Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppsett av tarp/presenning


ost

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå endelig gått til innkjøp av Helsports tarp på 4 x 3 meter (http://www.helsport.no/no/produkter/FJELLUTSTYR/Fjellutstyr_produkter/Tarp).

Etter litt prøving og feiling i går ettermiddag i forhold til hvordan jeg kan sette den opp, er jeg på jakt etter tips til dette.

Jeg får fint til den klassiske A-rammen, som vist på bildet hos Helsport. Dog er jeg litt usikker på hvilken rekkefølge av barduner, plugger og stenger jeg bør bruke for å få den opp på kortest mulig tid,

Det jeg er mer usikker på er om det finnes oppsett som gir mer pyramidelignende form som fungerer med denne tarpen. Her er det nemlig bare tre (3) bardunfester per side, og i en 5 eller 7 kantet pyramide blir det vanskelig å få dette rett. Er det noen som får til dette bra, eller bør jeg f.eks få laget meg flere festepunkt på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:-P Har også tarp, og har ikke brukt det lenge, men trente ikke på forhånd før jeg sto der ved første "perfekte" overnattingsplassen. Tarpet spente jeg opp mellom de trærne som fantes,- og det ble seende ut som en gapahuk.....jeg hadde to forsøk før jeg ble fornøyd. Bruk det som fins omkring,- har du ikke nok stenger så bruk grener eller lign, gåstavene mine har jeg også benyttet. I regnvær og vind er det kanskje den klassiske A formen som duger best ....Ha gjerne med litt ekstra snorlengder. Har bardunert med steiner og greiner, døde trær og kvister. Dra ut og prøv,- Youtubeklipp er bra å ha i bakhodet men dette kommer med erfaring :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Har sett litt på Youtube, og "ninja" varianten så absolutt lur ut. Jeg skjønner at fantasien er begrensningen, kanskje den det skorter litt på.

Planlegger tur med guttungen på 5, og bare tarp. Ser derfor spesielt etter oppsett som gir mer telt-følelse, mer enn bare tak. Brukeren REs har beskrevet dette i denne tråden: http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/24159-ny-tarp/, men skal jeg få til dette må jeg nok sende tarpen til Helsport og be om flere festepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.