Gå til innhold
Humle

Hva har du kjøpt nå!

Anbefalte innlegg

Skjult lenke - logg inn for å se den som jeg fant rimelig hos Skjult lenke - logg inn for å se den. Rimelig så lenge man holder seg under "moms-grensen" på Nkr 200 for samlet bestilling (prisene der er oppgitt uten moms!). NKr 184 ble det med frakt, mot Nkr 299 + frakt her hjemme (hos primusshop.no, samme hos en del andre webshoper så jeg). Bestilte også en såkalt Skjult lenke - logg inn for å se den. Denne fant jeg på ebay til 139 med frakt. Pris her hjemme 138 + frakt.  Fikk ideen til påfyllingsadapteren  Skjult lenke - logg inn for å se den av en tidligere utgave av lighteren. Kort sagt: hvordan utnytte gass-restene i gass-bokser som har for lite igjen til at man tar de med ut på tur igjen; jo med en slikt adapter henter man ut "restene" til sin lighter. Smart...

PS til Rune1974: Tror ikke det går å "oplæse" (laste opp) bilder her, går bare å lenke til eksterne bilder via ikonet som heter "image"...etter det jeg kan se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den  fjellsko fra skittfiske.no. Hadde egentlig tenkt å kjøpte direkte fra Alfa sin netthop, men der så jeg at de var utsolgt(!) for min størrelse (44). Forhandleren jeg fant de hos hadde 1 par igjen på lager -- og til litt lavere pris endog. Skoen ble kåret til beste allrounder av Villmarksliv Skjult lenke - logg inn for å se denr.  Ellers fikk jeg en liten brevpakke fra Jaktfall i dag som inneholdt 1 stk EKA Swede 88 fin liten foldekniv med skjefte av eik og tilhørende lærslire (levert i fin eske, som seg hør og bør) + en liten Eka knivsliper, testet i Villmarksliv 2011 (iflg butikken). Trengte jeg nå strengt tatt en ny kniv? Nah, men kjekt å ha!.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 15% weekedrabatt hos Outnorth nå i helgen (se noens innlegg i røverkjøpstråden i dag - der finner du rabattkoden), og med fast fjellforum rabatt på 15% hos Fjellsport (rabattkoden finner man via lenke på forsiden her nå man har logget seg på), har det blitt noe handling i dag. Nevner noe av det jeg handlet nå: Fra Outnorth bl.a. en Garmin Dakota 10 GPS, Helt basic sak etter det jeg har forstått En Silva lommekikkert av billigste sort (8x21) ...fordi den er mindre og lettere enn de to jeg har fra før (men neppe bedre, men var nå nesten gratis nå de hadde kampanjepris på den, 36% var det vel). Kjøpte også et Silva Expedtion S kompass ("S" vil si m/speil), som jeg hadde lyst på (men strengt tatt nok ikke trengte), pluss div småting inkl noen nye vanntette pakkposer med komprimering (Lundhag Drybag 25 og Ventair Compression bag M). Fra Fjellsport tok jeg med en Optimus Crux gassbrenner. Har en liten gassbrennere fra før, men har for dårlig kjelestøtte. Har endt opp med suppe i myra et par ganger med den for å si det slik.  Har tidligere kjøpt et Optimus Terra Weekend HE kjelesett som har plass til Cruxen....så derfor prøver jeg nå denne. Fra fjellsport bestilte jeg også en Jerven Fjellduk - originalstørrelsen - men i rescue-varianten, dvs med oransje farge. Har gått med Fjellduken original i sekken i mange år, og hatt stor nytte av den. Kamuflasjevarianten som jeg har fra før kan man jo bruke med sølvsiden ut om man vil vises, men oransje er nok mer synlig vil jeg tro.. Greit å ha når man går alene og i områder uten telefondekning om man skulle bli liggende...eller "bare" gå seg fast et sted, ihvertfall for meg som ikke går i fargesprakende klær (går normalt i grønn eller svart jakke/bukse) og som heller ikke går med fargesprakende sekk (det går i grønt der også).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Julegaveshopping hos xxl.no : MSR Whisperlite Universal Stove til Skjult lenke - logg inn for å se den  og Primus Micron Lantern gasslykt (med stålnett) Skjult lenke - logg inn for å se den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den (innerpose i fleece) kr 349 hos Outnorth.no (Info fra Skjult lenke - logg inn for å se den)

Skjult lenke - logg inn for å se den (lakenpose) kr 169 (etter -45%) hos Outnorth.no (Info fra Skjult lenke - logg inn for å se den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den

Leste om denne under (nytt) turutstyr i siste Villmarksliv (nr 2/2015, side 32) og gjorde et impulskjøp nå (299 m/frakt). Siterer fra nettsiden.

