Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode kjøp over dammen


Tjukken

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Skal på tur til USA og tar gjerne i mot tips til hva som er lurt å kjøpe av sko/klær/utstyr på andre siden av dammen!!!!

Kan ganske lite om kvalitet og produsenter fra den kanten, men har satt av en del kroner siden det er en del å spare på å handle der!

Trenger det meste av utstyr da jeg ganske ny i skogen og på fjellet!

Har tenkt en del på å gi Arc'teryx og Alpha SV et besøk :)

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amerikanske merker er cheap as dirt der borte. Handlet noe utstyr fra MSR, Buck og Gregory til rundt halvparten av det dem koster i Norge da jeg var der i våres.

edit: Du kjenner antageligvis de fleste amerikanske merker fra det norske markedet. Tipper at godt over halvparten av de merkene som du ser her i Norge er amerikanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange gode kjøp over dammen, og spesielt hvis du leter litt på nettet.

Jeg pleier bestille fra www.departmentofgoods.com som er utsalgssiden til www.backcountry.com

Der er det veldig mye til 30-50% rabatt, på allerede lave priser i dollar. Dette gjelder gode merker som Norrøna, Arcteryx, TNF, Icebreaker osv.

Kjøpte f.eks. nettopp en dunjakke til 2000kr, den kostet 7000kr i Norge (fjorårsmodell)

, Norrøna Trollveggen fleece til 650kr (1400kr i Norge) og masse icebreaker til under halv pris.

I sommer kjøpte jeg Merell barefoot til 250kr, de kostet 1250kr i Norge.

Det er bare å lete, så finner man mye billig. Let gjerne også på www.amazon.com for å finne billigste utsalgssted på en spesifikk modell.

Før jul blir det nok også en ny Norrøna Lofoten jakke og bukse, det koster 6500kr på fullpris i USA, og i Norge koster det 10500kr. Er jeg heldig og finner det på salg blir det fort enda billigere.

Edit: Da kom det supersalg på backcountry. Alle varer som allerede er på tilbud, selges til 50% rabatt med koden SALE50 i kassa.

F.eks. ble det Icebreaker t-skjorter til 175kr (499,- på sportsnett)

Icebreaker Quantum hoody til 500kr (1699,- på sportsnett)

Arcetyx Delta AR til 340kr (999,- på sportsnett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.