Gå til innhold
  • Bli medlem

Sphere 3-sesongs 180. Smal ved knærene


katrine93

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurdere å kjøpe meg en pose i dun. Hørte med de i butikken på huldreheimen dun, men fikk heller anbefalt sphere 3sesongs til mitt bruk. Da jeg skal i hovedsak bruke den som ekstrapose inne i en vinterpose om ikke tåler mange blå i dag, men også på turer i fjellet i sommer halvåret. Fikk beskjed om at jeg kunne få en god pris på denne da de skulle bytte til en nyere modell eller noe. Så egentlig virker posen helt perfekt, innenfor mitt prisområde også :) men minuset er at den vist nok var kun 64 sm rundt knærne. Er ikke dette veldig smalt? har tatt et målebånd å lålt rundt knærne mine og endte opp på 63/64 når målebåndet lå helt inntil. Dette virker for meg som om den kommer til å kunne bli veldig smal. Har noen noen erfaring på dette? blir den smal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må kjøpe på nett da jeg er på folkehøykole langt fra folk. Og butikker ikke akkuratt der det det kryr av her, men har oppdaget at jeg har lest feil. Leste bredde på 64cm og tenkte omkrestsen i pose var 64. Og det virket veldig smalt på meg, men nå som jeg har lest engang til og tenkt litt komme jeg jo på at det sikkert er det samme som diameteren i posen. Og da virker den jo ikke så inneigranskauen supersmal lenger. Da er det breiere enn 3-sesongern min i syntet om jeg har målt rett da. Virker ikke det logisk? At det er snakk om diameter g ikke omkrets når de i butikken skrev om bredde i mailen de sente til meg.

Beklager litt feiltenking fra min side. Er nettopp kommet tilbake fra første tur med folkehøyskolen og det var kraftig regn og mange som ikke hadde sovet ute noen gang før. Så vi som har vært en del på tur fikk mer enn nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet den tidligere i år, riktignok 195 versjon. Selve posen er egentlig ganske smal. Så vidt jeg husker er skulderbredde 72cm. Synes den ble for trang til meg.

Vinterposen min er 84cm i bredde.

Ajungliak sine Attitude og Lahar er bredere modeller, Sphere er de smaleste (Av dunposene)

Jeg endte opp med en Mountain Hardwear Phantom 32. Den er litt bredere hele veien ned og så fikk jeg den billig. Alternativ var WM MEgalite men den ville kostet en del mer, den var smalere fra hofter og ned men litt bredere oppe.

Er selv 187cm og litt "atletisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.