"Kokiro gir deg en enklere og tryggere hverdag på tur i fjellet. Vinterstid hindrer den primusen i å smelte seg ned i snøen, og sommerstid reduserer den risikoen for gress- og lyngbrann.

Primusplaten er laserskåret i 230 gram aluminium og vil hverken brenne eller smelte slik plater av treverk og plast kan gjøre. Kokiro er norskprodusert og testet under tøffe forhold i vinterfjellet.

Platen leveres med metalltråd for feste mot primus og strikker for feste mot flaske. De fleste primuser passer sammen med Kokiro, som Optimus Nova og Primus Omnifuel. Sistnevnte kokeapparat er fastspent på bildene, men apparatet og flasken er ikke inkludert."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. veier den faktisk 230g? Eller er det pr. m2? Også jeg og @Skjult lenke - logg inn for å se den som tenkte å satse alt vi eier på å sette vår egen i produksjon: Skjult lenke - logg inn for å se den

Svarer i tråden Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfa Walk King Advance M

Alfa Bever Dynamic XL  (XL står for bred lest)

I følge Alfa har disse to modellene samme brede lest.

King: Skjult lenke - logg inn for å se den

Bever: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere ting, men nevner her Sea To Summit sine hyttetøfler i fleece til kr 100 hos XXL.

Desverre ser det ut til at jeg har fått siste paret i str L (42-45) fra netshoppen til XXL. Nå har de bare   S (36-39), M (39-42) og XL (45-47) igjen ser jeg.

Mine i str L veier 79g. Tenker å ha med i sekken som "leirsko".

Alternativt kan man lage en gjør-det-selv-varianet som Bjørn-Ivar tipset om her inne en gang, se    Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig å tenke på mørke høstnetter, men.... en enkel og grei hodelykt til ok pris: Black Diamond Spot (200 lumen) til kr 307 + frakt 59 hos Outnorth nå. Skjult lenke - logg inn for å se den Veil pris var/er 549,-. Fikk oppgitt veil pris av importøren i oktober i fjor før lykta var kommet i salg her i landet. Det  finnes en billigere tidligere modell (2014/2015) som gir 130 lumen på full effekt. Denne (2015/2016) gir 200 lumen. Begge  finner man når man søker på navnet hos Prisjakt: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe jeg tenker å ha i sekken på tur, men kjøpte nå en 4,2kg wood-cookstove som dette: Skjult lenke - logg inn for å se den for ca 1000 fra Skjult lenke - logg inn for å se den.  Det var den siste der ser det ut til, men de har annen nokså lik modell igjen (orange) til samme pris. Se på siden Skjult lenke - logg inn for å se denhos dem, der ligger nå denne Skjult lenke - logg inn for å se den

Endret av zimwalker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EnZo Trapper : Skjult lenke - logg inn for å se den

Kjøpte fra lamnia.com. De har jubileumsrabatter der nå (7 år), varer ut morgendagen. Var ikke så mye rabatt på akkurat denne kniven (12%), men jeg har nå hatt lyst på den en stund - så da var det bare å handle. Enzo lager fine, solide og rimelige kniver i et tiltalende design. Gode å bruke, lett å holde ved like, pene å se på og overkommelig for lommeboka. Lett å like med andre ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Omnilite skrev:

Toaks titankjele/kopp 550ml. Kostet 25$ fra Aliexpress.  [...] Rosinen i pølsa er at den passer brillefint oppå Svea1231f60a.png 20161104_181939.jpg20161104_182108.jpg20161104_182226.jpg

Noen kroner til og du har en "Snow Peak Titanium Trek 900", som ikke bare passer "oppå" Svea123, men har plass til den inni. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å slå til på en WarmPeace Viking 600, men det ble i stedet en Mamut Kompakt Down Winter når den dukket opp til ca halv pris hos Fjellsport i dag (2.299, veil. 5.500, billigste hos andre i dag var 4150). Erstatter en Bergans Senja Ice jeg fikk refundert  etter Skjult lenke - logg inn for å se den. Kjenner ikke dun utgaven av Kompakt, men har nå både en Kompakt 3-sesongs og en Kompakt Summer fra før. Ellers enig med de som sier det ikke var så mange gode tilbud å finne som forventet på denne dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 28.8.2012 at 12.45, Humle skrev:

Så jeg tenkte at en tråd her hvor man kan skryte litt av nye ting man har ervervet seg, samt sladre om hvor man har kjøpt det og til hvilken fantastisk tilbudspris som forsvarte kjøpet av din ørtende jaktkniv, eller gamassjer med grønn glidlås isteded for sort som du gadde tre av fra før...gjør seg...så post hav du har brukt dine surt ervervede penger på til turutsyr, eller gi utrykk for din beundring, missunnelse eller hva som helst over andres kjøp...

