Gå til innhold
  • Bli medlem

Når blir sauen hentet for vinteren?


ruggen

Anbefalte innlegg

Annonse

Det varierer, i år var det litt tidligere enn ellers mange steder her på Vestlandet. Fra første uken i september til i forrige uke her. Vet noen skal på ettersanking nå til uken. Men her er de fleste hentet ned nå. Midt i september ser jeg flest sauesankere i f.eks. Stølsheimen. Og siden 27.sept. er fårikålens-dag så kan vel det stemme for andre landsdeler...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som vet når sauen blir hentet ned fra fjellet i områdene Sirdal, Frafjordheiene, Knaben og Brokke/Suleskard?

På forhånd takk!

Mvh

Sirdalsdagene er rundt 1 hele uke i september (9. september i år) da kommer de ned med sauene fra Brokke Suleskard

Samme helg er det skilling i Hunnedalen for Frafjordheia.

Ettersankingen er nesten avsluttet.

Når de skiller på Knaben har jeg ikke grei på-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

http://www.sirdal.no/no/Fokusgrupper/Sirdalsdagane/

Sirdalsdagene var i år helgen 7. - 8. september og da kom vel mesteparten av sauene hjem.

Jeg var på vei til Taumevann for å fiske fredag ettermiddag og ble stoppet i over en time på Kveven på grunn av en sauedrift som kom nedover fra Fidjeland.

Dette resulterte i at mesteparten av turen fra anleggsveien og opp til Taumevann måtte gås i mørke.

Dette var andre gangen at jeg har blitt forsinket på grunn av dette årvisse arrangementet og måtte gå i mørke.

Får håpe at jeg har lært av dette og legger turene mine til en annen helg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.