Gå til innhold
  • Bli medlem

Elgjakt i fylla endte med brann og drept hund


Gjest Srx (Ron)

Anbefalte innlegg

Annonse

http://www.nrk.no/ny...nmark/1.8341749

Har aldri hørt om noe lignende.

Personlig tror jeg det må være "retten til land og vann gjengen" men man kan aldri vite.

Skjemmes rett og slett på vegne av jegerstanden, uhørt og forferdelig.

Bare håpe ikke vi andre må svi for enkelte idioters galskap.

Helt avsindig! Så syk oppførsel av en gjeng kan ikke brukes mot en hel gruppe, om det er jegere eller de du henviser til som "land og vann gjengen". Godt de ble tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del triste jakthistorier, og ser jeg bort fra de som har kostet menneskeliv må dette være den verste. Her må jo absolutt alt ha gått galt. Våpen slengt rundt omkring, hund drept på en ufattelig grotesk måte, hele leiren brent. Søppel over alt. Så begynner jeg å undres: Hva tenker og føler de involverte nå? Hundeeieren? Kan de se familie og venner i øynene etter dette? Ikke vet jeg, og egentlig bryr jeg meg ikke heller. Alt kunne vært unngått med en smule omtanke.

Men jeg tror ikke de noen gang kommer til å glemme den "festen"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering i saken: http://www.dagbladet.no/2012/10/01/nyheter/jaktlag/elgjakt/innenriks/23663858/

Jegerne skal altså ha vært på pub og etterlatt leiren i god orden. Bortsett fra dette med våpen og ammo i et telt, da. Kan virke som det har vært pøbler eller jaktmotstandere på besøk. Jeg tenker jaktmotstandere fordi noen av våpnene var kastet på bålet. Underlig sak uansett, og jeg håper sannheten kommer for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at det var elgjakt de var ute på, og at de derfor hadde rifler, ikke hagler. Står det noe sted at de våpnene politiet fant hadde sluttstykker? Ikke at jeg ville gått i fra et våpen i et telt, men SKULLE jeg gjøre det, da hadde jeg gjemt ammo et annet sted og tatt med meg sluttstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jegerenes skyld at bikkja omkom.

Bikkjer har ikke adgang på pubben i Karasjokk.

At våpen og ammo ble liggende igjen i leiren kan vel ikke jegerene klandres for.

Når øltørsten blir stor nok er det lett å glemme småting.

Vanskelig å jakte elg i mørket.

Helt naturlig å heller jakte jenter på pubben.

At det meste brant opp er greit.

Hva har vi forsikringer for ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.