Gå til innhold
  • Bli medlem

Italiensk spinone


Bifrost

Anbefalte innlegg

Hei godt folk :)

Eg lurar på om det er nokon her på forumet som har erfaring med Italiensk spinone?

Savnar ein ny firbeint turvenn etter att mi gamle turvenninde(buhundmix) desverre måtte avlivast grunnet alderdom og sviktende helse. Nå er det andre året på rad utan hund, og følar eit sakn angåande dette...

Har lest alt av informasjon som eg har funnet om denne rasen, og er svært så intresert/fasinert, men har aldri verken fått sett eller opplevd denne rasen sjølv.

Ønskar primært at min neste hund skal kunne brukast til småviltjakt(sjøfugl,skogsfugl,rype og hare) og at den skal være solid nok til og kunne bære litt tunge kløv. Noko ein italiensk spinone passar bra til ut ifrå det eg har funnet ut av rasen.

Håpar nokon her inne kanskje har ein slik hund sjølv eller kjenner til denne rasen på andre måtar, og som kan komme med innspel om kva dere tykjer om denne flotte rasen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei godt folk :)

Eg lurar på om det er nokon her på forumet som har erfaring med Italiensk spinone?

Savnar ein ny firbeint turvenn etter att mi gamle turvenninde(buhundmix) desverre måtte avlivast grunnet alderdom og sviktende helse. Nå er det andre året på rad utan hund, og følar eit sakn angåande dette...

Har lest alt av informasjon som eg har funnet om denne rasen, og er svært så intresert/fasinert, men har aldri verken fått sett eller opplevd denne rasen sjølv.

Ønskar primært at min neste hund skal kunne brukast til småviltjakt(sjøfugl,skogsfugl,rype og hare) og at den skal være solid nok til og kunne bære litt tunge kløv. Noko ein italiensk spinone passar bra til ut ifrå det eg har funnet ut av rasen.

Håpar nokon her inne kanskje har ein slik hund sjølv eller kjenner til denne rasen på andre måtar, og som kan komme med innspel om kva dere tykjer om denne flotte rasen

:)

Hei godt folk :)

Eg lurar på om det er nokon her på forumet som har erfaring med Italiensk spinone?

Savnar ein ny firbeint turvenn etter att mi gamle turvenninde(buhundmix) desverre måtte avlivast grunnet alderdom og sviktende helse. Nå er det andre året på rad utan hund, og følar eit sakn angåande dette...

Har lest alt av informasjon som eg har funnet om denne rasen, og er svært så intresert/fasinert, men har aldri verken fått sett eller opplevd denne rasen sjølv.

Ønskar primært at min neste hund skal kunne brukast til småviltjakt(sjøfugl,skogsfugl,rype og hare) og at den skal være solid nok til og kunne bære litt tunge kløv. Noko ein italiensk spinone passar bra til ut ifrå det eg har funnet ut av rasen.

Håpar nokon her inne kanskje har ein slik hund sjølv eller kjenner til denne rasen på andre måtar, og som kan komme med innspel om kva dere tykjer om denne flotte rasen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Huff, har oversett dette spørsmålet, så svaret er kanskje alt for seint for å være nyttig. Allikevel: min vorsteher er en super hverdagshund også inne. Men dette er sikkert avhengig av at du veit hva du vil og sørger for den graden av lydighet som du selv er bekvem med. Jeg har ofte bikkja med på jobben og der ligger han i bur eller på den plassen han får tilvist. Om han ligger hjemme hele dagen, trenger han noe lenger tur enn om han er med på jobben. Men ellers er min erfaring at vorstehere ikke trenger så ekstremt mye aktivitet som mange synes å tro. Noen dager får han bare en halv time, men omtrent annenhver dag en hel time. Og innimellom lange trekkturer på ski eller sykkel, men dette er jo ikke i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg leste innlegget ditt for en stund siden da jeg googlet italiensk spinone. Jeg har kjøpt en tipse fra Sverige av denne rasen. Hun er nå 10 uker gammel. Vi er veldig fornøyd med denne rasen. Har flere irsk settere fra før. Vet oppdretteren har to hanhunder igjen fra dette kullet pr i dag. Ta kontakt med www.ibizz.se hvis du fremdeles har lyst på denne rasen. Du kan hilse fra Mose. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg leste innlegget ditt for en stund siden da jeg googlet italiensk spinone. Jeg har kjøpt en tipse fra Sverige av denne rasen. Hun er nå 10 uker gammel. Vi er veldig fornøyd med denne rasen. Har flere irsk settere fra før. Vet oppdretteren har to hanhunder igjen fra dette kullet pr i dag. Ta kontakt med www.ibizz.se hvis du fremdeles har lyst på denne rasen. Du kan hilse fra Mose. :smile:

Hei og gratulere med ny hund :)

Takk for tips, men eg er ute etter ei tispe, så må nok vente til den sjansen byr seg etterkvart. Kankje du kan fortelle litt om raseerfaringer du får etterkvart med den nye i flokken? Det hadde vært kjekt :)

Har hittil kun hørt positivt omtale om rasen, og det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.