Gå til innhold
  • Bli medlem

40-45L dagsfisketursekk - Noe å anbefale?


Mikael NJ

Anbefalte innlegg

Hei, har både 110l, 95l, 60l og 30l sekker, men merker at jeg av og til savner noe mellom 30 liter'n og 60 liter'n. 30 liter'n er fin til kortere turer, men på de lengre dagsturene, og da særlig om høsten, merker jeg at det hadde gjort seg med 10-15 liter til å gå på. Skal jo ha plass til et par svære ørreter oppi der på hjemturen også :mrgreen: 60 literen syntes jeg blir i største laget til dagsturer i den tiden på året det er bart på bakken, så nå er jeg på jakt etter en 40-45 liter sekk. Jeg tar da gjerne i mot forslag og erfaringer med forskjellige sekker. Når det gjelder krav er det ikke annet enn at det bør gå ann å feste et par fiskestenger utpå sekken og at den ikke skal koste skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Osprey exos 46?

Lett sekk, ikke alt for dyr og masser av festemuligheter. Har inntrykk av at exos-serien til Osprey er ganske romslige i forhold til oppgitt størrelse, Selv bruker jeg exos 58 og den holder til 8-9 døgn på vidda hvis jeg er nøye med pakkinga.

Osprey exos får du til fin pris på outnorth.no blant annet. Handlet derfra et par ganger. Ingen problemer

http://www.outnorth.no/no-osprey/exos-46.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i sommer kjøpt meg en ULA Ohm2.0, det er en sekk jeg varmt kan anbefale! Har mye plass og du kan laste den opp til ca 12-15kg før den blir for puslete. Den er oppført som 65L (eller noe slikt) men selve hovedrommet er 35L så er alle de andre literne fordelt på fleksibel netting bak, 1 stor lomme på begge sider og 1hoftebeltelomme på hver side. Og så veier den bare 850g, men er overraskende god å ha på ryggen, mye grunnet hoftebeltet og innvendig ramme i karbon. Den har også gode kompresjons "remmer" på sidene samt kompresjonsrem på toppen, den kan pakkes ganske høy om ønskelig. Det eneste jeg kunne ønsket meg er et lokk på toppen, men den elastiske lommen bak gjør en god jobb og er vel mer praktisk. Blir vel mer et estetisk ønske fra min side.

Det eneste minuset er at den må bestilles fra USA (så vidt jeg vet).

Jeg var litt skeptisk før jeg kjøpte, men nå er jeg storfornøyd!

Kom på ca 2200,- etter at staten og posten hadde forsynt seg med sin del av pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sekker i hver 10 liter oppover ca, men erfaringene mine er kun fra de sekker jeg tilfeldig har kjøpt. Noen sekker er helt nye og andre ganske gamle, men de er alle i bruk. Jeg er meget fornøyd med sekkene og fellestrekk for alle er navnet:

Norrøna.

Andre jeg går med har andre sekker og er også fornøyd.

Tror jeg vil si det sånn at ingen sekker er direkte dårlige, hvis du handler et OK merke. Så kommer da egne preferanser og bruksområde. Trenger du feste for isøks? Minimalistisk uten rominndeling og lommer? Gramjeger med lettest mulig? Mange festemuligheter på utsiden? Trenger stille sekk til jakt av og til? osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for anbefalinger, alle sammen :smile: Er visst mange gode alternativer her jeg skal ta en nærmere kikk på ;) Er nok ikke aktuelt å begynne å bestille fra USA, liker best å handle innaskjærs. Når det kommer til egne preferanser og bruksområder:

- Trenger ikke feste til isøks

- Fint med litt forskjellige lommer og rom så det går an å holde orden på ting, men samtidig ikke hundre forskjellige.

- Er vel ikke helt gramjeger, men sekken i seg selv bør ikke veie alt for mye.

- Det eneste jeg trenger å feste utpå sekken er nok fiskestenger.

- Ellers driver jeg foreløpig ikke med jakt.

- Fint om det følger med regntrekk

Er forresesten en fin blogg du har Bjarnehs. Er innom å leser litt av og til :smile:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.