Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Rab Summit 800:-)

http://rab.equipment/uk/shop/sleeping-bags/summit-800

Fikk med dette på kjøpet:

http://www.hektapatur.no/utstyr/hengekoyer/ticket-to-the-moon-dobbel-hengekoye-lillarosa

http://www.hektapatur.no/soveposer-1/tilbehor/rab-silk-mummy-lakenpose

Koster å være kar selv om det er en ganske billig modell. Mye pose for pengene. Valgte Rab denne gangen grunnet tykkere ytterstoff enn Helium, samt litt bedre innvendig plass. Ytterstoffet virker også mer vannavstøtende og robust (ordet robust liker ikke språkrådet). Betalt 3499,- Fikk med utstyr for 1247,- Har også hørt at ME Helium ikke helt holder hva ME oppgir, men bare ord for meg da jeg ikke har erfaring med dette.

Valgte glidelås i høyre side da åpningen er på samme side som inngangen til Ringstind. Bare å skli rett inn i soveposen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påtok meg å være testperson for Urberg-stolen som ser ut til å være nokså kopi av Helinox sin. Rapport kommer nok. Med det samme oppdaget jeg, siden det var Outnorth jeg handler hos, at de har favoritt-pakkposen min på tilbud. http://www.outnorth.no/exped/waterproof-compression-bag… Det ble tre stykker, da jeg vil ha flere av de praktiske 13-litrene, mens jeg har fått hull i den store som jeg bruker til soveposen. Saltvann i soveposen vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 14.23, Heriks skrev:

Må slutte å surfe på nettbutikker, eller .. må i alle fall slutte å gjøre impulskjøp. Jeg skulle riktignok ha ny sovepose, men jeg skulle ha en som var (mye) lettere og varmere enn den jeg har ... men når disse tilbudene dukker opp da, så har jeg visst vanskelig med selvkontrollen. Så da ble det sovepose, riktignok varmere (fra 5 + til - 11 i komforttemperatur) men så mye lettere ble den nå ikke ... Da får vi prøve Mountain Hardwear Lamina 0 en stund.  

Vært og henta soveposen min på posten nå. Bestilt fra nordicnative.se, veldig greie å forholde seg til, svarer raskt på spørsmål.  

745 for posen, 355 i mva og fortollingsgebyr fra FedEx ... 

Funderer på om jeg må sove i telt i natt for å teste eller om jeg skal vente på liggeunderlaget jeg har bestilt også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Lundhags Authentic Pro Pants på meg i dag.  Skitt fiske hadde tilbud, så fikk buksa for 999,- :)  (halvpris)

kjøpe også en neverlost sekk (Neverlost Seabag Backpack 40L) nedsatt fra 1195,- til 399,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 16.44, tklami skrev:

det var da utrolig billig,hvor var det så billig?

Det ble for billig ja,

Mottok denne meldingen fra leverandøren:

 
Hei ,
Jeg beklager å meddele deg at vi hadde feil pris på vårt produkt som du har lagt en ordre på.

Det gjelder Lundhags- V12-ryggsekk.
Prisen på sekken skulle være 2995 kr ikke 299 kr.

Jeg ønsker å tilby deg 30% på sekken om du fremdeles vil ha den, ellers kansellerer jeg orderen, og (betaling)

Jeg er så lei meg for dette, vi jobber hardt for at slikt ikke skal skje,men glipper skjer iblant og vi har derfor valgt å reservere oss for skrivefeil på våre allmenne vilkår:

"Ved eventuelle feil i opplysninger om lagerstatus eller pris, forbeholder xxxxxx seg retten til å heve kjøpet. Om varen er utgått eller av annen grunn ikke er tilgjengelig er xxxxxxx ikke ansvarlig for å skaffe varen, men kan foreslå en alternativ vare. Alle bildeillustrasjoner må betraktes som illustrasjoner og er ingen garanti for varens nøyaktige utseende og beskaffenhet."

Ønsker deg en videre fin dag, og ser frem imot å høre fra deg om du fremdeles vil ha sekken.

Med vennlig hilsen NN på xxxxxxx

_______

Jeg er selvfølgelig LETTERE irritert, men hva hjelper det !!!!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av m.a. Miamaria si lovprising av teltet vart det impulsbestilling av Tarptent Scarp1. Out of Stock, så det er vel berre å finne fram den store tuben med tolmod og smøre på i tjukke lag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.4.2016 at 15.12, Per Fredrik skrev:

Kjøpte Helinox chair one i dag. Helinox bordet kjøpte jeg til Jul. Flotte produkter dette, lav vekt, lite volum.

