Humle 554 Skrevet August 28, 2012 Da jeg kom hjem i går, lå det 3 stk pakker til meg i postkassa, som jeg ble ferska med av Hun-som-må-adlydes mens jeg åpna dem i furtebua mi... Konemor blir direkte muggen noen ganger når man kjøper nytt turutstyr...vel....når sant skal sies er det jo egentlig fullt i furteboden, så en viss forståelse for at det reageres har man jo. Og man er jo ikke altid overstrømmende positiv selv når nye sko og handvesker dukker opp...klin like de ørten andre parene som står i skapet og aldri blir brukt... I alle fall, sånne reaksjoner er jo ikke moro, når man har gått og siklet rundt postkassen i en ukkes tid i forventning og lengsel etter det nye utstyret som er på sin langsomme ferd gjennom et langstrakt land... Så jeg tenkte at en tråd her hvor man kan skryte litt av nye ting man har ervervet seg, samt sladre om hvor man har kjøpt det og til hvilken fantastisk tilbudspris som forsvarte kjøpet av din ørtende jaktkniv, eller gamassjer med grønn glidlås isteded for sort som du gadde tre av fra før...gjør seg...så post hav du har brukt dine surt ervervede penger på til turutsyr, eller gi utrykk for din beundring, missunnelse eller hva som helst over andres kjøp... Mine kjøp var: 1 stk Molle bag til Nalgene flaska mi med Ollicamp space saver krus - Ebay- 11 $ 1 stk 16gb minnekort - Ebay 7$ 1stk rødspritbrenner (trangia-kopi) med kjelstativ som passer i solo kokesettet mit.10$ Alt inkludert frakt fra Hong Kong! 16 Kjell Iver, tubbs, Ørretfiske25 og 13 andre reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
foroll 194 Skrevet November 30 Jeg skulle ikke ha en forbanna dritt i går. Sånn gikk det ikke. Jeg fikk telefon på formiddagen fra en lokal sportsbutikk om at de godkjente reklamasjon på Bergans-skallbuksa jeg leverte til reklamasjon for en måned siden. De hadde ikke ny bukse, så jeg fikk pengene tilbake, og når jeg først hadde noen tusenlapper og var på kjøpesenteret på black friday kunne jeg like gjerne finne meg ny bukse når jeg var der. Jeg var litt usikker på hva slags bukse jeg skulle satse på, så det ble to stk for et par hundrelapper mellomlegg. En Bergans Dermizax Super Lett bukse som skal brukes som regnbukse. Tenkt å ha som overtrekksbukse til G1000-buksa jeg helst går i pga komforten. Lavt pakkvolum og vekt. Vinterbukse med seler, gamasjer og drop seat til skiturer har vært et savn, dog ikke et veldig prekært. Fant en Supernaut Windstopper Bib fra Sweet Protection - ukjent merke for meg. God passform, lett, hadde alt jeg ville. Er visst i noe nytt Gore-Tex materiale som IKKE er vanntett, kun vindtett, men det hørtes igrunn bare deilig ut. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
tubbs 2 936 Skrevet November 30 9 minutter siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev: Men jeg bestilte ikke den kniven jeg tipset om, da.. for den trenger jeg jo ikke Mtp. alle som har kjøpt pga deg så bør Brusletto sende deg en som gave 🤣 3 2 famjsv, Hege P., Fotogubbe og 2 andre reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+tronn 2 738 Skrevet Søndag kl 14:12 Har endelig fått kjøpt noen bilder av meg selv 21 SnorreL, Fotogubbe, RuneH og 18 andre reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Anders Holt 17 Skrevet Mandag kl 08:02 (endret) Følger alltid med på ting jeg vet jeg skal ha for å få best mulig pris. I går ble det La Sportiva TRK GTX på 40%. Endret Mandag kl 08:03 av Anders Holt 1 tubbs reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Miamaria 2 638 Skrevet Mandag kl 10:17 Det bød seg mulighet for å kjøpe Lundhags makke i ny farge lokalt uten å ruinere seg sist fredag, så da slo jeg til på det. Tenkte også å kjøpe Fjellereven Keb, men den viste seg å ha stygg kjerringfasong, fant ikke herremodell i liten nok størrelse til å prøve det, så da sparte jeg de kronene. Osprey Talon 6 til 400 kroner var bedre pris enn jeg fant noe sted på nett så… Det gikk jo som det måtte gå, så nå slites jeg mellom å gi den i julegave eller beholde den sjøl… Kan hende jeg pakker den inn og gir den til meg sjøl, det er jo et slags kompromiss. 😂 Endte opp med en bedding også, for det har jeg tenkt på i to år så det var jo bare å slå til når den var til halv pris. Men det har blitt noen julegaver også, ikke bare ting til meg sjøl altså, og mest ting jeg skulle kjøpe uansett. 1 Fotogubbe reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Gittiamo 4 570 Skrevet Mandag kl 15:49 Hoppa bukk over Black Friday med gikk på en Cyber Monday smell. En veldig liten en 😂 men på gårsdagens skitur kom jeg på at kortfellene burde pensjoneres. Så da ble det nye Åsnes kortfeller. Med metallfeste. 2 Miamaria og Terka reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
