderteltet var for stramt (det svævede i kanterne) - og har gjort Hellsport opmærksom på problemet.


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mitt  Fjellheimen Superlight 2 Camp til noen fiske- og nordlysturer når jeg har vært alene. Da har teltet meget god plass selv om kjeg da stort sett strør om meg med bagasje i teltet. 

Ingen problemer så langt. Tildels enig med Gronlund at det er hårfint stramt innertelt, men det er trolig smak og behag hvordan man opplever dette. Det har ikke være noe problem for min del. Synes det dekker/tetter godt mot bakken noe jeg synes er en klar fordel slik at vinden ikke får så lett tak i det lette teltet. Hat foreløpig stort sett benyttet det i skogsterreng eller annet terreng med lite vind slik at jeg ikke har noen formening enda hvordan det klarer seg i litt mer vind i åpent terreng på vidda osv?

(Jeg sitter på noen hundre teltplugger i ymse farger og valører etter å ha gått bereserk på ebay et par gangero g taper et par gram på at jeg har byttet ut til hårfint mer solide plugger enn originalene, men synes det har vært verd litt bedre feste.)

Fant et par bilder fra turene i arkivet også...

2015-07-25 01.30.23.jpg

2015-07-25 01.27.32.jpg

_MG_2480.jpg

_MG_3026.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.