Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske på Høsten


leifen009

Anbefalte innlegg

Annonse

Bitevilligheten varierer nok litt så sent på høsten. Sev var jeg en tur på fjellet og fisket for tre uker siden og for en uke siden. Utbyttet ble magert.

En del plasser har ørreten begynt å gyte, og da blir den grå i buken og ikke alltid like fin å se på, men den smaker ok.

Da jeg var liten syklet jeg flere ganger på høsten, ca. en time hver vei, for i fiske i en bekk hvor ørreten gikk opp for å gyte. Det var best resultat med mark.

Skulle jeg fiske nå så tror jeg nok at mark ville være å foretrekke. Etter hvert som det blir kaldere blir ørreten mindre og mindre aktiv, og når isen legger seg så står den ofte i ro et sted hvor det strømmer vann forbi, en elveos eller lignende. Da kommer det ofte noe mat drivende forbi og den slipper å bruke energi på å lete etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Etnefjellene sist helg på fisketur. Hadde overrasende godt fiske med sluk. Hadde med mark i tilfelle, men det ble ikke benyttet. Fisket i små tjønner og vann 700-800 moh. Kjøligere vann for fisken nå og mindre mat å finne kan nok gi godt fiske som jeg opplevde.

http://bjarnesturblogg.blogspot.no/2012/09/ytre-etnefjell.html

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han steike.. Garnfiske? Hvordan tar man vare på sånne mengder med fisk?

Jada, for det meste. Men vi tok vare på hver eneste fisk, sjøl om vi hadde et svare strev med frakt ned fra fjellet. Det var også mer enn vi ser på bildet. Sekkene som gikk med fly sørover var litt overvektige for å si det sånn. Men SAS i Lakselv var greie, de. Vi ble enige om å drive litt matauk da rypene ikke ville åpenbare seg for oss. Fisken i disse vannene er av beste kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.