KamillaE 20 Skrevet Mandag kl 16:00 (endret) Jeg fikk penger til friluftsutstyr til bursdagen min i dag og har akkurat kjøpt meg mitt første liggeunderlag og sovepose som ikke er lånt av far og lillebror, hurra! Det ble Mountain Equipment Helium 800 Cosmos på 50% tilbud, Exped DownMat 9 LW på 35% tilbud og Exped Charkit på 38% hos Fjellsport. Håper jeg blir fornøyd Edit: Også må jeg nevne at vennene mine hadde spleisa på Hennesy Hammock Asym zip til meg ❤️ Bra venner. Nå blir det utenetter! Endret Mandag kl 16:01 av KamillaE 12 Gittiamo, tubbs, Vandrefalken og 9 andre reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Dutton 157 Skrevet Mandag kl 16:43 42 minutter siden, KamillaE skrev: Jeg fikk penger til friluftsutstyr til bursdagen min i dag og har akkurat kjøpt meg mitt første liggeunderlag og sovepose som ikke er lånt av far og lillebror, hurra! Det ble Mountain Equipment Helium 800 Cosmos på 50% tilbud, Exped DownMat 9 LW på 35% tilbud og Exped Charkit på 38% hos Fjellsport. Håper jeg blir fornøyd Edit: Også må jeg nevne at vennene mine hadde spleisa på Hennesy Hammock Asym zip til meg ❤️ Bra venner. Nå blir det utenetter! Her skal det godt gjøres å ikke bli fornøyd! Gratulerer fra en som også har bursdag i dag 👍🏼😁 Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Vimsehue 131 Skrevet Mandag kl 17:58 Jeg gikk på en smell og kjøpte meg ny pulk etter å ha banna og sverta av den gamle lille hundepulken hele veien opp bakkene til hytta! Ble en fjellpulken transporter, en ordentlig pulksele (lei gnagsår på hoftekantene av den hjemmelaga), og 2 små bagger fra sydvang til pulken. Så håper vi neste tur opp til hytta blir litt bedre 😛 Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Truant76 435 Skrevet Tirsdag kl 00:13 Det var da som pokker... der ble det en Casström No.3 Dangler fra Widforss. 1 1 Kristian J. Vabø og tshansen reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Hege Szyrxzc 154 Skrevet Tirsdag kl 08:09 Så etter noen litt varme og substansielle støvler til å bruke på denne tiden av året, gjerne utenfor sti og med hund og fotoutstyr på slep...da tok jeg sjansen på et par Scarpa Zodiac Plus GTX. Har brede føtter og var i tvil, men reviews sa at de ikke var smale. Har hatt noen turer med disse nå og er kjempefornøyd. Noe av det beste jeg har hatt på føttene, ever. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
KamillaE 20 Skrevet Tirsdag kl 08:16 15 timer siden, Dutton skrev: Her skal det godt gjøres å ikke bli fornøyd! Gratulerer fra en som også har bursdag i dag 👍🏼😁 Gratulerer med gårsdagen! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Gittiamo 4 570 Skrevet Torsdag kl 22:26 Impulsshoppa reinsdyrskinnsåler. Det må jo være ekstra godt og varmt Skjult lenke - logg inn for å se den Skulle ha nye varme såler uansett og satser på at disse er varmere enn sau. 1 Lars L reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Vandrefalken 128 Skrevet Torsdag kl 23:24 On 12/2/2019 at 5:00 PM, KamillaE said: Jeg fikk penger til friluftsutstyr til bursdagen min i dag og har akkurat kjøpt meg mitt første liggeunderlag og sovepose som ikke er lånt av far og lillebror, hurra! Det ble Mountain Equipment Helium 800 Cosmos på 50% tilbud, Exped DownMat 9 LW på 35% tilbud og Exped Charkit på 38% hos Fjellsport. Håper jeg blir fornøyd Edit: Også må jeg nevne at vennene mine hadde spleisa på Hennesy Hammock Asym zip til meg ❤️ Bra venner. Nå blir det utenetter! Gratulerer så mye på etterskudd, kos deg masse!! 😄 Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Lars L 100 Skrevet 18 timer siden 9 hours ago, Gittiamo said: Impulsshoppa reinsdyrskinnsåler. Det må jo være ekstra godt og varmt Skjult lenke - logg inn for å se den Skulle ha nye varme såler uansett og satser på at disse er varmere enn sau. Spennende! Jeg hører gjerne om erfaringer du gjør det med disse 1 Gittiamo reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Bjørn J 1 864 Skrevet 16 timer siden 11 hours ago, Gittiamo said: Impulsshoppa reinsdyrskinnsåler. Det må jo være ekstra godt og varmt Skjult lenke - logg inn for å se den Skulle ha nye varme såler uansett og satser på at disse er varmere enn sau. Det har jeg aldri sett før, kanskje det er en god idé. Blir interessant å høre hvordan de fungerer. Lurer på om de er så tykke at det blir trangt mellom vrista og skoen, spesielt hvis skoen er litt trang/lav fremme i foten. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Gittiamo 4 570 Skrevet 15 timer siden (endret) Spent selv på dette. Reinsdyrpels burde isolere mer enn sau siden hårene er bygd opp litt grovere og med mer luft. Jeg har mye plass under foten, så tror den delen skal gå bra. Mest spent på om de røyter mye og om pelsen er skjært så «hardt» at det kan stikke 🤔 men jeg har trua. Kosta ikke så mye heller. Frakt er inkludert 👌🏻 Endret 15 timer siden av Gittiamo Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Blaser 1 464 Skrevet 7 timer siden G-max har jo noen fantasitilbud av og til. Måtte bare bli et kjøp av Fjellreven Keb Trousers til 500,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 Kristian J. Vabø, Truant76 og tubbs reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider