Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose kombinert med Jegerduk Thermo Hunter spørsmål


Humle

Anbefalte innlegg

Hepp,

Hadde en fin helg ute i skogen i hengekøye. Nærmere bestemt en US Army Jungle hammock, designet under krigen...ja den på 40 tallet.

Det var helt topp, men heiv en video ut på YT og resultatet ble at en Hammock entusiast borti England syns det var for jævlig at jeg skulle ha en så gammel type

hengekøye og kansje gå lei etter par turer, fordi det er styr å få den hengt opp riktig....det er det.

Så han sender meg reservehengekøya si, som er en DD hammock, som vistnok skal være svært bra. Dvs vi har byttet litt så han får noe krims, krams av meg også får jeg Hammocken...

Men turen avslørte også at den gamle soveposen min...innkjøpt på Biltema i sin tid, kom til kort. Den var nå uansett bare ment til turer på ekstra fine sommerdager til en enkelt overnatting. Men til det tøffe bruket jeg planlegger framover må jeg ha noe bedre.

Trenger vel egentlig en vinterpose. Men finansene nærmer seg vel egentlig konkurs om sant skal sies. Men jeg har altså en Fjellduken Thermo Hunter liggende.

Så tenker med meg selv at om jeg legger en 3 sesongspose inni den, må de da bli bra nok. Særlig om jeg plusser på med en fleece innertrekk.

Noen som vet hvor mye minimumstempen (komfort) øker med en Thermo fjellduk utenpå sovepsoen...rett og slett stemmer teorien min sånn noenlunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt hunteren sammen med sommerpose og det holdt bra i kalde vinternetter.

Det ble komfort nok.

Men vekta på 1,5 kg og adskillig volum gjorde at jeg solgte den.

Men du bør ha et skikkelig liggeunderlag, selv i ei hengekøye.

I køya kommer jeg til bruke et såkalt "Underquilt", alså en anna pose som du henger fast under køya. i tilegg har den dobbel bunn, slik at du kan legge et liggeunderlag mellom lagene.

mangler bare selve sovepsoen.

Jeg drar ikke på lange turer så 1,5 kilo Thermo hunter blir uansett med. Har berget mange turer den. Lurer bare på hvor langt ned i temperatur den egentlig gir extra, for en typsisk 3 sesongspose, slik som f.ex Ajunglilak Igloo (som i grunner hva jeg har råd til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.