Bestilte akkurat denne fra Aliexpress som jeg forøvrig kjøper mye bra turutstyr fra. Ikke umulig at disse produserer Helinox one chair.    http://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Portable-More-Stable-Folding-Chair-Beach-Seat-Lightweight-Seat-for-Hiking-Fishing-Picnic-Barbecue/32583884655.html?spm=2114.13010208.99999999.261.NDKPWC 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt en sånn stol fra aliexpress, ingen ting å klage på i det hele tatt, 100% fornøyd. Mest sannsynlig fra samme fabrikk ja. Klarer ikke se forskjell heller, og pakkposen har ykk glidelås. Meg bekjent har ikke helinox egne fabrikker i europa heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 4jazz skrev:

Bestilte akkurat denne fra Aliexpress som jeg forøvrig kjøper mye bra turutstyr fra. Ikke umulig at disse produserer Helinox one chair.    http://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Portable-More-Stable-Folding-Chair-Beach-Seat-Lightweight-Seat-for-Hiking-Fishing-Picnic-Barbecue/32583884655.html?spm=2114.13010208.99999999.261.NDKPWC 

Denne er helt lik som Helinox. Jeg kan ikke se noen forskjell. Mulig produsert av Helinox. Det er jo ofte flere varemerker en det er produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvidet lettvektskjeleutvalget litt. 

Gleder meg til nå å kunne pensjonere to stålkjeler fra Primus som har vært med på tur i snart 20 år. Med litt stort utvalg av lette kjeler kan jeg nå også spare ytterligere litt vekt ved å kunne plukke de(n) letteste kjelen(e) som dekker turens behov. Har i tillegg 2 kopper/kjeler i serien på hhv 200 og 500 ml som grå rett på varmen og som er suverene til en eller to rett-i-koppen-supper på dagsturer, laksefiske osv...

 

13124892_10153365377980194_5548465884332448115_n.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Utvidet lettvektskjeleutvalget litt. 

Gleder meg til nå å kunne pensjonere to stålkjeler fra Primus som har vært med på tur i snart 20 år. Med litt stort utvalg av lette kjeler kan jeg nå også spare ytterligere litt vekt ved å kunne plukke de(n) letteste kjelen(e) som dekker turens behov. Har i tillegg 2 kopper/kjeler i serien på hhv 200 og 500 ml som grå rett på varmen og som er suverene til en eller to rett-i-koppen-supper på dagsturer, laksefiske osv...

 

13124892_10153365377980194_5548465884332448115_n.jpg

Kan eg få spørje kor stor den nede til høgre er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom jag är i Hemsedal tog jag turen inom Skandinvaisk och deras outlet. Ofta man kan hitta bra grjjor där för en spottstyver (spottstyver = røverkjøp, ungefär. Alltså väldigt lågt pris). Så jävla billigt blev det inte idag, men en sådan här:

http://www.outdoorresearch.com/eua_en/dry-peak-bagger-32673.html

400NOK: Kostar max 20 kr att slava ihop i Kina. Bara att hålla för näsan och betala, men säcken är faktiskt ganska precis vad jag letat efter en längre tid. Bra färg också. 

Köpte ett par bukseseler också. Hade i tankarna att göra egna, men när jag kan köpa för 29NOK så gör jag det. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 14.20, 4jazz skrev:

Bestilte akkurat denne fra Aliexpress som jeg forøvrig kjøper mye bra turutstyr fra. Ikke umulig at disse produserer Helinox one chair.    http://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Portable-More-Stable-Folding-Chair-Beach-Seat-Lightweight-Seat-for-Hiking-Fishing-Picnic-Barbecue/32583884655.html?spm=2114.13010208.99999999.261.NDKPWC 

Fikk stolen nå. Akkurat som forventet . Meget solide stenger, samme plastjoints, samme solide stofftrekk og skikkelige sømmer og solid forstrekning der setetrekket festes på stengene. Og ikke minst samme vekt. Kan ikke se forskjell fra Helinox One Chair, bortsett fra at oppsettingsinstruksjon ikke er printet inne i bagen. Og mangler logo seff.

Endret av 4jazz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg også bestilte en slik. Kvaliteten virker grei, men sittecomforten var ikke overbevisende. Akkurat som om man sklir litt nedoveri den, at rumpa ikke har noen plass. Jeg innbiller meg at Helinox sin stol er bedre formsydd, slik at man sitter bedre, men jeg har ikke fått sammenlignet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.