Ja dette er tråden for å skryte litt av egne funn, som Humle skrev da han startet tråden i 2012. Selv har jeg funnet mange gode tips her når jeg har tittet på hva andre har kjøpt - og hvor! Men, om noen ikke har fått det med seg enda, så finnes det nå også en egen tråd for den som heller (eller også) vil skjemmes litt: Skjult lenke - logg inn for å se den  ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, zimwalker skrev:

Hadde tenkt å slå til på en WarmPeace Viking 600, men det ble i stedet en Mamut Kompakt Down Winter når den dukket opp til ca halv pris hos Fjellsport i dag (2.299, veil. 5.500, billigste hos andre i dag var 4150). Erstatter en Bergans Senja Ice jeg fikk refundert  etter Skjult lenke - logg inn for å se den. Kjenner ikke dun utgaven av Kompakt, men har nå både en Kompakt 3-sesongs og en Kompakt Summer fra før. Ellers enig med de som sier det ikke var så mange gode tilbud å finne som forventet på denne dagen.

Har sendt avbestilling på denne. Note to self: Husk å gjøre et søk her på fjellforum før du trykker kjøp! Fant denne tråden der trådstarter melder om dunlekasje fra sin Kompakt Down pose:  Skjult lenke - logg inn for å se den

Var kraftig dunlekasje som var grunn til at jeg reklamerte (for 2.gang) på en Bergans Senja Ice pose. Dumt da å kjøpe en pose som andre har hatt samme type problem med. Det kan være tilfeldig, vet det, men har alt hatt nok bry til at jeg gidder å risikere en runde til med samme type problem. Har nå i stedet bestilt en Mountain Hardwear Ratio 15 fra Outnorth. De hadde den på Black Friday tilbud (som varer ut søndag der) til kr 2071,-. Det er  ca 500 lavere enn nærmeste konkurrent nå - og så fikk jeg dertil 300 i fradrag med rabattkode fra nyhetsbrevet deres på toppen av det. Ble altså ca 800 under gjengs pris. btw: Rabattkoden  er gyldig for kjøp over 1500 og antar den gjelder hele helgen. Her er den: BLFR-1611-PCKJ

Endret av zimwalker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MSR XGK EX til 1299,-. Prisen var 1599 hos Outnorth nå på deres romjulssalg  (inkl fri frakt for sum >1500).. Med rabattkode MXMS-1612-THDF fikk jeg ytterligere 300 i avslag nå (fortsatt med fri frakt). Har sikkert "nok" primuser fra før, men denne arbeidshesten har fått så mye god omtale at tilbudet var for godt til ikke å slå til på (sier jeg til meg selv :) ).

Endret av zimwalker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutes ago, Hege P. said:

Jeg gir meg ikke! Men så har jeg heller ikke blakket meg på julestressgaver til en masse folk som mister interessen to minutter etter julepapiret er fjernet. Så da så. Denne gang bare MÅTTE jeg bestille en sånn en etter meget gode omtaler på YouTube:

(Kommer også i titan til halve vekta, men til tredobbelt pris).

Fin den der, gratulerer! Husker at han som lager Folding Firebox måtte gi opp å lage 5" versjonen i titan pga warping. Mener å ha lest at de som lager bushboxen bruker stål i bunnplata (eller noe), titan resten, for slik å unngå problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutes ago, Hege P. said:

Vekta er på ca. 0,8 kg., men når man slipper å bære med seg drivstoff tror jeg ikke det er så ille. Brensel plukkes med underveis.

Har Folding Firebox 5" i stål, den veier 0,9kg om jeg ikke husker feil, det syns jeg blir litt tung å bære på, så den blir først og fremst med på sykkel- og biltur. Til fots tar jeg med min Littlbug eller Emberlit Tianium utgaven, eventuelt den lille Firebox Nano (titanium). En av disse + spritbrenner som backup - av samme grunn som deg. (a_aa har linket til en kina-kopi av Littlbug, den funker sikkert helt greit- så man kan spare noe kroner der ifht originalen Edit, link til aliexpress: Skjult lenke - logg inn for å se den)

Endret av zimwalker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.