Jump to content
IGNORED

Liggeunderlag - lengde 120

Share

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter liggeunderlag i kort lengde - 120 cm. Oppblåsbart. Tykkelse 2,5 - 3,8 cm. Vekt under 500 gram.

Jeg har et Thermarest i fra før med omtrent samme spec - vekt 400 gram. Oslo sportslager er utsolgt for Exped Sim Light 2,5 XS .

Det er til barn.

Noen som har noen gode i de'er. Vil helst ikke bestille fra utlandet.

Annonse

http://www.outnorth....rod_grp-s1/1284

119 langt og 6,3tykt 260gram. Ultra Ultralight til barn er kanskje ikke helt greia når det kommer til holdbarhet?

Takk for tipset. Var også innom den nettbutikken og søkte uten at jeg fant noe, men det var altså noe der allikevel.

Det var en utrolig bra spec på det underlaget men kanskje litt overkill til pris - og kvaliteten kan vel kanskje diskuteres når det er til ungene. Om jeg ikke får tak i noe annet blir jeg å kjøpe ett sånnt ett for å prøve.

OK.. utfordringen er Volum. Et Ridgerest er overkommelig, men 3 Ridgerest er for mye å surre på sekken min nå. Akkurat det med glatthet har jeg ikke tenkt på.

De bruker nå ett av mine gamle liggeunderlag. Et tysk oppblåsbart ett som er tungt, men veldig behagelig overflate på. Ikke glatt. De deler ett slik et nå.

I ettermiddag fikk jeg bestilt meg to Exped Sim Light 2,5 XS fra min lokale sportsbutikk. De var noe dyrere på det, men det er greit.

Jeg bruker selv bare 120 cm liggeunder - downmat, og har sekken e.l. under føttene, og det fungerer egentlig ganske utmerket sålenge duna holder seg på plass.