Gå til innhold
  • Bli medlem

GoPro HD HERO2 Outdoor Edition til turfilming


Villmarking

Anbefalte innlegg

Hei har fått lyst til og prøve meg på dette med å lage turfilm !

Og lurte på om GoPro HD HERO2 Outdoor Edition er et kamera som kan brukes til dette driver også med fluefiske så det hadde vært fint med dette kameraet fordi det er vantett og har mange mulig festemetoder osv...

Er kvaliteten på lyden og bildene bra på dette kameraet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildekvaliteten på GoPro er etter min mening veldig bra sammenlignet med andre, like portable kameraer. Kvaliteten er imidlertid ikke like bra som med et mer "skikkelig" kamera. Så det blir en vurdering av fordelen av å ha et kamera som kan brukes i "alle" situasjoner, og et kamera som har hakket høyere bildekvalitet.

Når det gjelder kvaliteten på lyden, så vær oppmerksom på at dersom du har på det vantette huset, blir lyden veldig dårlig. Det er mulig å koble på ekstern mikrofon, men da får du ikke vantett hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har fått lyst til og prøve meg på dette med å lage turfilm !

Og lurte på om GoPro HD HERO2 Outdoor Edition er et kamera som kan brukes til dette driver også med fluefiske så det hadde vært fint med dette kameraet fordi det er vantett og har mange mulig festemetoder osv...

Er kvaliteten på lyden og bildene bra på dette kameraet ?

Har kameraet selv og er svært fornøyd.

Kameraten min har laget denne filmen i sommer, kun ved bruk av Sony Vegas som redigeringsprogram. Skal du filme mye under vann så anbefales GoPro HD Dive Housing som ekstra hus til kameraet for et klarere og bedre bilde under vann. Anbefales å endre kvalitet til 1080p for best kvalitet.

.

Link til GoPro HD Dive Housing:

http://www.netshop.n...0000186669.aspx

Video med GoPro HD Dive Housing i bruk:

Dette er et sportskamera, og egner seg selvsagt ikke best om du skal lage turfilm ala Lars Monsen og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg en slike GoPro Hero 2 ('Outdoor edition'). Har ikke fått testet den skikkelig endå, men målet er de samme: å lage turfilm mens skiing, vandring, sykling osv. Virker iallefal enkelt og greit (bare 2 knåpper på selve apparat) og er utrolig lett og små, særlig uten det vanntette huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gopro 2 er et dårlig kamera - nå :smile:

Møt Sony Action Cam

Carl Zeiss linse. 4x slow motion 120fps. Sony EXMOR sensor. Skarpere enn gopro. Steadyshot teknologi integrert - mye roligere bilde! Mer dynamisk rekkevidde enn gopro. Vesentlig billigere enn gopro. Kommer fra en produsent med filmerfaring.

Launch film:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gopro 2 er et dårlig kamera - nå :smile:

Møt Sony Action Cam

Carl Zeiss linse. 4x slow motion 120fps. Sony EXMOR sensor. Skarpere enn gopro. Steadyshot teknologi integrert - mye roligere bilde! Mer dynamisk rekkevidde enn gopro. Vesentlig billigere enn gopro. Kommer fra en produsent med filmerfaring.

Hadde planlagt å kjøpe Gopro til helga men etter å ha sett dette blir det Sony isteden. Ventes i salg i november. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden :cool:

Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA.

Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden :cool:

Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA.

Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere :smile:

Hei

Vet ikke om du har noe erfaring med GoPro, men det hadde vært moro om du kunne lagt ut dine erfaringer med kameraet etterhvert.

Og har du noe sammenlignings grunnlag fra først nevnte kamera eller lignende hadde det også vært fint.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sommer i Lofoten" som 'masjstovel' la ut var en frisk, velredigert og inspirerende film, uavhengig av hva som måtte være teknisk best. En grei illustrasjon på at det er personen bak kamera og den som redigerer som til syvende og sist er viktigst.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sommer i Lofoten" som 'masjstovel' la ut var en frisk, velredigert og inspirerende film, uavhengig av hva som måtte være teknisk best. En grei illustrasjon på at det er personen bak kamera og den som redigerer som til syvende og sist er viktigst.

:)

Høyt budsjett også, som har råd til å kjøpe de sangene til web-visning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden :cool:

Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA.

Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere :smile:

skjønner godt du gjør det når eta på levering ti norge er (foto video hverfall) er 12.11 (en lang mnd) :)

er du fornøgd med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

sony har ikke noe 2 år internasjonal garanti eller noe i den duren da? mener det var noe slik før,er det pal eller NTSC du fikk?

ser att dustin selger det men er "bestiling" vare står og 1 års garanti der http://www.dustinhom...ediahuset_21424

Hei

Dustin Home er en norsk nettbutikk med lager i Sverige. Det betyr at de faller inn under norske forbrukerrettigheter.

Det er altså 5 års reklamasjonsrett på kameraene kjøpt i Norge.

1 års garanti betyr bare at du slipper å krangle for å få reperasjon. Med 5 års reklamasjonsrett har du samme rettigheter som de fleste produsentene har som "garanti", men ofte må man stå på krava for å få disse lovfestede kravene gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.wenger.ch/solar-charger-pro-6-75w-ws6-001

Denne bruker jeg når jeg er på tur, lader både Gopro og telefon og hva jeg måtte ønske.

På korte turer så tar jeg bare med batteriet (som følger med solcelleladeren) og har da 5 A til rådighet.

På litt lengere turer så er solcelle laderen også med og den lader greit opp batteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.