Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellforum-folk på Instagram?


Larsdx

Anbefalte innlegg

Innlegget over er en test for å vise en mulighet vi har i forumet for å vise instagramposter på direkten. F.eks. at det tagges med #fjellforum i Instagram

 

Er dette noe som vi burde jobbe mer med? Jeg har alt det tekniske på plass, men klarer ikke å skille ut innlegg fra den enkelte brukeren. Så der står jeg som poster - men kunne laget meg en dummybruker til det formålet..

Hvem som helst i verden kan benytte #fjellforum som tag og da havner bildet hos oss. Tenkte å benytte det eksternforumet som vi har til bloggerne og la innleggene stå uten mulighet til å kommentere. Tar gjerne i mot innspill om dette kunne være noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har ikke tidligere vært medlem av sosiale medier, og er dermed også helt grønn på Instagram. Jeg har forsøkt å google i et forsøk på å bli noe klokere hva angår Instagram. Et spørsmål som har meldt seg er om brukerne legger ut bilder utelukkende tatt med mobilkamera eller om det også  blir lagt ut bilder tatt med "vanlig" kamera. Begge deler er helt sikkert representert,  og etter å ha googlet litt ser det ut til at det er delte syn på dette. For meg ser det ut til at mange mener at dette er forbeholdt situasjonsbilder tatt med mobilen for deretter å distribueres direkte på Instagram.

 

I håp om å bli klokere hadde det vært fint om noen av dere som bruker det i dag ville tatt dere tid til å komme med noen betraktninger omkring dette.

 

På forhånd takk.

 

Mvh

SRM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ikke tidligere vært medlem av sosiale medier, og er dermed også helt grønn på Instagram. Jeg har forsøkt å google i et forsøk på å bli noe klokere hva angår Instagram. Et spørsmål som har meldt seg er om brukerne legger ut bilder utelukkende tatt med mobilkamera eller om det også  blir lagt ut bilder tatt med "vanlig" kamera. Begge deler er helt sikkert representert,  og etter å ha googlet litt ser det ut til at det er delte syn på dette. For meg ser det ut til at mange mener at dette er forbeholdt situasjonsbilder tatt med mobilen for deretter å distribueres direkte på Instagram.

 

I håp om å bli klokere hadde det vært fint om noen av dere som bruker det i dag ville tatt dere tid til å komme med noen betraktninger omkring dette.

 

På forhånd takk.

 

Mvh

SRM

 

Må innrømme at SLR kameraet blir mye liggende hjemme. Grunnen er nok at dagens oppløsning på mobil kamera er såpass ok at det rekker for de opplevelsene jeg ønsker og "dokumentere".

Har nok flere ganger angret på valget, da spesiellt om man skal ta bilder av et dyr på mere enn 30 meters avstand eller når mørket senker seg. Stikkordet er nok planlegging :-)

Et annet spørsmål er hva du ønsker med Instagram. For min del er det bare en slags hobby. Artig å få tilbakemeldinger på bilder man har tatt. I tillegg er det en fin måte og få inspirasjon til nye bilder og ikke minst nye turmål.

 

Lykke til!

 

PS! Mitt brukernavn på Instagram er "Knesser" :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen på instagram SRM

 

Om jeg ikke husker feil, tror jeg alle mine instagram bilder er tatt med SLR kamera.

Jeg deler kun de bildene jeg er mest fornøyd med, dermed blir det som oftest SLR bilder.

 

Om andre bruker mobilkamera eller SLR til instagram er for med likegyldig, det viktigste er at du deler bilder.

Så er du fornøyd med bildet ditt og ønsker at andre skal se det... Så ja... del det

 

Mitt brukernavn på instagram: Mittunivers

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen på instagram SRM

 

Om jeg ikke husker feil, tror jeg alle mine instagram bilder er tatt med SLR kamera.

Jeg deler kun de bildene jeg er mest fornøyd med, dermed blir det som oftest SLR bilder.

 

Om andre bruker mobilkamera eller SLR til instagram er for med likegyldig, det viktigste er at du deler bilder.

Så er du fornøyd med bildet ditt og ønsker at andre skal se det... Så ja... del det

 

Mitt brukernavn på instagram: Mittunivers

Jeg hadde riktignok ikke kommet meg på Instagram når jeg stilte spørsmålet så  det var for å prøve å få et litt bedre bilde av hva jeg eventuelt signet meg opp på:)

 

Det endte med at jeg åpnet en konto så finner jeg vel ut av ting etterhvert.

 

Brukernavn @teltlivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde riktignok ikke kommet meg på Instagram når jeg stilte spørsmålet så  det var for å prøve å få et litt bedre bilde av hva jeg eventuelt signet meg opp på :)

 

Det endte med at jeg åpnet en konto så finner jeg vel ut av ting etterhvert.

 

Brukernavn @teltlivet

Gleder meg til å se bildene dine.

Om du ikke er noe kjenskap til instagram fra før, bruk flere hashtag (# + Et beskrivende ord) f.eks. #fjellforum eller #guttetur i tekst feltet.

Da vil relevante brukere kunne finne bildene dine lettere og du vil da antagelig få flere følgere.

 

Du kan også selv søke på disse hashtags, for å finne bilder eller brukere av nettopp det du vil se.

Selv elsker jeg instagrem og er inne flere ganger dagelig. Har ikke så mange bilder, men det vil komme utover vinteren, ettersom det er nå min sesong starter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.